Advertenties


Wanneer ga jij over op winterbanden?

Gestart door Tedo, 24 oktober 2015, 23:31:06

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Tedo

Omdat ik wel benieuwd ben wat ieders overweging is aangaande winterbanden bij deze een poll.

Bobo1.6

Ik blijf op mijn zomerbanden rijden omdat ik simpelweg geen winterhanden heb (nog). Kan het momenteel ook echt niet missen.

mark

Zodra ik de eerste pekel op mijn voorruit zie verschijnen. Nu komt dat ook omdat ik er een een setje brede glimmers onder heb, dus bij de eerste pekel gaan de winterwielen er onder.  !-!

Rogier

Met mijn vorige auto deed ik dit rond eind oktober begin november vanwege de gepolijste randen, dat vondt ik gewoon zonde om kapot te maken. Vorig jaar deed ik ze er pas onder de auto wanneer het begon te sneeuwen. Dit jaar doe ik het wat eerder, met me zomer banden in de sneeuw rijden vondt ik echt geen pretje.

hansenn

helemaal niet, wanneer rijd je in nederland nu op sneeuw?
En als er sneeuw ligt laat ik mijn auto staan, heb hem nl niet nodig voor mijn werk of zo

Tedo

Die luxe heeft niet iedereen; wij hebben ze vrijwel dagelijks nodig. De afgelopen twee jaar vielen de winters mee, maar in 2010-2012 was ik blij dat ik winterbanden had.

Felix

Bij mij gaan ze er sowieso onder omdat het in Duitsland verplicht is. Daarnaast is het ook wel zo verstandig als je op wintersport gaat 8)7
Meestal wissel ik eind november begin december, afhankelijk van wat het weer doet.

mark29

Heb ingevuld onder de 7 graden.
Maar vaker meer als ik tijd heb om te wisselen.
Momenteel zijn de eerste setjes al gewisseld bij ons in de garage, afgelopen week op een nieuwe model espace 19 inch winterbanden erop gedraaid, wat een banden zeg. 235 breed.
Groot en zwaar om te tillen allemaal.

Als je heel weinig rijd zijn winterbanden geen vereiste, maar als je veel rijd kan het veel bijna of echte ongelukken voorkomen.
De wegligging is zeker wel beter.

Stefan

De afgelopen 2 jaar heb ik ze er niet onder gehad :neen:
Gelukkig maar trouwens,  want dat zou zonde zijn geweest van de slijtage.
Ik gooi ze er pas onder als het ook echt serieus winters weer wordt met sneeuw etc. Eerder niet, dan voldoen de zomerbanden ook nog wel hoor.
***VERKOCHT***VERKOCHT***
Megane III 2.0TCe-180 Privilege (kleur Rouge Dyna)

A110

Ik vind het zonde van mijn zomervelgen met al die vuiligheid.

Daarom heb ik een setje stalen wintervelgen gekocht 2e hands die al van 2 nieuwe winterbanden was voorzien en de 2 versleten banden heb ik voorzien van 2 nieuwe all-seasons banden die ik aan de voorkant heb geplaatst zo heb ik toch de voordelen van een winterband en van een zomerband.

Echte winterbanden heb ik niet nodig we gaan nooit op wintersport dus daarom vind ik die all-seasons een uitkomst voor het nederlandse winterklimaat.
En vooral bij ons in de polder waar de wegen, vooral afgelopen week, veranderen in een modderbaan. Daar hebben de winter/all seasons banden toch echt voor mijn gevoel zijn voordeel van een betere afvoer.

Maar hoofdzaak wil ik mijn zomervelgen beschermen voor de winterse omstandigheden.

Jeroen
www.jwa-autoservice.nl
www.inwendige-motorreiniging.nl

Clio Hybrid 140

Fubar (Marcel)

Winterbanden zijn ook goede regenbanden bij 8 graden celcius......
Ik zal nooit sneller rijden dan jouw beschermengel vliegen kan

Willem

Ik wissel ze rond eind oktober vanwege de gepolijste randen op mijn zomervelgen. Mede omdat bij aanschaf van mijn Mégane er winterbanden om zaten en ik die gewoon als winterset erbij heb gehouden.

mark29

Exact ook perfect voor veel water afvoer.
Iedereen denkt alleen aan de sneeuw omstandigheden.
Alleen nadeel van winterbanden zijn meer afrolgeluid, wat veel mensen niet eens horen. En meer dweilen in bochten, maar goed in de winterse omstandigheden is het niet verkeerd om wat rustiger te rijden.

mark

niks geen last van met mijn toyo snowprox banden.  !-!
En tja... geluiden, dat valt met een Renault altijd wel mee.
Bij de vag auto's wil het nog wel eens voorkomen dat de banden gaan cuppen. Die gieren er dan ook onder.

Meestal zijn het de mensen met zo'n stille hybride rijden die klagen over bandengeluid.
Zet gewoon je radio wat harder, heb je nergens last van.  :D

Benjamin Renon

Ik wissel pas als er voor een langere periode sneeuw of vorst is verwacht. Vorig jaar een set stalen velgen met winterbanden aangeschaft en ook nodig gehad vanwege sneeuw. Ik wacht nog even af wat het weer gaat doen. Als ik ze nodig heb dan zitten ze er met een kleine 45 minuten wel op met handgereedschap.
Daily: RMC 1.6 8v 90 pk SOLD Clio 1.6 16v Dynamique Luxe SOLD Mégane 2 RS F1 team 2006
Performance parts: www.part-box.com

Renault Mégane Club ook op facebook!
https://www.facebook.com/pages/Renault-Megane-Club-RMC/123715931060265

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev