Advertenties


Mark's 4cv 1956 en 4cv decouvrable 1951 restauratieproject

Gestart door mark, 1 januari 2022, 18:35:38

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

mark

In de afgelopen 4 maand heb ik 2 Renault 4cv's gekocht.



De blauwe is uit 1956 en is vers gerestaureerd, heeft nog een paar kleine dingen nodig, en dan is die helemaal klaar. Heb er al ruim 2000km mee gereden.  !-! En de onderste is een 4cv decouvrable uit 1951, waar er maar 9518 van uit de fabriek zijn gerold.












mark29

Fantastisch die blauwe.
Succes met zoeken naar onderdelen, is er nog veel te verkrijgen?

mark

Dankje  :)

Het enigste wat heel lastig is om aan te komen is het cabrio dak frame. En die heb ik er ook bij.
De kap zelf is natuurlijk vergaan, en zal een nieuwe kap moeten laten maken.

Voor de rest kan ik bijna alles nog nieuw krijgen, voordeel dat er van de normale versie ruim 1,1 miljoen zijn gemaakt.

mark

Dit is het plan met de decapotable.



Heb zelfs de met de hand geschilderde oude franse platen erbij.  :grin:



En had nog een mooie foto van de zomer.

i2paq

Wat een leuk project!

Zo te zien had je nog wat laswerk aan die witte?
Renault Mégane III 1.5 dCI Hatchback (2012)

Ramon87

Super leuk project Mark.  !-!

4Cv's blijven in mijn ogen mooie klassiekers. Mijn vrouw en ik zaten er wel eens over te grappen om er een Renault 4 bij te kopen als leuke klassieker, maar zo'n 4CV is wel leuker.

Heeft die man van chasing classic cars (Discovery Channel) niet een keer zo'n cabrio gehad ?

Ik ben benieuwd wat je er van maakt  :)
2001 Mégane Coupé 1.4 16v - Old Daily
1996 Mégane Coupé 2.0 16v - Project Car
2001 Clio 2.0 16v RS 172 - Daily
2012 Clio 1.5 DCI - Workhorse

mark

#6
Bedankt !-!

Ja klopt, die aflevering was er dacht ik pas geleden nog op.

Nee er zit geen laswerk aan de 19, alles heeft 30 jaar vast gezeten.
Dus tja... Dan duurt het demonteren en onderdelen regelen allemaal wat langer haha

mark

#7


De decapotable helemaal leeg geruimd.  !-!





De blauwe 4cv is officieel uit de winterslaap.  8)

Moet nog een paar dingetjes doen, maar is natuurlijk gewoon rijdbaar.



Heb de voorkant een paar cm verlaagd, dit omdat de koplampen te hoog schenen.
Ik had de verstelling al max omlaag gedraaid, maar nog schenen ze omhoog haha.
De 4cv rijdt nu ook wat minder stug aan de voorkant, en het ziet er natuurlijk beter uit.  :grin:


Genieten van m'n dagje vrij, op deze mooie zonnige dag.  8)

larsdijkstra

19 16v 1991, 19 16v Cabrio 1993, Laguna lll GT GrandTour 2.0 16v Turbo 2008

mark


Fubar (Marcel)

Ik zal nooit sneller rijden dan jouw beschermengel vliegen kan

mark

Heb het blokje los getrokken.



En ben er achter gekomen dat het blokje gaar is.  :')






Jacques

Wat ga je er aan doen? Zelfde soort motor of een ander type motor inbouwen?

mark

Een dauphine blokje zie ik zo niet te koop staan, zou wel leuk wezen.
Maar ik hou het denk ik gewoon hetzelfde, kan vrij makkelijk aan nieuwe onderdelen komen voor dit blok.

Probeer het ook zoveel mogelijk te restaureren zoals die uit de fabriek is komen rijden.

Boven de 80 is het best onstabiel rijden, dus vermogen heb ik niet nodig.  :D is al gevaarlijk zat zo :D

Jacques