Advertenties


Wanneer ga jij over op winterbanden?

Gestart door Tedo, 24 oktober 2015, 23:31:06

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Daan

Altijd op winterbanden gereden maar ik denk dat ik dit jaar over ga slaan. Los van dat ik nog geen set heb ben ik van mening dat het alleen zinvol is in verse sneeuw. Daarbij is mijn werk op 10 autominuten dus die gok durf ik te nemen. Splinternieuwe zomerbanden erop liggen dus dat moet ook wel wat schelen.
Renault Megane Estate 130 Tce Bose

Christian de Vriend

De megane blijft op zn zomer banden,aangezien die in de winter niet veel buiten komt.

De laguna krijg wel winterbanden,aangezien we een kleine hebben,leek me het wel zon veilig idee.
Horsepower is how hard you hit the wall,torque is how far you take the wall with you.

Horsepower sells cars,torque wins races

Megane 16V nu met 147pk en 200Nm schoon aan de wieltjes

zapp

Het mag dan zo zijn dat winterbanden in de winter (ook bij regen) een fractie beter zijn, toch kan ik me niet aan de indruk onttrekken dat het vooral een uitvinding is van handige commerciële jongens in de bandenindustrie.
Gewoon op je normale banden blijven doorrijden, je verstand gebruiken en geen rare fratsen uithalen achter het stuur.

Tedo

Natuurlijk zit er ook commercie achter. Zeker als ze je bij +15 al over willen hebben naar winterbanden (slijten ze lekker snel), en ook het laten wisselen genereert omzet.

Maar; als je zelf wisselt, en je hebt een tweede set velgen met winterbanden, dan doe je ook twee keer zo lang met je zomerbanden. En maakt het per saldo dus qua kosten niet veel uit.

Rogier

Het blijft een on eindige discussie of je het nou wel of niet doet en waarom niet :P

Ik vindt een set winterbanden in de winter met sneeuw veiliger, vorig jaar reed ik door op de zomer banden. Tot ik met mijn zomerbanden door de sneeuw reed ik scheet 7 kleuren stront,  me auto voelde ik gewoon glijden op de snelweg. De zomer banden die ik heb zijn totaal niet geschikt voor de sneeuw de banden worden ook hard door de kou en voel ik al dat ze anders zijn.

Benjamin Renon

Vanmorgen mijn winterset er onder gemonteerd. Toen scheen de zon nog een beetje en werd het toch een beetje warm. Gelijk de staat van remmen, wielkassen en ophanging gecontroleerd en zag er nog vrij goed uit.

Volgens de ADAC is het in Duitsland niet verplicht om van oktober tot Pasen met winterbanden te rijden. Het wordt wel geadviseerd om te doen. Zeker als het winterse omstandigheden zijn dan moeten ze gemonteerd zijn.
Daily: RMC 1.6 8v 90 pk SOLD Clio 1.6 16v Dynamique Luxe SOLD Mégane 2 RS F1 team 2006
Performance parts: www.part-box.com

Renault Mégane Club ook op facebook!
https://www.facebook.com/pages/Renault-Megane-Club-RMC/123715931060265

Tedo

Bij de sedan heb ik ze er nu ook onder. Morgen de GT in een GT line veranderen.  :D

Paul

#37
Ik heb een keer een slipcusus gedaan met en zonder winterbanden.
Voor mij geen twijfel mogelijk. Bij winterse omstandigheden en vuil wegdek rij ik op winterbanden.
Voor de Megane heb ik ze helaas niet, maar die maakt wel heel weinig km., zeker in de winter.
De Laguna maakt er 40-45dkm per jaar.


En ze liggen er zo onder   :q



https://youtu.be/EVpkeUmm0Tk
Laguna 3 estate GT 180 dCi

Clio 3 1.616v Initiale

meganewal

ik ga ze woensdag monteren
mede omdat ik eerdaags naar het sauerland ga en in duitsland er toch wel een soort van verplichting is

mark29

Ik ben ook in de winter in sauerland geweest in de sneeuw, en in oostenrijk, was blij met de winterbanden, met de zomerbanden kom je dan vaak niet eens meer weg.

Tedo

Geinig zo'n timelapse van je wissel, Paul. Ik zie dat jij ook van 18" naar 17" bent gegaan?
Ik heb ze er ook net onder zitten, tussen de buien door gemonteerd.

Rogier

Ik heb vandaag ook de banden verwisselt, ik was klaar toen kwam de hagel en wat natte sneeuw.

Ghost_Rider187

Idd heb de winterset ook vandaag onder mijn Megane gemonteerd net op tijd want begon aardig koud te worden en heel hard regenen

Paul

Citaat van: Paul op 22 november 2015, 09:29:21
Ik heb een keer een slipcusus gedaan met en zonder winterbanden.
Voor mij geen twijfel mogelijk. Bij winterse omstandigheden en vuil wegdek rij ik op winterbanden.
Voor de Megane heb ik ze helaas niet, maar die maakt wel heel weinig km., zeker in de winter.

Update.
Sinds gisteren staat de Megane ook op winterbanden. Kon een mooi setje 16" Pirelli kopen voor een heel leuk prijsje.
Laguna 3 estate GT 180 dCi

Clio 3 1.616v Initiale

Bobo1.6

Hier ook een update, heb vandeweeg een setje velgen met winterhanden opgehaald. Moeten er 2 vervangen worden en dan gaan ze eronder  !-!

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev