Advertenties


Willem's 1.6e

Gestart door Willem, 26 maart 2014, 15:58:11

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Willem

Dan ik ook maar mijn eigen projectpagina.

Aangezien ik werktuigbouwkunde studeer en ik wel een beetje handig ben, doe ik graag zoveel mogelijk zelf af en toe met hulp van m'n vader ;)

Ik begin bij het begin en zal proberen alle een beetje duidelijk te houden. :P
In september 2013 werd ik 18 en ik was er al snel uit dat ik m'n eigen auto wilde hebben. In november was het zo ver m'n eigen auto! Eerste een aantal 106'jes bekeken, maar toen ik op marktplaats een zwarte Mégane tegen kwam wist ik eigenlijk wel dat dat em moest worden. De auto trok tijdens een proefritje veel naar 1 kant toen, oorzaak kapotte veer. Aangezien mijn oom een eigen garage heeft was het niet zo'n duur geintje. Na een weekje bij de garage te hebben gestaan, stond ie dan toch eindelijk op de oprit:



Ik vond de originele achterlichten maar niks, dus meteen chrome Lexus look achterlichten erin gezet en een mooie kentekensticker erop geplakt  :D :







Verder toen nog een paar kleine dingen vervangen en aangesloten:

     - lekke gasdrukveer kofferbak vervangen
     - hoedenplank speakers aangesloten
     - koplampen vervangen door Philips x-tremevision

Vervolgens leek het mij wel wat om net als nieuwe auto's dagrijlichten te hebben, dus deze stripjes besteld: http://www.autoledplaza.nl/8280220/side-shine-ledstrip-30cm-let-op-30-leds-wit ( ze vroegen of ze mijn foto konden voor op de site, ik was erg trots op het resultaat dus prima ) in combinatie met een relais dat ervoor zorgt dat de drl uitgaat als ik m'n stadslichten of dimlichten aan doe. De ene draad van de relais aangesloten op een draad die 12 volt geeft zodra de auto op contact staat en de andere op het stadslicht.

Het resultaat :) :





Erg tevreden  !-!

De zwarte lak van de velgen was erg amateuristisch gedaan door 1 van de vorige eigenaren en daarom maar besloten om ze zelf over te spuiten. Aangezien ik een weekje vakantie had en de auto niet nodig had, de auto maar op bokjes gezet  :D







Stap 1: Reinigen (spreekt voor zich)
Stap 2: Schuren (erg belangrijk maar zeker niet mijn favoriete bezigheid  8)7



Stap 3: Nog meer schuren....  :D
Stap 4: Afplakkennnnnn





En dan eindelijk grondverf, zilver lak en blanke lak (in totaal 10 lagen  :q )
Resultaat:





En de naafkappen zitten er ondertussen ook weer op.
Zeer tevreden met het resultaat en ik vind ook dat de auto een veel frissere uitstraling heeft gekregen.

De auto daarna even grondig gewassen en gepoetst.

Toen een tijdje niks gedaan en op eBay een aantal ledjes gekocht.
Als eerste waren de mistlampen aan de beurt, na wat subtiele bewerkingen met de dremel konden de led lampen erin:

Voor:


Na:



Dingen die gepland staan of op m'n verlanglijstje:
       - Led stadslichten Klaar!
       - Led knipperlichten achter (zijn onderweg)Niet fel genoeg, misschien later nog nieuwe bestellen.
       - Led kentekenverlichting (is ook onderweg)Done!
       - Angel eyes (waarschijnlijk in de zomer)Done!
       - Dashboard overspuiten (gaat deze zomer gebeuren)
       - Sportdemper, maar eerst proberen om zelf een sierstuk te maken.Remus uitlaat, Done!
       - Laguna lip, holtrop demontage had er geen meer liggen helaas dus nog steeds op zoek en waarschijnlijk dan m'n originele lip onder de achterbumper monteren. Espace lip klaar

Verder komt er deze week een nieuwe apk op en ik verwacht geen verdere onkosten.

Mocht je nog een laguna lip hebben, stuur maar een berichtje!

Ik zal jullie op de hoogte houden!  !-!



Willem

#1
Even een kleine update.

Led stadslichtjes zitten er inmiddels in:



Verder is mn espacelip afgeleverd en heb ik een poging gedaan om em eronder te zetten, maar kon er niet goed bij met de boormachine door de vorm van de lip, ondanks dat ik de auto had opgekrikt. Morgen nog een poging doen.

Willem

Het is gelukt, de espace lip zit eronder  :)




Auto boven de smeerput gereden om het bevestigen wat makkelijker te maken en vervolgens met popnagels en zelftappers vast gezet. Ik denk niet dat ie meer los komt  :P De uiteinden even netjes gemaakt met de zaag en dremel.

Willem

Vandaag de accu vervangen geen grote klus, maar wel noodzakelijk. De nieuwe heeft net iets meer startvermogen  !-!

Willem

Kentekenverlichting ook maar eens vervangen voor deze ledjes:

http://www.ebay.com/itm/131132910423?ssPageName=STRK:MEWNX:IT&_trksid=p3984.m1497.l2649

Links de oude en rechts de nieuwe:



Binnenkort nog maar even een foto maken in het donker  :P

Morgen proberen een begin te maken met de instapverlichting die ik wil inbouwen.

Willem

#5
Inmiddels één deurpaneel af, pff wat een werk  8)7

kabeltje leggen:





Deurpaneel losmaken:



Ledjes erin zetten, ene kant met kit gedaan (duurde veel te lang voordat het droog was), andere kant met bison lijm  !-!
en solderen maar  :q :



Het resultaat:





!-!  !-!

Willem

#6
Vandaag de remtrommels achter zwart gespoten en de remklauwen rood, staat prima vind ik zelf  Y




Willem

Vandaag weer een kleine update!
De trekhaak die ik zelf nooit gebruik onder de auto vandaan gehaald en Albertjan er een plezier mee gedaan.



Verder gisteren even een fotootje gemaakt van mijn kentekenverlichting in het donker:


Willem

#8
Dit weekend een sierstukje toegevoegd, staat wel netjes.






En mooi weer vandaag dus hoog tijd om weer eens te poetsen  Y





Willem

#9
Gisteren op de meeting een Green luchtfilter van Yorick overgenomen en angel eyes van Rogier.
Vandaag meteen het filter ingebouwd en het geeft zeker een leuk geluidje  !-!





Verder de angel eyes uit elkaar gehaald omdat er nog het een en ander aan moet gebeuren, als het meezit komen ze er volgend weekend in.  :)

Willem

#10
Dit weekend met de Angel eyes bezig geweest, maar eerlijk gezegd zat het nogal wat tegen.
De lampen zijn wel een stuk helderder geworden en zullen de komende paar jaar ook zo wel door de apk komen, maar ze zijn niet naar mijn zin. Eerst even aankijken en dan misschien door een bedrijf laten herstellen...

Volgend weekend ermee verder, dan dus de xenon erin en de ringen (waarvan ik de ledjes heb vervangen) aansluiten. Voorlopig alleen dimlicht (halogeen) en knipperlicht  :D

Plaatjes bij het praatje:

Voor:


Na:


Turle wax headlight cleaner:


En gemonteerd:


Iemand nog tips voor een goed en niet al te duur adres om ze te laten herstellen?

Willem

Gisteren en vandaag weer druk bezig geweest. De angel eyes aangesloten, xenon erin, logo in carbon gewrapt, hitteschild gespoten en een nieuws speeltje in de grill: Knightrider  :D :D :D

De foto's en het filmpje bij het het praatje:


Carbon logo:



Angel eyes als DRL en als stadslicht:




Hitteschild:


En de Knightrider  :P :D 8)7 incl. afstandsbediening instelbaar op een aantal verschillende kleuren en patronen:

https://www.facebook.com/photo.php?v=551473874961331&set=vb.100002961714539&type=2&theater

Willem

Voor de gein vorige week op eBay stickerbomb folie besteld om te proberen.
Vandaag even aan de slag gegaan ermee en een klein deel van het dashboard ermee beplakt en ik vind het er zelf wel geinig uitzien  :P



Ik zou eigenlijk het stukje om de schakelaars voor de alarmlichten en slot ook nog willen doen maar kreeg het niet los, iemand die weet hoe je alleen dat stukje los krijgt?

Willem

#13
Donderdagavond een Remus einddemper van een clio RS opgehaald, de jongen waar ik em van heb gekocht had de demper ook onder een Mégane, dus in eerste instantie had ik verwacht dat het monteren niet lang ging duren. Vrijdag was het voor mij toch nog wat prutsen en de ophangpunten verplaatsten voordat ie er lekker onder zat.

De Remus:



De oude demper (redelijk aan vervanging toe):



En eronder!



Binnenkort de beugels nog een klein beetje verbuigen zodat ie beter in het midden van de uitsparing van de bumper valt.

Tevreden over het geluid, niet storend maar wel aanwezig  ;)

En zomaar nog even een foto:



Willem

#14
Deze week bezig geweest met een schakelaar inbouwen naast de koplampverstelling zodat ik zeker weet wanneer de Knightrider aan staat en wanneer niet  8)7 :police: . Eerst het vakje aan de achterkant open gezaagd, vervolgens een aluminium plaatje erin gekit, daarna met plamuur en filler afgewerkt en in hoogglans zwart gespoten.





Ook begonnen met andere interieur delen te spuiten want uiteindelijk wordt het geheel matzwart in combinatie met hoogglans zwart en ik zit nog te twijfelen of ik het bovenste dashboard deel wil overtrekken met skai.





Ook de hoedenplank moest eraan geloven  :D

voor:


na:


Ook de ruitenwissers voor en achter meegenomen zodat het weer strak lijkt.
Deze week komen er nog nieuwe Bosch Aerotwins in  _o_  !-!




Verder nog opzoek naar zwarte folie/tape voor de achterlichten 8)7

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev