Advertenties


ACT reactie's op de projecten topics DEEL 53

Gestart door Willem, 1 september 2015, 21:49:29

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Willem

Verder in dit nieuwe deel  Y

Goed bezig Felix  !-! Ik heb zelf ook een oil catch can op mijne zitten alleen dan de aansluiting op de luchtfilterbuis afgedopt en er zit bij mij een filter op het tankje zelf. Zo krijg ik helemaal geen warme lucht meer in mijn aanzuigbuis.

mark

lekker bezig Felix  !-! Ik ga denk ik ook nog ooit een catchtank plaatsen.
Deze gaat dan ook niet meer naar de aanzuigbuis toe, gewoon met een filtertje er op.

jarno27

Hier komt er ook nog x eentje op had eerst via carterontluchtingsfilter er direct op maar dan bouwt die teveel druk op in kleppendeksel waardoor die olie ging lekken.

Christian de Vriend

#3
oil catch can is niet alleen voor hoge vermogens motoren,het is gewoon een middel om je carter
ventilatie van het gasklep af te halen,en toch de nodige dampen en smurrie op te vangen,zonder dat
het over het hele blok word gespoten.

Bij de 1.6 had ik een filtertje gemonteerd,als je iets niet moet doen is een filter monteren,
het filtertje slipt dicht,hierdoor bouwt er een druk op in de kop,uiteindelijk is dat fataal voor het blok.

dus catchcan is beste oplossing.
Horsepower is how hard you hit the wall,torque is how far you take the wall with you.

Horsepower sells cars,torque wins races

Megane 16V nu met 147pk en 200Nm schoon aan de wieltjes

jarno27

#4
Dat had ik gelukkig op tijd door  o-) direct er ook afgehaald
Nu tijdelijk op normale manier aangesloten maar is wel merkbaar kwa optrekken van auto .

Willem

Schraapt je uitlaat? Dan zit ie vast niet goed gemonteerd. Mijne schraapt zelden met 2 tandjes verlaagd.  :D

mark

Die van mij schraapt alleen in het midden waar de tussen demper zat. Maar dat is alleen bij hele hoge drempels.  !-!

Yorick

Een bepaald punt van de uitlaat hangt wat laag. Een soort klem ofzo volgens mij.

Willem

Ja de koppeling tussen de midden en einddemper hangt bij ook wat lager, maar dat is alleen bij hoge drempels met een kuil in de weg ervoor dat ik er last van heb.

Tedo

Staat goed die stickers Yorick. Je hebt ze alleen verkeerd om geplakt; de auto's moeten met hun neus in de rijrichting van je auto  ;)

Yorick


mark


Willem


MeganeScenic1.9dCi

Pas je wel op voor je voorruit als je de dimmende binnenspiegel gaat monteren. Kan me nog een gescheurde voorruit herinneren van een van de forum collega's.
Leuke foto's :)
'05 Megane Grand Tour 1.5 dCi Priv. Luxe 291.000 km [EXIT]  ---> NEW '01 Megane Scenic 1.9 dCi Authentique 240.000km and exit
'12 Picanto 1.0i 79.000 km

Cuprani

#14
Thnx  !-!

Ik moet me er verder nog in verdiepen, maar moet dus voorzichtig zijn.

Ik zag ergens op het forum de zonnebril houder al voorbij komen, ik heb echter nu geen handgreep zitten aan de bestuurderszijde. Heeft niemand dat met de Megane 3? Zo op de tast voel ik geen gaten zitten achter de hemelbekkeding..

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev