Advertenties


Wie is wie... stel je even voor

Gestart door Jeroen, 22 september 2004, 11:29:23

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 6 gasten bekijken dit topic.

Felix

Ik dacht dat de 1.6 dCi sowieso pas in 2014 geïntroduceerd werd... Hoe zit dat als jij een Megane uit 2012 hebt?

Tedo

#6331
Nee hoor, ik heb er toen ik op zoek ging naar een III ook nog even naar gekeken. De enige 1.6 DCi die ik vond (op zoek naar een 2.0 DCi of TCe) uit 2011 bleek geïmporteerd.
Zie ook hier

sjorso

Citaat van: Nikk op 19 december 2017, 08:26:31
Welkom Sjors.  Denk dat je 1.6 een beste motorisering is dus wellicht kun je er niet zoveel correspondentie over vinden  !-!

Dat zou mooi zijn  !-!

Citaat van: Felix op 19 december 2017, 22:09:49
Ik dacht dat de 1.6 dCi sowieso pas in 2014 geïntroduceerd werd... Hoe zit dat als jij een Megane uit 2012 hebt?

Nee al eerder hoor. Inderdaad wat gelezen over die 14 % bijtelling ipv 20 % bij de 1.5 dci..
Volgens mij zit dezelfde 1.6 Dci wel veel in een Scénic en een Qashqai van bouwjaar 2012.
Estate 1.6 Dci GT-line 2012

MarkMegane

Bij deze zal ik mij voorstellen,

Mijn naam is René van der Mark. Ik woon in Ouderkerk aan de Amstel en rijd al enige jaren van alles door elkaar. Maar voornamelijk Renault. Ooit was ik werkzaam bij Renault, als monteur, toen de R5 nog volop verkrijgbaar was. Tot ik een hersentumor kreeg was ik werkzaam voor de politie Amsterdam. Sinds de tumor kon ik niet meer in een kleine auto rijden. Teveel lawaai is funest. Dus de Twingo, waar ik zo gek mee was moest weg. Uiteindelijk ben ik nu in een Megane Grandtour gaan rijden van 2004. Ik kocht de auto op 8 januari 2018 en ben sindsdien opzoek naar informatie. De 1.6 16v motor kende ik al uit de Clio. Helaas had ik maar 1 keycard bij de auto dus heb ik er 1 bij besteld in China en geprogrammeerd. Helaas had de kaart uit China geen. Keyless entry dus heb ik er nog 1 besteld in de hoop dat deze de functie wel ondersteund. Verder heb ik nu een USB aansluiting achterin gemaakt zodat mijn dochters hun telefoon op kunnen laden.

Er komt nog een dubbel DIN radio in (android) en ga nog wat verbeteren aan het geluid. Maar verder ben ik enorm tevreden. Ik ga deze site in de gaten houden om zo aan meer info te komen. Bijvoorbeeld, de kofferbak wil nog wel eens wat water verzamelen. Een bekend probleem bij de Grandtour met trekhaak. Dus dat lossen we van de zomer wel op.

Wie weet, tot de eerste meeting?

Nicojo

Hoi,
Mijn naam is Nico Joordens uit Zaandam en rij sinds eind december een Grandtour 2.0 ltr jaargang 2005 na een jaar of 3 Citroen C5 te hebben gereden.

Ik heb altijd franse auto's onder de kont gehad  en zelf nog oude Dafjes 44, 46 en 66 gereden in mijn jeugdjaren (hadden wel een renault motor)
Daarna Eend 2cv, visa, ax, bx, zx, renault 21, renault 16, Laguna sedan en station .

Ben meer een knutselaar op kleine makkelijke projectjes en niet zo van het grote werk . Op het programma staan nu: oplossen water in kofferbak, kinderslot knop werkt niet en 12 v aansluiting in kofferbak voor koelbox.

mark

welkom  !-!

Over meetings gesproken, zet de pinkstermeeting van ulft maar in de agenda.  ;)
Hoop dit jaar ook weer een groepje megane's op te trommelen.  :grin:

scirocco92

Hallo,

Ik ben Patrick, 39 uit Deurne en sinds vandaag in het bezit van een zwarte Renault Megane Gran Tourer 1.5 dci 103pk. De auto heeft 217xxx gelopen. De eerste indruk is goed! De auto is voorzien van een antieke navi. Ik twijfel dan ook wat te doen, de radio laten zitten. Of vervangen door mn eigen Pioneer DEH6400. Eigenlijk hoop ik niet te vaak op het forum te hoeven posten, wat dan inhoudt dat de Renault een betrouwbare reispartner blijkt
Megane grand tourer phase II 1.5 dci, Clio 1.4 16v.

RobScénic

Welkom! Ik kom uit Venray, dus net om de hoek......
Renault Scénic 2.0 16v Sportway Aut. 2002 SOLD!!

Renault Mégane Cabriolet 1.6 16v Sport 1999 SOLD!!

>>Renault Grand Scénic 2.0 16v Tech Road Aut. 2006<<

>>Renault Mégane Coupé-Cabriolet 1.6 16v Privilege Luxe 2004<<

Lucas Hermans

Welkom! !-!

Ik heb sinds kort een Pioneer AVH-Z5000DAB in mijn Mégane 2 zitten. Daar zit o.a. Android Auto op en dat bevalt zéér goed! Het scherm is in te stellen dat het schuin kan staan voor een betere kijkhoek en Google Maps zie je gewoon op volledig scherm. Altijd up-to-date dus Y

Het is een apparaat dat wel duurder is dan de gemiddelde autoradio maar zeker het overwegen waard ;)

scirocco92

Dank jullie wel voor t welkom. Ik kwam net een checklist tegen voor het aanschaffen van een Megane, maar ik geloof dat ik een fris exemplaar heb getroffen.
Die android radio ziet er wel tof uit, maar vind m inderdaad wel prijzig. Ik denk dat ik een frontje haal voor 1din en dan mn eigen radio inprik. Ik wil ook nog privacy shades hebben en aangezien die niet zo 1 2 3 op marktplaats te vinden zijn, zullen dat ook dure nieuwe worden.......
Megane grand tourer phase II 1.5 dci, Clio 1.4 16v.

Fluppie


SiR-ROUND

Hallo,

Sinds tweede paasdag trotse eigenaar van een Megane III dci 1.5 hatchback Bose Edition.

Plannen zijn sowieso het audio verbeteren. Elders op het forum las ik al dat de deuren aangepakt moeten worden en dat kan ik beamen. Wat zijn ze dun en hol! Ik ben Pioneer geluid in een Xsara Picasso gewend en dat was prima zonder proofing.

Vooral met radio hoor je het probleem goed, aangezien dat audio door een compressor gast voor de verstaanbaarheid en juist daar resoneert het enorm van...

Hopelijk vind ik hier nog meer info en ik probeer de bevindingen te posten.

A+M

#6342
Hallo, ook ik zal me even voorstellen.
Mijn naam is Ab en ik ben 59 jaar. Sinds anderhalve week ben ik in het trotse bezit van een witte Renault Megane Estate 1.2 Tce Zen van 2017. Ik heb deze particulier aangeschaft en er mijn Volvo V40 D4 2014 op ingeruild. Doordat ik nu dichter bij huis werk heb ik geen dieselauto meer nodig. Gezien alle commotie omtrent dieselauto's leek het me beter om niet te lang te wachten met inruilen.
Ik heb eerder een Megane 3 gehad en deze was uitermate goed bevallen. Aangezien ik de Megane 4 een erg mooie auto vond ben ik op zoek gegaan naar een mooi exemplaar.
Deze heb ik inmiddels gevonden en aangeschaft. Het is een smetteloos exemplaar van 9 maanden oud en met 11.000 km op de tellen. Van binnen en van buiten als nieuw (vind ik heel belangrijk) en met een paar voor mij juiste extra's: 17 inch lichtmetalen velgen, parkeersensoren voor en achter, automatisch inklapbare spiegels en privacyglas (mooi bij de witte lak vind ik).
Na 350 km kan ik natuurlijk nog niet heel veel zeggen, maar de eerste indruk van de auto is prima: geen kraakjes of rammeltjes, heerlijk stille motor, comfortabele vering en lekker ruim. De stoelen zitten lekker (zelfs in vergelijk met die van de Volvo) en de afwerking van de auto / het dashboard komt prima op me over. Kortom: ik ben erg blij met de auto en heb er vertrouwen in voor de toekomst!



1.2 Tce Zen Estate 😎

Tedo

Welkom hier, en een mooie Megane!
Geen last van een stotterende 1.2 TCe (zie topic in de Megane IV sectie)?

A+M

Dank je. Zogoed als geen last van stotteren. Alleen als ik er heel erg op let en de motor koud is lijk ik het iets te voelen. Niet noemenswaardig (en waarschijnlijk valt het me alleen maar op omdat er hier veel aandacht aan besteed wordt).
1.2 Tce Zen Estate 😎

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev