Advertenties


Wie is wie... stel je even voor

Gestart door Jeroen, 22 september 2004, 11:29:23

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

pagi

#6345
We zijn weer een paar maanden en 40.000km verder in mijn lease Megane IV 1.5Dci Sw Bose en heb eigenlijk weinig eigenaardigheden kunnen ontdekken.
Het enige puntje is dat ik elke keer dat ik weer in stap binnen 15 seconden moet bevestigen dat ik mijn persoonlijke auto instellingen wil handhaven, buiten de 15 seconden gaatie terug naar neutraal EN, de LED koplampen slaan helemaal dicht bij een forse sneeuwbui. Verder een top kar en het open dakje blijft een prettige optie. Wel heb ik Lane asist uitgeschakeld, vind de muziek balangrijker  :q
Verstuurd vanaf mijn Motorola Micro T-A-C Classic

NH97

Hi,
Net aangemeld op dit forum en zal me ook gelijk even voorstellen. Mijn naam is Nick, ben 21 jaar oud en sinds december 2017 in het bezit van een Mégane 3 Coupe TCE 180 GT. De auto heeft ongeveer 72k km gelopen en voelt nog zeer strak aan. Hiervoor heb ik 2.5 jaar in een Clio 2 Phase 3 1.4 mogen rondrijden, wat mij zeer goed is bevallen en daarom was de keuze voor een Renault weer snel gemaakt. Ik heb de auto gekocht met 61k Km en heb er in 4-5 maanden tijd ongeveer 10-11k km bij gereden. Ik twijfel nog om de Mégane te laten chippen en ben daarom razend benieuwd wat de ervaringen zijn op het forum.


Tedo

Welkom hier! 21 en dan al zo'n beest van een auto.  _o_
Stefan heeft zijn vorige auto, TCe 180 hatchback laten chippen bij Unlimited Tuning in Amersfoort.
Hij haalde bijna 220 pk. Op het forum van de Renault Tuning Club is ook e.e.a. te vinden.

Stefan

Jep Y
Ging als de brandweer. ..
Niet zuiniger overigens
***VERKOCHT***VERKOCHT***
Megane III 2.0TCe-180 Privilege (kleur Rouge Dyna)

NH97

Bedankt voor de reacties en de info! :)

Ramon87

Hallo allemaal,

Mijn naam is Ramon en kom uit de plaats Doetinchem  :).
Ik woon hier sinds kort met mijn vrouw nadat we zijn verhuist om dichter bij het werk te wonen.
Ik ben 30 jaartjes jong en ben in het dagelijkse leven ITer. In mijn vrije tijd hou ik me veel met techniek bezig. Van auto's tot computers. Ik heb naast mijn Coupé ook nog een klassieke Zundapp GTS50 uit 1976 en een Triumph Speedtriple 1050 uit 2011.

In de 8 jaar dat ik mijn eerste Megané Coupé 1.4 16v uit 2001 reed heb ik vaak zitten rondneuzen op dit forum als gast. Ideeën opdoen, projecten van anderen doorkijken en stukjes uit de techniek waar ik regelmatig wat aan had.
In de 150.000 kilometers die ik er mee gemaakt heb, veel meegemaakt en veel plezier gehad aan deze auto.

In de eerste jaren:


In de laatste jaren:


Mede omdat mijn pa 30 jaar bij Renault als monteur gewerkt heeft is het in onze familie gewoon Renault.
Misschien meer voor de gemakzucht, dan passie  :q.

Maar waar een gemiddeld persoon na verloop toe is aan wat nieuws, wou ik wat ouds.
Om precies te zijn een Megané Coupé 2.0 16v F7R. Het ondergeschoven kindje naast de legendarische Clio Williams en de Renault Spider.
In mijn jeugd was het gewoon mijn favoriete auto en de laatste jaren begon het steeds meer te jeuken bij mij, gezien deze auto's ook steeds minder worden.
In 2016, toen ik en mijn vrouw verloofd waren, hadden we plannen om dichter naar het werk te verhuizen. Op dat moment was er voor mij de mogelijkheid om deze droom van mij te verwezenlijken.

De benodigde websites in de gaten gehouden. In 2016 bij eentje wezen kijken, welke het niet werd. En na enkele, vorig jaar september uitgekomen bij een zwarte Megane Coupé 2.0 16v F7R.
Uit feb. 1996 origineel NL. 3 vorige eigenaars en 120.000 logische KM 's.
Bij een bezichtiging in de regen hebben mijn pa en ik vooral gefocust bij de technische staat en roest. Wat allemaal nog verbazingwekkend goed was voor een auto van 22 jaar oud. Enige punt was dat de distributie echt aan vervanging toe was.

Ik was volgens mij nog nooit zo blij  :).



In een maand de benodigde dingen gedaan zodat er in gereden kon worden en nog een beste lijst welke de komende jaren afgewerkt gaat worden.



Omdat dit nu ook mijn project auto is, leek het me handig om me eerst aan te melden als lid :).
Lijkt me ook mooi om hier te de progressie te laten zijn van alles aan deze auto. Er staat voor de komende jaren nog heel wat op de lijst  :q.





1996 Mégane Coupé 2.0 16v - Project Car
2001 Clio 2.0 16v RS 172 - Daily - for sale

mark

Welkom !-!

Zal het projecten gedeelte is in de gaten gaan houden.  ;)

danman15nl

Hallo allemaal,

Ik ben Danny en sinds een aantal jaar rij ik in een mooie Megane III Estate 1.5dci 110 (GT-Line + Bose).
Hiervoor heb ik alleen maar Ford Fiesta (MK3 en de ST uit 2005) gereden wat ook niet onplezierig was.

Van beroep ben ik ITer en ik vind het leuk om te sleutelen en te knutselen. Omdat ik nieuwsgierig ben en graag wat probeer heb ik mijn eigen auto gechipt. Dit is niet helemaal waar aangezien ik de chip niet zelf maak. Maar het uitlezen en wegschrijven gaat prima thuis.

De auto heeft wat aanpassingen:
Rondom nieuwe dempers en veren. (Bilstein + Eibach)
Gechipt
Dashcam ingebouwd
Automatisch dimmende binnenspiegel ingebouwd, wat is dat een genot!

Todo: Nog geen idee

Met de auto hoop ik nog vele veilige kilometers te rijden.


Nikk

Hallo danman, welkom. Je rijdt de Megane inmiddels een paar jaar. Allemaal goed verlopen?  Tot welke specs is ie gechipt?
Megane Cc     Tech line     2.0 16v Bleu Crepuscule  Automatic '08
Megane break RXT           1.6 16v Bleu Crepuscule  Automatic '00
Espace           The race    2.0 16v  Gris Titane "02

danman15nl

Dank je wel. Ik heb de auto inmiddels een paar jaar. In die tijd geen gekke dingen mee meegemaakt het enige wat ik echt als onvoorzien had was de turbodrukregelaar die het begeven heeft. Ik was rond de 180 euro kwijt inclusief arbied en materiaal bij de dealer.

De auto heb ik niet op een testbank gehad en heeft een normale tune gekregen, maar ik ga er van uit dat het ongeveer +- 130 pk is en ergens rond de 300nm koppel. Het verschil is aanzienlijk. Bij mijn lokale (universele) garage kreeg ik ook het compliment hoe lekker de auto reed, zowel het onderstel als het vermogen.

Tedo

Mooie collectie Ramon! Onder je blauwe coupe eerst 'te noeuwe' en daarna 'te oude' velgen voor het model. Beide 16"? Want die Celsius velgen zie je niet vaak in die maat. Ondertussen verkocht zeker?

Dozo27

Hallo allemaal,

Ook ik zal mij even voorstellen hier.

45 jaar, ook ICTér zoals zoveel hier op het forum.
Vorige week een Mégane III 1.5Dci ECO2 Bose uitvoering gekocht mede i.v.m. het op vakantie gaan dit jaar met een sleurhut erachter dus dan is een dieseltje wel zo fijn.

Hiervoor bijna 10 jaar (sl)Opel gereden en daar voor een Scenic 1.9Dci en een Laguna op G3. Na deze 2 Renaults gezworen om nooooooit meer een Reanult te nemen maar voila....zeg dus nooit nooit  o-)

Tedo

Welkom hier! Gelukkig is een Megane III een stuk betrouwbaarder en degelijker dan de Renaults die je gewend bent.  Y

Dozo27

#6358
Bedankt  :) En wat betreft de betrouwbaarheid heb ik natuurlijk van te voren goed ingelezen en over het algemeen alleen maar positieve reacties van voornamelijk  leaserijders en dat zijn over het algemeen vrij kritische gebruikers  :police:

Tedo

Klopt. Maar dan wel het meest kritisch op prijs en bijtelling. De III heeft jaren een lage bijtelling gekend, en was daarom populair als leasewagen.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev