Advertenties


Wie is wie... stel je even voor

Gestart door Jeroen, 22 september 2004, 11:29:23

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Nikk

Megane Cc     Tech line     2.0 16v Bleu Crepuscule  Automatic '08
Megane break RXT           1.6 16v Bleu Crepuscule  Automatic '00
Espace           The race    2.0 16v  Gris Titane "02

Miscent

Ben ook erg blij met de kleur!
Ik ben vooral van plan kleine upgrades uit te voeren.
Geen grote verbouwingen iig.
Verbeteren van de audio en chiptunen staat wel bovenaan mijn lijstje.
Nu de eerste periode maar even kijken waar ik tegenaan loop en zorgen dat alles naar behoren functioneert.

noiseyMP7

Kolere wat een mooie velgen !-!
De Nederlandse winters zijn meestal ook niet streng genoeg dat je winterbanden nodig hebt, de laatste 2 jaar in ieder geval niet  :D

Veel rijplezier met je Mégane, en welkom op het forum

ejdb

Hallo Allemaal,

Mijn naam is Evert-Jan de Beijer en ik kom uit het mooie Huissen (tussen Arnhem en Nijmegen). Ben een aantal jaren geleden begonnen met een Megane 1 station en heb die door kunnen rijden tot 420.000km. Motorisch was hij nog prima maar de apk kosten deden hem de das om.

Toen even een uitstapje gemaakt naar Peugeot, 307sw, een fijne wagen maar oh oh wat luste die een hoop geld zeg! Een gebroken nokkenasketting maakte een einde aan onze relatie.

Toen begin 2016 een Megane II Grand Tour 1.5 diesel aangeschaft en na enige kosten beviel die mij prima. Niks bijzonders maar een goede auto. Daarom erg jammer dat er iemand al Whats-append vol achterop is geklapt terwijl ik er inzat  >:( >:(

Vanwege beperkt budget kwam ik in onze zoektocht al snel uit bij weer een Megane of een Ford Focus, en omdat het oog ook wat wilt was de keuze uiteindelijk heel makkelijk: een Ford werd het niet  :D

Sinds gisteren ben ik in het bezit van alweer onze derde Megane!! Het is een Megane III 1.5DCI GrandTour GT line uit 2011 geworden! Heeeeeeeel even moest ik wennen aan de kleur toen ik de advertentie zag, maar al snel was ik verkocht! Wat een mooie auto en wat een luxe uitrusting en als kers op de taart zat er zelfs een panoramadak in (dat had ik niet uit de advertentie gehaald).

Er zit een kleine duts in de achterbumper dus daar ga ik nog eens naar laten kijken of dat eruit gehaald kan worden. En tsja een trekhaak.....niet echt mooi op deze auto...maar wel praktisch hahaha

Eerste zoektocht die ik op het forum ga doen heeft te maken met de parkeersensoren want die lijken niet helemaal lekker te werken

Dit is hem geworden:






MadBull

Welkom en heel veel veilige kilometers gewenst!
En de kleur vind ik wel heel bijzonder, zie je iig niet vaak  :)

Miscent

Welkom!
En juist gaaf die kleur.
Tenminste niet zo'n standaard grijze muis.
Hopelijk nu weer vele veilige kilometers in deze Megane.

Btw, soms wil een trekhaak er nog wel eens voor zorgen dat de piepers niet goed werken omdat ze iets in de weg zien zitten.

Stefan

***VERKOCHT***VERKOCHT***
Megane III 2.0TCe-180 Privilege (kleur Rouge Dyna)

hemi24

#6323
Hallo allemaal!

Aangezien ik nieuw ben hier, zal ik mezelf even kort voorstellen:

Mijn naam is Henk, en ik ben woonachtig in Musselkanaal (Zuidoost Groningen).
Al een kleine 10 jaar getrouwd en vader van 2 (meestal) lieve kinderen van 8 en 6 jaar.

Ik ben als projectleider werkzaam in de Olie en gas-industrie.

Ik heb 10 jaar lang diverse lease-auto's gereden (veel van de VAG-groep), maar heb begin dit jaar bewust de keus gemaakt voor een eigen wagen.
Via internet heb ik een ex-leaseauto op de kop weten te tikken en daarmee zijn we bij de link naar dit forum..!

Ik rijd momenteel een Megane 3 Estate 1.5 dci Bose uit medio 2012.
De auto eind april gekocht met 128k en ondertussen staat de teller op 163k.

Ik hoop hier een hoop nuttige informatie te kunnen vinden en ben benieuwd of dit forum net zo gezellig is als het skodaforum.nl waar ik ook redelijk vaak zit te neuzen...  8)

Wie nog wat weten wil, moet het me maar vragen!

Groet,

Henk

mark

Welkom.  !-! De 1.5 diesel kan met goed onderhoud makkelijk 450.000 km draaien. Heb er al een paar in de werkplaats gehad met deze km stand.  !-! Dus je kan er nog wel een tijdje mee rijden haha.  !-!

hemi24

Als ik 'm 2 jaar gehad heb, zal de teller rond de 250k staan; dan maar even kijken wat een jong gebruikte Passat station uit Dld moet kosten...
_o_

sjorso

Hallo mede Megane rijders!

Ik ben Sjors Overdevest, 26 Jaar, woon in Hoofddorp, werk als Elektromonteur in Alkmaar.

Sinds begin December de trotse eigenaar van een grijze Megane (III 2012) Estate GT-line met een 1.6Dci 130pk motor! De auto is na zijn eerste levensjaar geimporteerd uit Duitsland. Huidige km stand 85000km

Nou heb ik al wat rondgesnuffeld, maar ik kan bar weinig gesprekken of info vinden over de 1.6 Dci motor?! Zijn er hier nog meer mensen met deze motor die misschien wat tips en trics hierover weten?

Gr Sjors
Estate 1.6 Dci GT-line 2012

Nikk

Welkom Sjors.  Denk dat je 1.6 een beste motorisering is dus wellicht kun je er niet zoveel correspondentie over vinden  !-!
Megane Cc     Tech line     2.0 16v Bleu Crepuscule  Automatic '08
Megane break RXT           1.6 16v Bleu Crepuscule  Automatic '00
Espace           The race    2.0 16v  Gris Titane "02

hemi24

Meeste zijn geleverd als 14%-bijtelling-schraapdiesels, dus de 1.6 dci kom je veel minder tegen...

Tedo

Is die 1.6 DCi überhaupt in Nederland geleverd? De 2.0 DCi 160 pk sowieso niet.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev