Advertenties


Wie is wie... stel je even voor

Gestart door Jeroen, 22 september 2004, 11:29:23

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

mark

Welkom !-!

De prijzen van de megane 3 beginnen langzaam een beetje betaalbaar te worden. Blijf nog lekker een jaartje in m'n hatchback rijden, maar ben al stiekem een beetje aan het rond kijken. Minimaal een tce180 uiteraard.  8) een coupé of een hatchback.

pappapatrick

#6361
Al een tijdje lid maar heb me nog nooit voorgesteld😂
Ik ben patrick 30 jaar en kom uit grongen.
ik ben getrouwd en heb 3 prachtige kinderen.
ik rij op dit moment in een renault megane break uit 2002.
ik heb hiervoor veel autos gehad ga er niet eens aan beginnen ze allemaal op te noemen xd.
ik sleutel zelf regelmatig aan mn eigen auto ben zoals ze het zeggen mn eigen beunhaas hahaha.
dit is mijn auto.
https://www.imageupload.co.uk/image/432K

Nikk

Welkom papapatrick

In het rood zie je de Megane I ( break ) niet vaak. Nog issues / to do lijst?
Megane Cc     Tech line     2.0 16v Bleu Crepuscule  Automatic '08
Megane break RXT           1.6 16v Bleu Crepuscule  Automatic '00
Espace           The race    2.0 16v  Gris Titane "02

pappapatrick

#6363
niet veel op de to do list wel al n hoop gedaan.
gedaan zijn.
schijven rondom + blokken.
service beurt .
nieuwe remklauw ra.
nieuwe handremkabel ra.

to do list.
steekas linksvoor.
draagarm linksvoor.
remvloestof vernieuwen.
distributie compleet met waterpomp.
mulitriem compleet met rollers.
schade motorkap laten bewerken.
en nog de auto compleet laten polijsten.

is wat werk maar dan heb je ook wat leuks.
auto is van onder keihard dus kan een leuke tijd mee.
ik hoor idd vaker dat rood zeldzaam aan het worden is😂

Nikk

Leuk dat je de auto wil laten polijsten. Staat bij mij op de lijst voor mijn 2000 Megane om deze professioneel te laten poetsen / polijsten. Hoor tzt graag je ervaring
Megane Cc     Tech line     2.0 16v Bleu Crepuscule  Automatic '08
Megane break RXT           1.6 16v Bleu Crepuscule  Automatic '00
Espace           The race    2.0 16v  Gris Titane "02

Nikk

#6365
Zie dat je Bosch Aero zemen hebt. Ook op mn 2000 Megane gehad. Gingen snel strepen. Vind ze ook wat te groot voor deze auto. Wat is jou ervaring?
Megane Cc     Tech line     2.0 16v Bleu Crepuscule  Automatic '08
Megane break RXT           1.6 16v Bleu Crepuscule  Automatic '00
Espace           The race    2.0 16v  Gris Titane "02

pappapatrick

kwa polijsten heb ik 0 ervaring helaas .
wordt uiteindelijk gedaan door iemand die ik ken via fb.
die gaat het mij dan ook leren.
de ruitenwisser zijn van action😂😂

Nikk

Ah. Gelijk even op de action site gekeken. 5.95 voor een zeem mooie prijs. Als ze dan ook nog een tijdje meegaan toppie
Megane Cc     Tech line     2.0 16v Bleu Crepuscule  Automatic '08
Megane break RXT           1.6 16v Bleu Crepuscule  Automatic '00
Espace           The race    2.0 16v  Gris Titane "02

pappapatrick

hoelang ze meegaan verschilt mag meestal blij zijn met 3 a 4 maand

Nikk

Dan staan ze of veel bij of de kwaliteit is toch wel matig. Jaartje of meer met gemiddeld gebruik is toch wel normaal voor een zeem is mijn ervaring
Megane Cc     Tech line     2.0 16v Bleu Crepuscule  Automatic '08
Megane break RXT           1.6 16v Bleu Crepuscule  Automatic '00
Espace           The race    2.0 16v  Gris Titane "02

pappapatrick


Erik_F

#6371
Sinds enkele weken lid van dot forum. Ik zal mij zelf ook even voorstellen.

Mijn naam is Erik, ben 28 jaar en kom uit Friesland. Sinds 12 mei 2018 ben ik in het bezit van een Renault Megane IV Estate dCi Bose uitvoering. Ik heb als extra opties; LED Koplampen, 8,7 inch scherm, Stoelverwarming en Dodehoek assistentie. De auto heb ik gekregen met 12 KM en vandaag staat die op circa 25.000 KM. Dit betreft een leaseauto en rij gemiddeld gezien 75.000 KM per jaar (cros het hele land door).

Hiervoor heb ik een Golf 7 RLine 2.0 TDI gehad (BJ 2016) en daarvoor een Seat Leon FR Business 2.0 TDI (BJ 2014).

Ik heb ditmaal gekozen voor de dCi 110PK. Ik heb gekozen voor dit type motor omdat mijn werkgever een eigenbijdrage inrekening brengt bij een hoger vermogen (PK). De auto bevalt mij erg goed. Hij is ruim en rijdt erg comfortabel. Rij veel lange stukken en de stoelen daarin tegen zitten erg goed. Tenopzichte van de Golf en Seat draait de Megane wel meer toeren, dit zal wellicht te maken hebben met de 1.5 motor wat erin ligt.

Ben er onlangs mee op vakantie geweest. Auto kan het prima doen in de bergen, wel is het zo dat de auto niet genoeg vermogen heeft om te versnellen in de bergen (lees; 6% berg). Dit in tegenstelling van de Golf en Seat, deze hadden er weinig tot geen moeite mee. Dit komt ook omdat ze veel lichter qua gewicht zijn en meer vermogen / koppel hadden.

Wat ik erg bijzonder vind is het aantal kilo dat de auto mag trekken, ruim 1.700. Ik zou het niet aan durven om een caravan van 1.700 kilo de bergen op te rijden in Duitsland of Oostenrijk. Gezien de ervaring van afgelopend maand.

Al met al zeer tevreden. Over 2 jaar kan ik mij weer oriënteren op een nieuwe Megane. Hopelijk is dan de Megane 5 uit !-!
Megane IV Bose Estate dCi | opties: LED Koplampen | 8,7 inch scherm | Stoelverwarming | Dodehoek assistentie |

Voorheen: Golf 7 2.0 TDI RLine (BJ 2016) | Seat Leon 2.0 TDI FR Business Intense (BJ 2014) |

R.J. Mulder

#6372
Mijn naam is Remko, 37 jaar, woonachtig in Hippolytushoef.
Ik ben werkzaam in de IT.
Hobby's zijn series kijken, fietsen (racefiets), radio maken bij een streekomroep als zijnde technicus en een enkele keer zelf achter de mic.
Heb helaas totaal geen verstand van auto's. Ik weet wat een auto is en hoe ik er in moet rijden, daarmee houdt het bij mij echt op.

Sinds 23 augustus eigenaar van een Megane 4 Hatchback 1.5 110 DCI platinum grijs in ZEN uitvoering.

Mijn eerste auto was een Opel Astra uit '92. Daarna een Nissan Sunny, en daarna een Almera.
Mijn eerste Renault was geloof ik in 2008 of 2009, dat was een Laguna II uit 2002. Prachtige auto, comfortabel, mooi van traagheid want er zat echt geen gang in dat ding, hij heeft mij maar een keertje in de steek gelaten.
Die Laguna was best duur in onderhoud en reparaties en ben ik, omdat ik ook meer ging rijden, kleiner gaan rijden, voor diesel gekozen en heb ik in 2015 een Clio 4 90dci gekocht met zeer weinig km's op de teller. Dat was ook een heel fijne auto, nooit iets mee gehad.

Afgelopen zomer stond er inmiddels meer dan 150.000 op de teller van de Clio. Ik wou toch weer wat groter rijden, en ook een waar mijn fiets in past zonder proppen + voorwiel er af halen. Mijn keuze is op de eerder genoemde Megane gevallen.

Ik heb de Megane ruim een maand. Ben er zeer tevreden mee, mijn fiets past er in zijn geheel in !-! .
Het verbaast me hoe stil deze auto is. Het enige wat ik hoor is het geluid van de banden op de weg. Een van de vele pluspunten.
Enig minpuntje is dat ik een kaart heb op de R-Link 2 navigatie van ergens uit 2015 welke niet is te updaten, heb er wat van voorbij zien komen op het forum, ik raak waarschijnlijk eerst naar de dealer voor een update van het systeem.
Edit: foto geplaatst.

mark29

Welkom. Clio 4 is drama kwa windruis. Dus inderdaad is deze een stuk stiller.

R.J. Mulder

Windruis bij de Clio was voor mij kostenloze update voor bij de zijramen, een ander tussenstripje dat scheelde best veel.
Ik zou nog een foto van de Megane plaatsen maar mijn photobucket account werkte even niet mee dus die komt een andere keer.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev