Advertenties


ACT reacties op de projecten topics DEEL 57

Gestart door Tedo, 28 juni 2020, 13:45:44

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Jacques

een lasschort en lasmouwen hoeven niet zo duur te zijn. Bijvoorbeeld bij Toolstation https://www.toolstation.nl/leren-lasmouwen/p71137

Jacques


Ramon87

@Jacques Bedankt  :q . Precies de oplossing waarmee ik het me makkelijk kan maken. Ik heb nog wel wat stukken metaal liggen waarmee ik dit kan fabriceren.
1996 Mégane Coupé 2.0 16v - Project Car
2001 Clio 2.0 16v RS 172 - Daily - for sale

mark29

Ja of lange bout met moer. Daarmee aandrukken. Klem erop. Die lange bout eruit, en origineel er dan in.

Ramon87

Langere bout kom ik niet mee weg  :neen: (was mijn eerste gedachte), omdat ik de bout dan door de hoek nog steeds niet door de beugeltje kan krijgen. En ruimte is echt een kriem. Ik kan er geen tang of klem op zetten (ik heb geen gereedschap wat ik daarbij kan gebruiken).

Ik heb inmiddels ook de bussen besteld met een binnendiameter van 25mm. Dus ik probeer het me zo makkelijk mogelijk te houden nu. Wordt vervolgd.

Aankomende weekenden ga ik de airco van de DCI fixen en hopelijk ook die van de RS (1 leiding was kapot en hier nu ook een vervangende voor op de kop getikt). Daarna weer met de Mégane verder  Y.
1996 Mégane Coupé 2.0 16v - Project Car
2001 Clio 2.0 16v RS 172 - Daily - for sale

mark29

Hoe meer er los moet, hoe leuker het klusje, condensor vervangen vond ik altijd leuk om te doen.
Dat voorste subframe, dat die rot is, is een kwaal bij dit type clio, komt veel voor, beste is gewoon een vervangende eronder zetten.

Dat tooltje handig gemaakt, en goed bewaren komt vast ooit weer van pas.

Ramon87

Was inderdaad een leuke klus. Mijn vrouw merkte ook op dat ik me goed vermaakte met de werkzaamheden  :9~.
Ik had me er verder niet in verdiept en zie nu dat het een los deel is voor de ophanging. Dat maakt vervanging inderdaad goed te doen. Eens zien of ik dit ga opvolgen.

Gezien de PU bussen niet onderhoudsvrij zijn verwacht ik de tool zeker vaker te gebruiken. Gaat helemaal goed komen !-!
Volgende week zien dat ik de stabilisator stang voorzie van de correcte rubbers en hopen dat ik dat dan afgerond krijg.
1996 Mégane Coupé 2.0 16v - Project Car
2001 Clio 2.0 16v RS 172 - Daily - for sale

mark


Ramon87

Bedankt Mark  !-! , jij bent ook lekker bezig geweest  :D

Hoe ging het verfstrippen van de 4CV, jou af? Ik vond het met het spul wat ik gebruikte nogal tegen vallen. Ik ben benieuwd naar jou ervaringen.
1996 Mégane Coupé 2.0 16v - Project Car
2001 Clio 2.0 16v RS 172 - Daily - for sale

mark

Thanks :)

Ik heb de profi stripper gebruikt samen met de verdikker die daarbij hoort, ook van nonpaints. Met 2x opstrijken en met de hogedrukreiniger afspuiten had ik het grootste gedeelte er wel af gekregen, maar nog lang niet alles.

Nu dus druk met de slijptol met staalborstel bezig, wanneer ik er aan toe kom.

mark29

Ramon, als een auto op contact heeft gestaan, met de wielen in de lucht en dan draaien de wielen een keer.
Dan blijft er bij de eerste rit vaak het abs lampje even branden, die gaat normaal altijd wel binnen een paar honderd meter weer uit.

Het ziet er echt heel netjes uit allemaal, ik snap wel dat je daarvan kan genieten van de opbouw.
Toch puntje van ja, kritiek wil ik het niet noemen, maar ik zie dat je kopervet gebruikt voor de remmen.
Ik wist vanuit vroeger ook niet beter, we deden dat allemaal gebruiken in de garage voor vanalles en vooral de dragende delen van de remmen.
Maar de laatste jaren gestopt met kopervet voor de remmen en over gegaan naar keramisch vet.
Keramisch vet is een beetje de vervanger ervan, het kan hogere temperaturen aan, stel dat jij het circuit op gaat, zou ik het toch eens overwegen.
Al geloof ik niet zo snel dat die kopervet zo in de fik gaat. Maar goed, het was het advies wat alle garages op een gegeven moment kregen.

larsdijkstra

Mooi werk Ramon! Mooi moment ook om hem op z'n pootjes te zetten.
Hij staat nog wel vrij hoog, klopt dat?
Megane 1 2.0 16v Aria Cabrio 2003, Laguna lll GT GrandTour 2.0 16v Turbo 2008. Ex: Megane 1 2.0 16v F7R hatchback 1999, 2x 19 16v

Ramon87

Geweldig moment, na zo'n lange tijd.

Mijn pa zei dat de dempers zich nog een beetje moeten zetten, maar veel zal het niet worden (even naar wat oude foto's gekeken).
Maar de hoogte gaat aan gewerkt worden  8) . Dat gaat de volgende stap worden.
Maar ik ga er wel eerst wat kilometers op zetten  :q.
1996 Mégane Coupé 2.0 16v - Project Car
2001 Clio 2.0 16v RS 172 - Daily - for sale

Felix

@Ramon87, mooi resultaat van het harde werk!
Wat betreft de stabiliteit, ik heb bij mijn vorige Megane II een stabilisatorstang van een Grand Scenic gemonteerd (die is een stuk dikker, zelfs dikker dan die van de RS). Dat verschil was flink te merken in de bochten. Misschien dat er voor de Megane I ook zoiets te verzinnen is?

@mark leuk om te weten dat hij ook als trouwauto ingezet kan worden  ;) Mooi werk weer!

mark

@felix dat was eenmalig  ;) een 4cv is geen auto waar je als leek zijnde zo ff mee weg rijdt. Wil ik ook sowieso geen vreemde mensen in hebben rijden. Daar is het plaatwerk voor deze auto's veel te zeldzaam voor.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev