Advertenties


ACT reacties op de projecten topics DEEL 57

Gestart door Tedo, 28 juni 2020, 13:45:44

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ramon87

Van een 1 op 1 schaal brug kan ik alleen nog maar dromen  :').
Maar dromen moet je houden  :D, Megane heb ik immers al  :q.

Leuk project Mark  !-!.
1996 Mégane Coupé 2.0 16v - Project Car
2001 Clio 2.0 16v RS 172 - Daily - for sale


Fubar (Marcel)

Ik zal nooit sneller rijden dan jouw beschermengel vliegen kan

Ramon87

Yorick, gefeliciteerd met de kleine meid  !-!
Met een kleine, leiden de hobbies er wel een beetje onder. Ben ik het afgelopen jaar ook achter gekomen  :D.

Ik snap wel dat je de Megane dan verkoopt. Met zo'n Laguna zit je wel goed volgens mij.
Wie weet komt er nog een keer iets op je pad.
1996 Mégane Coupé 2.0 16v - Project Car
2001 Clio 2.0 16v RS 172 - Daily - for sale

mark29

Gefeliciteerd!
Mooie laguna ook, mijn zusje heeft een zelfde uitvoering en kleuren gehad, van 2011. Erg fijne autos.
Tja de hobby heeft er wel wat onder te leiden, de komst van kinderen, vooral tijd gebrek.
Maar aan de andere kant is het ook wel goed om even wat tijd voor je zelf te hebben, even een paar uurtjes klussen in de garage voor je zelf etc.
Handig is gewoon een grote praktische auto te hebben voor de kinderwagen, eetstoel, luiertas, speelgoed etc etc, er moet zoveel mee.
Maar een auto ernaast is altijd leuk en handig, tijdens de geboorte van ons zoontje stonden hier 5 autos, dat was te gek onhandig en waar parkeren etc, nu hebben we er 3. Een hobby moet kunnen.
Moet natuurlijk wel betaalbaar zijn, aanschaf van luiers gaat voor een auto natuurlijk.

Fubar (Marcel)

@Yorick, mocht je buurman nog vragen hebben of naar iets op zoek voor z'n F4R.....bijv. aandrijfassen e.d.  :grin: Y ;)
Ik zal nooit sneller rijden dan jouw beschermengel vliegen kan

mark

@ramon gister nog een mooi kunstwerk gemaakt, op de 19 van lars.
Blijf het bijzonder vinden dat die auto zoveel kan tegenwerken.  :D

Maar ik ben natuurlijk een stuk eigenwijzer als die auto, die laat ik natuurlijk niet zomaar van mij winnen.





Denk je ff 2 nieuwe remklauwen te monteren, krijg je de wartels van de remleidingen ook niet fatsoenlijk los. Heb gelukkig alles bij de hand in de schuur haha.


mark29

Bak ellende, zoiets maak je ook altijd alleen op zaterdagmiddag mee, als je denkt snel iets te doen.
Ik heb ook een fels setje liggen, kan ooit handig zijn, een nieuwe leiding op maat laten maken kost gelukkig ook maar gemiddeld een 15 euro, maarja, kost wel een hoop tijd vaak als het een lange leiding is.

larsdijkstra

De laatste loodjes wegen het zwaarst Mark    :q. Het is een waar kunstwerk geworden haha  _o_ we zijn er bijna
Megane 1 2.0 16v Aria Cabrio 2003, Laguna lll GT GrandTour 2.0 16v Turbo 2008. Ex: Megane 1 2.0 16v F7R hatchback 1999, 2x 19 16v

Ramon87

@Mark: That reminds me. Als ik de achteras wil vervangen moet alles wel los  8)7.
Even wat WD40 en kruipolie halen en wekelijks even alle punten inspuiten van de Remdrukverdeler tot en met de remklauwen (vooral die schalen hoop ik dat ze makkelijk los komen).

1996 Mégane Coupé 2.0 16v - Project Car
2001 Clio 2.0 16v RS 172 - Daily - for sale

mark

Lekker bezig Ramon.  !-!

Ik zit inmiddels ook onder de brandwondjes van het lassen.  :D
Heb een steun gelast om m'n motorblokje aan de distributie zijnde aan mijn motorbokje te hangen.

mark29

Ik heb pas een dorpel en een bodem moeten lassen, thuis liggend op de grond.
Helaas geen brug thuis.
Dus meteen voor thuis ook wat kledij aangeschaft voor het lassen wel zo fijn.
Bij hbm verkopen voor heel weinig geld, en diverse andere winkels ook. Ik had links en rechts bij verschillende winkels wat gekocht.
Lange las handschoenen is echt een must have, handig met lassen.
Gelaatsmasker die over je hele gezicht gaat, met wat zijkanten erbij, kost een 10tje, maar zo fijn tijdens het slijpen.
En zo n monnikskap is erg fijn, die is een muts, die tevens je schouders beslaat.
En een automatisch lasmasker kan je natuurlijk niet zonder.

Groot schort is ook handig met lassen, maar liggend onder de auto, blijft dat wel onhandig.

mark29

Die monnikskap had ik besteld bij weldingsupplies zie ik nu.

larsdijkstra

Goed gewerkt Ramon! Leuk om het zo zelf te doen
Megane 1 2.0 16v Aria Cabrio 2003, Laguna lll GT GrandTour 2.0 16v Turbo 2008. Ex: Megane 1 2.0 16v F7R hatchback 1999, 2x 19 16v

Ramon87

Bedankt voor de reacties  !-! . Het geeft nu wel een voldaan gevoel dat het me allemaal gelukt is. Inmiddels ook al een laag Hammerite erover en de holle ruimtes ingespoten met ML.
Carrosoriekit en undercoating ook klaar liggen om het snel te vervolgen.

@ Mark29: Ik heb inderdaad het meeste al. Lange las handschoenen, maar die komen niet voorbij mijn ellebogen (waar ik nu ook wat fijne brandwondjes heb :P. Gaat alweer de goede kant op.
Aan de hand van jou post weer even wezen googlen en lasjassen is blijkbaar ook een dingetje. 1 mooie op mijn wenslijstje gezet voor de volgende gelegenheid.

1996 Mégane Coupé 2.0 16v - Project Car
2001 Clio 2.0 16v RS 172 - Daily - for sale

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev