Advertenties


ACT reactie's op de projecten topics DEEL 52

Gestart door Willem, 12 mei 2015, 22:14:35

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Dimi

Citaat van: mark op 24 juni 2015, 21:26:02
@dimi te weinig pit voor de heuvels met een 1.4 16v?
Dat is vreemd.

Ik was vorig jaar met mijn vorige megane hb 1.4e vol beladen naar chjechie gereden. Die moest ik toen echt hoog in de toeren janken en een aanloopje nemen bij elke steile helling.  :D. Een 1.4 16v zou hier toch ietsje minder moeite mee moeten hebben.  ;)
Mja ik ga er niet voor liegen hé  :)

Op de snelweg zat hij in zijn 5de, tussen de 3500/4000 toeren dus. zou dus toch normaal gezien meer dan voldoende moeten zijn. Maar misschien moet ik dan toch maar een versnelling lager gaan om dan op de 'heuvel' op te knallen. Op de bergachtige wegen in Luxemburg ging het ook beter toen ik echt de zweep legde op de motor, maar zoals ik al gezegd heb in mijn post betwijfel ik of dat zo gezond is.

Christian de Vriend

zolang je de motor goed warm rijdt,en dus niet op koelvloeistof temp,kan je motor echt wel tegen
een stoot,je moet alleen niet je toerenbegrenzer zien als een instrument,zoals menig honda dat doet.

die 1.6 trapte ik ook goed op zn staart,nadat die goed warm was,die heeft de 200k makkelijk gehaalt.
de 16v indem,ik heb nog geen olie temp meter (nog niet atans) maar voor nu ga ik pas op het gas
als de oliedruk meter bijna niet meer beweegt,en terug is gezakt op het 1e streepje.
Horsepower is how hard you hit the wall,torque is how far you take the wall with you.

Horsepower sells cars,torque wins races

Megane 16V nu met 147pk en 200Nm schoon aan de wieltjes

mark

Ik rij gewoon de eerste 10 minuutjes rustig, en niet direct de snelweg op.

Mijn werk ligt vlak naast de snelweg, dus ik rij eerst altijd ff een stukje buitenaf. En ga daarna even verderop (8km) pas de snelweg op.  !-!

Willem

Kevin, rij jij achter op de originele schokdempers? Want ik heb zelfs 1 tandje meer verlaagd achter dan jij en heb niet last van aanlopen. 8)7

mark

Ja maar 8J is gewoon net ietsje te veel als je laag wilt.  :P Het kan allemaal net niet.
16 inch 7,5J met et 33 t/m 38 wil net zonder wat aan te passen op standje laag.  :P

@mario1986 Dat blauw staat ook mooi hoor.  !-!

@dimi Ja dat is een klein renault kwaaltje, af en toe wil er wel eens een wiel lager stuk gaan.
Begin bij mij zelf nu ook lichtjes een wiel lager te horen.  :D

YVE5

niet wenen joh :D Ik heb vooraan 8J en achteraan 9J, loopt nergens aan en ligt ook lekker laag :-)
Automotive Photography & more: www.YVE5.be

jarno27

Ziet er netjes uit yorick ik hoor een meeting opkomen sleuteldag
Bij yorick  !-! :q

Mario1986

YVE5  _o_

Respect hoor wat een werk  8)7
Maar resultaat zal er zeker zijn.

Voor mijn 100nx 6 jaar geleden kocht ik een aangepaste kofferklep (del sol / Ferrari look) deze moest nog iets afgemaakt worden heb gezien hoeveel werk dat is.

Ga zo door en ben zeer benieuw naar het resultaat

Yorick

Hahaha, nou van mij mag het Jarno  :q Thanks man.

En YVE5, idd wat een werk. Ga zo door!!  :9~

jarno27

Dan moeten we willem maar eens lief aankijken.
Kunnen er best gezellige dag van maken toch.
Daarna bbq aan.

Willem


Igoranty

hahah, Lekker bbq'en Willem. Alleen goede dingen :P Ik vind het ook best hoor! Klinkt gezellig. Zolang het maar niet overdag op zaterdag, dan kan ik misschien komen!
Nieuwe trots *** Renault Megane III 2.0-16v TCe 180 Privilege ***

Oud, maar goud: http://www.meganeclub.nl/fora/index.php?topic=18628.0

FB pagina: https://www.facebook.com/igor.antypov.3?ref=tn_tnmn

jarno27


YVE5

dankjewel!  moet je weten dat we aan die hoekjes van de nummerplaathouders al een 8-9u bezig zijn...  om nog maar te zwijgen van al de rest van de aanpassingen :D  maar komt helemaal goed! :)
Automotive Photography & more: www.YVE5.be

Tedo

Je hebt straks echt iets unieks Yves. Ben benieuwd hoe het staat.

@Igor; leuk die groene accenten! Reflecteren ze alleen niet enorm in je voorruit in de felle zon?

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev