Advertenties


ACT reactie's op de projecten topics DEEL 52

Gestart door Willem, 12 mei 2015, 22:14:35

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Igoranty

Citaat van: korte op 22 augustus 2015, 02:20:25
Hallo Igor, heb zojuist je project-topic doorgenomen en hulde voor je oog voor detail  _o_ en het geduld wat je hebt. Erg leuke upgrades die de auto een mooie uitstraling geven maar geen petjesgehalte heeft, en dat is altijd lastig vind ik.
Als ik eerlijk ben vind ik het kofferklep-lipje wel zo geslaagd dat ik het zonde vind wanneer je die andere spoiler zou plaatsen.... Tuurlijk, het is een leuke spoiler maar dat lipje is zoveel subtieler (alsof het er hoort).

Ook mooi hoe je de schade aan de voorbumper hebt opgelost  !-! Kan het op de foto niet goed zijn omdat deze een beetje verkleurd/vertekend beeld geeft door die groene mat eronder... Maar ziet er goed uit!

En mis ik nu de skirts? Nog niet aan toegekomen of zie je er vanaf?

En kleine dingen geven vaak grote veranderingen zoals het zilveren knipperlampje.


Zelf poets ik de auto met spullen moronello van carclean.nl maar dat is net iets meer werk, afspoelen, wassen, kleien met behulp van detailspray, wassen, polijsten met de hand, en dan waxen ... Met een beetje pech ben ik daar 1,5 dag mee bezig.... Is dat spulleke wat jij gebruikt makkelijk te vinden of is het voor professionals? En is het agressief spul? Resultaat mag er in ieder geval wel zijn!!

Keep up the good work  !-!

Heel erg bedankt voor je reactie 'korte' :)

Hier is een betere foto van de herstelde schade !-! ( zijn niet de beste foto's hoor):



Het zijn de foto's toen het net was geverfd. Ik zal van de week nieuwe maken buiten van de zijkant.

Wat betreft de spoiler ben ik nog aan het twijfelen of ik die zal vervangen...dus voorlopig blijft hij liggen. De sideskirts die komen er zeker op, het enige wat mij momenteel tegenhoudt is mijn torsieas. Als ik mijn achterste sideskirts monteer, blijft er bijna geen ruimte voor gereedschap om het te kunnen verlagen (wat ik heel graag wil, want nu staat hij scheef) tenminste proberen...Ik ga op korte termijn opzoek naar een garage die het wilt gaan proberen te doen voor mij, want Willem was het niet gelukt. Helaas zijn de meeste ph2 assen beetje vastgeroest waardoor ze niet zo makkelijk loskomen zoals bij de ph1. Maar zoals ik al zei, blijven ze nog helaas even liggen tot dat ik weet hoe ik het verder moet aanpakken.

Het spul die ik heb gebruikt om de auto te polijsten is echt geweldig. 1,5 week geleden opnieuw gedaan, auto is nog steeds schoon. Stof blijft er gewoon niet op zitten. Waar je het kan kopen....internet is je beste vriend. Mijn vader had het besteld, dus ik weet het helaas niet. Is eigenlijk bedoelt voor de romp van de boten om die 365 dagen te beschermen tegen alles. Dus is best sterk spul en is echt 1,5 uurtje werk alles. De stappenplan hoe alles moet staat op mijn pagina zoals je al had gelezen.

Als je nog wat vragen hebt of dergelijke, stuur gerust een pb-tje! !-! !- -- --
Nieuwe trots *** Renault Megane III 2.0-16v TCe 180 Privilege ***

Oud, maar goud: http://www.meganeclub.nl/fora/index.php?topic=18628.0

FB pagina: https://www.facebook.com/igor.antypov.3?ref=tn_tnmn

Willem

Dik hoor Yves, ik neem aan dat die lip van de voorbumper van de BMW af komt?

Ben nog steeds benieuwd naar het eind resultaat. De achterbumper zou ik in ieder geval ook wel zo willen.  :9~ Y

Karin

Volgens mij gaat de auto straks bestaan uit een heleboel aangepaste dingen. Ben erg benieuwd naar het eindresultaat.

Tedo

Iets unieks maken uit OEM materiaal. Daar hou ik van. Ben benieuwd Yves!

YVE5

Citaat van: Willem op 28 augustus 2015, 12:41:01
Dik hoor Yves, ik neem aan dat die lip van de voorbumper van de BMW af komt?

Ben nog steeds benieuwd naar het eind resultaat. De achterbumper zou ik in ieder geval ook wel zo willen.  :9~ Y

ja, komt inderdaad uit de voorbumper van de BMW. maar wordt nog aangepast. Uiteindelijk zal er gebruik gemaakt worden van 2 voorbumpers en 1 achterbumper om de voorlip te kunnen maken... :)

ik ben ook benieuwd naar het resultaat hiervan.  De voorlip is het allerlaatste wat gemaakt moet worden aan de buitenkant. Daarna is het nog schuren, plamuren, schuren en spuiten. 
En dan kunnen we aan de binnenkant beginnen :D
Automotive Photography & more: www.YVE5.be

korte

Dikke auto heb je ervan gemaakt yves! Er zit veel detail in en zo te zien ook veel uren werk. Vind het geheel erg geslaagd al vind ik het interieur TE veel van het goede.... Stoelen en achterbank zijn super netjes en daar heb je ook wel wat werk aan gehad maar het ziet er erg mooi en luxe uit... Alleen de bekleding van het hele interieur vind ik wat over the top.... Daar had je wat mij betreft beter wat alcantara voor kunnen gebruiken, of een donkere kleur leer, dat had het denk ik persoonlijk nog dikker gemaakt en dan afgewerkt met een mooie stitching.

Maar over het algemeen echt een dikke megane  !-!

mark

Jij bent idd weer lekker bezig geweest yves.  !-!

YVE5

#217
Citaat van: korte op 29 augustus 2015, 15:42:54
Dikke auto heb je ervan gemaakt yves! Er zit veel detail in en zo te zien ook veel uren werk. Vind het geheel erg geslaagd al vind ik het interieur TE veel van het goede.... Stoelen en achterbank zijn super netjes en daar heb je ook wel wat werk aan gehad maar het ziet er erg mooi en luxe uit... Alleen de bekleding van het hele interieur vind ik wat over the top.... Daar had je wat mij betreft beter wat alcantara voor kunnen gebruiken, of een donkere kleur leer, dat had het denk ik persoonlijk nog dikker gemaakt en dan afgewerkt met een mooie stitching.

Maar over het algemeen echt een dikke megane  !-!

ik vind dat net wel mooi, dat alles-alles bekleed is :) 
Maar er komen nog wat wijzigingen in het interieur. Al denk ik dat je het nog meer 'TE' gaat vinden.  Mij een zorg, ik maak de auto helemaal naar mijn zin, zonder te kijken naar een ander zijn mening. ;) apprecieer wel je eerlijkheid!

*edit:  extra alcantara erbij, of nog een kleur heb ik niet gedaan, omdat het anders een kakafonie van kleuren wordt.  Nu al 3 kleuren, namelijk lichtbruin, bruin en zwart (van de plastic delen dat er nog inzitten). nog alcantara erbij zou het totaal op 4 kleuren zetten. Dat wordt een beetje teveel van het goede.

Automotive Photography & more: www.YVE5.be

korte

#218
!-! Helemaal goed, je eigen plan trekken ongeacht wat een ander er van vindt!

En ik begrijp je keuze dat je er niet nog een kleur aan toe wilt voegen, en dat je alles bekleed met leer vind ik wel erg mooi alleen had ikzelf gekozen voor een zwart stuur en dashboard met mooi leder bekleed, misschien zelfs wel de stijlen en deurpanelen ook en dan het stiksel van je kleur van de stoelen (zijn erg mooi geworden) terug laten komen op dat zwarte of zo....

Maar ik begrijp je helemaal hoor! Heb bij mijn eigen project ook geen gehoor gegeven aan alle goed bedoelde adviezen.... Ik wist wat ik wilde en zo is het geworden, zonder enige concessie.

[EDIT: in een antwoord op een bericht direct boven je reactie hoef je niet de quoten[/EDIT]

Tedo

Zonder die lip is inderdaad strakker Willem. Het is en blijft toch meer iets voor de voorbumper, zo'n lip.

Yorick

Denk dat het onder mijn gele wel mooier staat  o-) !-!

Willem

Thanks Tedo.  !-!

We zullen binnenkort eens zien Yorick ;) Misschien lijkt het ook wel heel anders met gaas erin. In de wall of fame staat een cabrio waarbij de lip heel dik staat onder de achterbumper.

Yorick


Tedo

Ik zeg; net zo'n bumper maken als Yves, Willem.
Zo'n gecleanede achterklep is mooi, maar waar laat je dan netjes je kenteken?
Dat heeft hij heel mooi opgelost.

Willem

Ja zo zou ik het eerlijk gezegd ook heeeeel graag willen. Precies mijn smaak zoals Yves z'n achterbumper heeft. Alleen heb ik niet de tijd en het geld om zo'n project te doen.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev