Advertenties


Klets maar raak DEEL 224

Gestart door Tedo, 27 december 2019, 10:37:38

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Fubar (Marcel)

Daar liggen de spatborden (in de berm)  8)7 :D
Ik zal nooit sneller rijden dan jouw beschermengel vliegen kan

mark29

Binnenkort ben ik renault monteur af. Ik wis meteen de 18 jaar uit mijn harde schijf in mijn hoofd.
Nu kijken wie de cotech opleiding wil doen van de collegas, net nu de trainingen voor de Z.E. modellen verder uitgerold zijn. Maarja.
Het zij zo.
Ivm lichamelijke problemen al langere tijd ander werk gezocht, ik ga nu modules als bouwpakketjes in elkaar zetten. Lichamelijk stukken minder belastend werk. Ik blijf uiteraard hier wel actief.

Roadkill (Michiel)

@mark29, succes met je baanwissel, en volgens mij is die 18jaar misschien wel te wissen, maar de 18jaar kennis raak je volgens mij nooit meer kwijt 😜
Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

mark29

Nou sommige dingen vergeet je wel hoor, als je ergens 5 jaar niet meer aangewerkt hebt dan heb je niet alles meer voor de geest als je alleen een klacht over iets leest.

Nikk

Succes met de nieuwe baan gewenst Mark !-!
Megane Cc     Tech line     2.0 16v Bleu Crepuscule  Automatic '08
Megane break RXT           1.6 16v Bleu Crepuscule  Automatic '00
Espace           The race    2.0 16v  Gris Titane "02

Nikk

#50
Het is geen Megane maar voor een beetje meer ruimte een Espace erbij gekocht.

De huidige Espace had toch wel een aardige lijst aan werkzaamheden om hem door de APK te krijgen. Buiten dat is de bak ook nog steeds defect en lekt de motor olie.
Tijdje terug al besloten er niet verder mee te gaan en me even te bezinnen over het vervolg.
Wilde eigenlijk wel een Espace voor de zomervakantie 2020 maar toen kwam er een virusje langs.....of we deze zomer uberhaupt nog op vakantie gaan is de vraag.
Dus nog een Espace nodig? Twijfelachtig maar auto's kijken op het www blijven we toch doen. Zat ook nog een beetje te kijken naar een Scenic voor de hogere instap wat
prettig is voor mijn ouders tot ik afgelopen weekeind op marktplaats een Espace in de buurt tegenkwam die voldeed aan de criteria. Niet doen, niet doen,....nou ja ok, even
langs om te kijken dan.
Auto stond er redelijk bij. De indruk was een ok auto die de laatste X periode wellicht niet zoveel aandacht meer had gehad. Stukje rijden. Ook deze indruk ok.
Airco werkte, alle ramen op en neer, remt goed etc etc. Terug de motorkap weer even open waarbij het geluid opviel. Voor aanvang rit niets bijzonders. Klonk nu beetje dieselachtig.
Wellicht het bekende F4R carterontluchtings probleem. Dat is op te lossen.....bod gedaan, werd geaccepteerd en de auto overgeschreven.

Eerst opgemerkte verschillen met de huidige:

- Heeft boorcomputer. Kon deze bij de huidige in ieder geval niet vinden. Bedoel knop op kop rechter handle indrukken en dan krijg je verbruikscijfers etc te zien.
- Apart te openen achterruit
- Elektrisch bedienbare ramen achter. Heb ik eigenlijk liever niet. Kan alleen maar kapot gaan.
- Ramen achter geblindeerd. Hoeft niet echt daar er ook gordijnen aanwezig zijn maar vind het wel ok.
- Geen schuif/kantel dak. Maakt me niet zoveel uit. Die van de huidige was inmiddels gaan lekken.   
- Helaas maar een enkele sleutel.

Ben trouwens wel vergeten de vrouw over deze aankoop in te lichten :-> De grap is nu dat ik hem tzt ga omwisselen met de andere Espace die voor de deur staat en zelfde velgen en kleur heeft en
dan kijken hoe lang het duurt / of ze het doorheeft :-> Geef het een kans. Meest opvallende uiterlijke verschillen zijn de "the race" emblemen en een
soort van koelvinnen die op de voorschermen zijn geplakt. Dat gaan we eerst even aanpakken.
Megane Cc     Tech line     2.0 16v Bleu Crepuscule  Automatic '08
Megane break RXT           1.6 16v Bleu Crepuscule  Automatic '00
Espace           The race    2.0 16v  Gris Titane "02

mark29

Grappig om dan te zien hoe haar reactie is  :D
Geen nokkenasversteller kapot ivm diesel geluid?

Nikk

Ja inderdaad de nokkenas versteller is ook kandidaat. Is toch niet al te serieus? Wat kost om te fixen?
Megane Cc     Tech line     2.0 16v Bleu Crepuscule  Automatic '08
Megane break RXT           1.6 16v Bleu Crepuscule  Automatic '00
Espace           The race    2.0 16v  Gris Titane "02

mark

Nokkenasverstellers zijn best prijzig. Je bent zo 250 euro verder, en dan moet het er nog op.

Nikk

Megane Cc     Tech line     2.0 16v Bleu Crepuscule  Automatic '08
Megane break RXT           1.6 16v Bleu Crepuscule  Automatic '00
Espace           The race    2.0 16v  Gris Titane "02

mark

Nee dat is de regel plunjer. Het verstelbare nokkenas tandwiel daar gaat het om.

Nikk

Ok bedankt Mark. Ga me er nog in verdiepen. Tzt plannetje maken. Distributie wissel is ook niet bekend dus dient ook te gebeuren.
Megane Cc     Tech line     2.0 16v Bleu Crepuscule  Automatic '08
Megane break RXT           1.6 16v Bleu Crepuscule  Automatic '00
Espace           The race    2.0 16v  Gris Titane "02

larsdijkstra

Leuke update Nikk! Wellicht kan Mark je helpen in de mooie schuur  _o_
Megane 1 2.0 16v Aria Cabrio 2003, Laguna lll GT GrandTour 2.0 16v Turbo 2008. Ex: Megane 1 2.0 16v F7R hatchback 1999, 2x 19 16v

Nikk

De auto staat inmiddels een blok verderop geparkeerd. Na wat optische aanpassingen gaan we ze uitwisselen
Megane Cc     Tech line     2.0 16v Bleu Crepuscule  Automatic '08
Megane break RXT           1.6 16v Bleu Crepuscule  Automatic '00
Espace           The race    2.0 16v  Gris Titane "02

Yorick

Citaat van: mark29 op  9 april 2020, 16:29:28
Binnenkort ben ik renault monteur af. Ik wis meteen de 18 jaar uit mijn harde schijf in mijn hoofd.
Nu kijken wie de cotech opleiding wil doen van de collegas, net nu de trainingen voor de Z.E. modellen verder uitgerold zijn. Maarja.
Het zij zo.
Ivm lichamelijke problemen al langere tijd ander werk gezocht, ik ga nu modules als bouwpakketjes in elkaar zetten. Lichamelijk stukken minder belastend werk. Ik blijf uiteraard hier wel actief.

Best heftig kerel, je beroep en passie moeten inruilen vanwege gezondheidsklachten. Succes met je nieuwe job Mark. Hopen dat je er plezier in vind!

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev