Advertenties


Klets maar raak DEEL 224

Gestart door Tedo, 27 december 2019, 10:37:38

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Tedo

 :) En weer verder in een nieuw deel:

Nikk

#1
Gaan we verder in deel 224  :). Ik wilde Mark er nog even aan herinneren dat de 1.8 / 2.0 ook met turbo is geleverd .  !-!
Megane Cc     Tech line     2.0 16v Bleu Crepuscule  Automatic '08
Megane break RXT           1.6 16v Bleu Crepuscule  Automatic '00
Espace           The race    2.0 16v  Gris Titane "02

Roadkill (Michiel)

Niet in de meg1 toch?  En de meg2 heeft geen 1.8 versies gehad.
Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

mark29

Van k4j naar k4m zal niet spannend zijn. De andere motoren is meer onderdelen en werk nodig.

Nikk

Megane I is met 1.8 en 2.0 geleverd Michiel. Zal zelf nooit een motor overbouwen maar als ik de kwaliteiten wel had als hobby project een blok met turbo in een Megane I zou me heel leuk lijken.
Megane Cc     Tech line     2.0 16v Bleu Crepuscule  Automatic '08
Megane break RXT           1.6 16v Bleu Crepuscule  Automatic '00
Espace           The race    2.0 16v  Gris Titane "02

mark29

f4r turbo uit een laguna rijd ook goed, heb ik ook ooit eens een paar maanden gehad.
Maar om dat over te hangen is wel wat knip en plak werk nodig in een megane.
Turbo op bouwen kan ook maar op een megane, ja het zal aan mij liggen dat boeit mij niet veel.
Ik ben ooit jaren bezig geweest met honda, daarin kan je alles wat je kan bedenken erin hangen en alles is te krijgen.
Had ik een blokje gemaakt met hoge compressie, 16 bar, was leuk. Daarna ambities voor turbo, maar toen kocht ik de bmw, samenwonen etc, toen reed ik bijna niet meer in die honda dus in onderdelen verkocht.
Wat wilde ik ook weer zeggen.....

Owja als ik iets zou overhangen zou ik wel voor relatief makkelijk gaan, dus wel passend maar gewoon overschroeven, donor auto, leeg halen en over schroeven. Van 1.4 naar 1.6 is bijna alles hetzelfde, dus dan kan een kaal blok, en dan ivm startvergrendeling inspuitcomputer, uch en sleutels. Maarja dan heb je weer een iets afwijkende uch ofzo, dus een inspuitcomputer die vrij geschakeld zou zijn is vele malen makkelijker. Dan is het blok overhangen met inspuitcomputer.
De 1.8 is wel wat anders, en de 2 liter ook. Andere kant, als er een donorauto is, is dat geen probleem.
Eerst zorgen dat die gas goed werkt, hij loopt goed, maar toch een paar dingen die niet top zijn.
We zijn druk met de baby, mijn gezondheid, en ik ga switchen van baan zodra ik iets heb gevonden, dus ja om nu alles te slopen en inbouwen even geen tijd voor.

Nikk

Druk zat dan. Een hobby project er bij zal dan wel ff niet hoog op de lijst staan. Doe zelf de laatste tijd ook niet al teveel aan de auto's. Moet de bak van de Espace nog bekijken en aan de Meg I en de Cc van de vrouw onderhoud uitvoeren. 
Megane Cc     Tech line     2.0 16v Bleu Crepuscule  Automatic '08
Megane break RXT           1.6 16v Bleu Crepuscule  Automatic '00
Espace           The race    2.0 16v  Gris Titane "02

mark29

Ja die bak gaat ook tijd in zitten, onderhoud valt mee he.
Heb hier thuis nog steeds geen brug, wat sleutelen ook niet praktischer maakt.

Roadkill (Michiel)

Citaat van: Nikk op 28 december 2019, 01:00:45
Megane I is met 1.8 en 2.0 geleverd Michiel. Zal zelf nooit een motor overbouwen maar als ik de kwaliteiten wel had als hobby project een blok met turbo in een Megane I zou me heel leuk lijken.

Je hebt helemaal gelijk, was nog niet helemaal wakker denk ik :-)  En als geld geen issue zijn dan zou er in mijn cliotje ook een 1.8 turbo hangen hoor, de sterkste versie uit de nieuwe Alpine.
Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

Nikk

Ja kosten is ook wel eens een dingetje  ;(
Megane Cc     Tech line     2.0 16v Bleu Crepuscule  Automatic '08
Megane break RXT           1.6 16v Bleu Crepuscule  Automatic '00
Espace           The race    2.0 16v  Gris Titane "02

mark29

Printer kopen en dan geld printen.

Nikk

Heb geen geld voor een printer  :D
Megane Cc     Tech line     2.0 16v Bleu Crepuscule  Automatic '08
Megane break RXT           1.6 16v Bleu Crepuscule  Automatic '00
Espace           The race    2.0 16v  Gris Titane "02

mark29

Tja dan word het lastig. God een cv maken, dat is een bak werk zeg. Een koprevisie gaat nog sneller.

mark29

Ik dacht zal die megane eens uitlezen, doet die voorste lambdasonde praktisch niks.
Waarom gaat er nooit een storing branden, god weet hoe lang dat al is. Had nog een goeie liggen dus er even ingezet, ben benieuwd wat het scheelt in verbruik.
Ik zag de parameters op 0.19 mv stil blijven staan.

gjcvro

Citaat van: mark29 op 29 december 2019, 23:32:12
Tja dan word het lastig. God een cv maken, dat is een bak werk zeg. Een koprevisie gaat nog sneller.
Je kunt je er ook makkelijk vanaf maken, bij veel bedrijven lezen ze het toch bijna niet. Alleen grofweg kijken wat je gedaan hebt en hoe lang al en wat je hebt gedaan om bij te blijven. En het is soms handig om bij wat bedrijven te 'oefenen', solliciteren op een baan die je niet per se wilt hebben. ( en dan blijk je er ineens toch te werken  8)7 )

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev