Advertenties


Megane IV Versnellingsbak

Gestart door puccini, 8 juni 2016, 08:42:41

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Edwin

In mijn megane III 1.2 Tce 115 pk had ik een ratel bij lage toeren. Ook zat er een "hikje" in de acceleratie op die momenten. Dealer heeft het uitgezocht en dacht aan de nokkenasversteller.
Reparatie is duur hiervan.
Vanaf 3000toeren geen probleem meer. Weet niet of dit hetzelfde probleem is als bij jou.

DS

Vandaag met Renault Nederland contact gehad over het geluid.
Het is een bekend geluid voor hun wat links bij de motor te horen is.
Er werd gezegd dat het iets met de koppeling was maar dat dit zo hoorde bij dit model Megane.
Al met al weten ze dus wel van het bestaan van het geluid af maar er wordt steeds aangegeven dat het nu eenmaal bij dit model hoort.
Vind het erg jammer dat er geen andere oplossing is, ik moet het geluid maar accepteren..... of een andere auto kopen.

rfm

Als het iets met de koppeling is dan zou je een aftermarket koppeling kunnen proberen (iets wat sterker is, van een bekend merk).
Geen idee natuurlijk of ze die al maken voor zo'n recent model, maar is iets om te onthouden.
Maar je moet er wel het geld voor over hebben en er is geen garantie dat het dat oplost.

mark

Je zou dan bijv. Kawe in Raalte kunnen mailen.
Zij maken koppeling's platen op maat en alles wat er mee te maken heeft, voor o.a. race en rally team's.

Het is niet mijn bedoeling om reclame te maken, kwam dit bedrijf toevallig van de week tegen.  ;)

helmar

Nou k heb grote pech met alles geloof ik. Versnellingsbak stuk en wordt vervangen en mijn relatie ook naar de knoppen l-
Mooi 2017 :cry:

mark



Edwin

Vandaag met het ritselende geluid links voor naar de garage geweest. Ze denken dat het komt uit de hogedruk leiding van de koppelingspendaal naar koppelingsplaat. Nieuwe is besteld. Die heeft een andere vorm om resonanties te voorkomen. Niet op voorraad dus kan een paar weken duren en dan testen of het dit inderdaad was. Tijdens het rijden was er constant een ritselend geluid hoorbaar wat toenam bij gas geven. Wanneer ik de koppeling, vooral vanaf versnelling 3, wat liet slippen op het gas ging het ritselen zelfs over in ratelen. Wordt vervolgt!

helmar

Nou auto staat de komende tweedagen bij de dealer voor de nieuwe versnellingsbak. Kreeg ik gisteren een brief van renault dat de auto sowieso terug moest naar de dealer vanwege problemen van de versnellingsbak die te heet kan worden en dan stilvallen. Er moet een modificatie uitgevoerd worden. Voor mij een te late actie :?

Edwin

Helmar,
Welke Renault IV uitvoering heb jij en motorisering?

helmar



Edwin

Dinsdag 13 juni naar de garage waar de nieuwe hogedrukleiding tussen koppelingspedaal en koppelingsplaat wordt gemonteerd. Eens kijken of het ritselende/schurende geluid links voor dan weg is.

Jeroen2016

Ben zeer benieuwd Edwin.
Op dit moment stoort mij dit nog het meest moet ik zeggen.
Vorige week nog (weer) een momentje met de r-link: kon dat ding niet aan krijgen en de blower was uitgezet op stand max en die kon dus niet lager gezet worden.......gezellig. Trouwens het schakelen klinkt ook wat minder solide. Het lijkt alsof er een metalen ring onder de knop los zit. En nu we weer lekker aan het klagen zijn; tot mijn grote verbazing is de achterklep ook behoorlijk scheef gemonteerd. Ik weet niet hoe hier foto's te plaatsen maar zal dit binnenkort op het autoweekforum laten zien.

mark29

Owja Autoweek forum, dat is toch dat forum waar mensen met kennis van speelgoed autos zaten?
Veel liefhebbers, maar mensen met echte kennis zijn er daar weinig, vele doen elkaar daar napraten, papegaaien.
Zat daar vroeger meer, maar stoorde mij te erg aan de onkunde, en de vele vaak domme suggesties als tips.
En kwa aanpassingen aan autos vond ik het een vrij nare sfeer en niet bepaald open minded, en werd alles afgezet als petjes auto.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev