Advertenties


Megane IV Versnellingsbak

Gestart door puccini, 8 juni 2016, 08:42:41

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

larsdijkstra

Citaat van: mark29 op  8 juni 2017, 16:12:36
Owja Autoweek forum, dat is toch dat forum waar mensen met kennis van speelgoed autos zaten?
Veel liefhebbers, maar mensen met echte kennis zijn er daar weinig, vele doen elkaar daar napraten, papegaaien.
Zat daar vroeger meer, maar stoorde mij te erg aan de onkunde, en de vele vaak domme suggesties als tips.
En kwa aanpassingen aan autos vond ik het een vrij nare sfeer en niet bepaald open minded, en werd alles afgezet als petjes auto.

Je zegt het precies goed. Napraters en na 3 posts loopt men elkaar alweer flink af te zeiken, wat een kleuters
Megane 1 2.0 16v Aria Cabrio 2003, Laguna lll GT GrandTour 2.0 16v Turbo 2008. Ex: Megane 1 2.0 16v F7R hatchback 1999, 2x 19 16v

puccini

Zullen we het even bij de versnellingsbak houden ?
Megane IV HB TCe 130 Bose

puccini

Citaat van: Edwin op  6 juni 2017, 16:29:35
Dinsdag 13 juni naar de garage waar de nieuwe hogedrukleiding tussen koppelingspedaal en koppelingsplaat wordt gemonteerd. Eens kijken of het ritselende/schurende geluid links voor dan weg is.

Ja edwin laat het weten als de nieuwe leiding er in zit, ben erg benieuwd of dat de oplossing is maar ik heb mijn twijfels dat het daar aan ligt, ik heb een afspraak voor de nieuwe leiding voor begin  juli.
Megane IV HB TCe 130 Bose

Edwin

#33
Nou daar is Edwin dan hoor. Hogedrukleiding vervangen en het heeft deels geholpen. Voor zover ik nu kan beoordelen is het schrapende/schurende geluid tijdens het rijden in de versnelling weg. Wat nog wel is maar iets minder is het ratelende geluid wat opgeroepen kan worden tijdens het schakelen. Met een beetje gas geven en de koppeling iets laten slippen, vooral vanaf versnelling 3 en hoger, is er een ratelend geluid hoorbaar alsof er iets los zit. Dit is m.i. wel minder geworden. Al met al dus weer wat comfort erbij.
Daarnaast, gewoon omdat ik dat een prettig idee vind, de motorolie en filter vervangen nu 15000km. Lijkt me altijd beter dan pas bij 30000km zoals voorgeschreven.
Hoop dat jullie er iets aan hebben.

Jeroen2016

Oke, ik vraag me echter wel steeds meer af of we het over hetzelfde geluid hebben. Bij mij is sprake van een ritselend geluid links voor welke hoorbaar is in elke versnelling en bij elke snelheid. Dus niet echt een ratelend geluid. Bedoelen we hetzelfde? Bij het schakelen hoor ik niets vreemds echter lijkt het wel of er iets los zit in de pook. (afspraak 28 juni voor een aantal zaken)

Edwin

Dat weet je bij Renault maar nooit. Ben benieuwd wat het vervangen van die leiding bij jou opleverd.

puccini

#36
Hoi Edwin,
Bedankt voor de terugkoppeling betreffende de koppeling  :-)
Dus het geluid is nog niet geheel weg, jammer !
IK ga de 3e juli er ook achterkomen hoe of wat, en zal ook hier dan even een terugkoppeling plaatsen.
In ieder geval bedankt!
Megane IV HB TCe 130 Bose

Jeroen2016

Afgelopen week is de auto naar de dealer geweest voor een aantal zaken.
Het geluid links voor: HET IS VERDWENEN ! Het is dus idd de hogedrukleiding van de koppeling. Dit is echt weer een stuk comfortabeler rijden aangezien het geluid altijd aanwezig was.
De nieuwe ruitenspoeiermondjes zijn nog niet gemonteerd aangezien deze helaas nog niet binnen waren. Ik heb wel het verschil gezien tussen de oude (die ik nog heb) en de nieuwe (in de showroom stond 1 voorzien van de nieuwe). Wat bleek: de oude is NIET verstelbaar in hoogte. Dit is voor mij onbegrijpeijk, dat  een fabrikant zoiets kan monteren / keuze kan maken. Vragen om problemen en dus ook extra kosten voor de fabriek. De achterruit zit slecht gemonteerd (rest van de achterklep zit wonderbaarlijk wel goed) Foto's zijn gemaakt en opgestuurd naar Renault NL/fabriek.  Waarschijnlijk mag er een nieuwe in.  Of ik dit ga doen weet ik nog niet aangezien echt alles los moet en je weet niet of er nog beschadigingen kunnen komen.
De auto trekt nog enigzins naar rechts wat de monteur helaas niet heeft geconstateerd. Ik wil toch nog vragen of de voorwielen gewisseld kunnen worden om te kijken of dit iets opleverd. De auto schijnt perfect uitgelijnd te zijn maar het kan ook aan de banden liggen natuurlijk. Iig geval blij dat het geluid eindelijk na een half jaar weg is. Wat ik trouwens wel jammer vind, is dat je als klant zelf alles moet uitzoeken op internet en dat je niets hoort van Renault. Zowel een oplossing voor het geluid als de ruitensproeier staan notabene inmiddels gewoon in het systeem van Renault. Wees pro actief en benader de klanten waarvan je weet dat ze melding hebben gemaakt van voornoemde klachten. U leest mee Renault NL ?

mark29

Net de monteur die je treft hoor.

Je kan een melding doen bij albert heijn nederland, maar als kassajuffrouw van kassa 3 op zaterdag er echt een slechte dag heeft of teveel andere dingen aan haar hoofd heeft, kan ze ook vergeten een keer de zegels mee te geven, snap je wat ik er mee wil zeggen?

puccini

#39
Citaat van: mark29 op  3 juli 2017, 07:17:56
Net de monteur die je treft hoor.

Je kan een melding doen bij albert heijn nederland, maar als kassajuffrouw van kassa 3 op zaterdag er echt een slechte dag heeft of teveel andere dingen aan haar hoofd heeft, kan ze ook vergeten een keer de zegels mee te geven, snap je wat ik er mee wil zeggen?

Dat is natuurlijk je reinste onzin zo'n vergelijking.
Of je nou een pakje boter koopt van € 1.60 of een auto van ca. € 25 a 30.000 waar op je gewoon je garantie hebt, en die monteur zou ik als hij z'n dag niet heeft een schop onder z'n kont geven.

en @ jeroen2016
Ik zou zeer zeker Renault Nederland hiervan op de hoogte stellen van zo'n slechte Renault Dealer en flink je gal spuien !
Megane IV HB TCe 130 Bose

mark29

Ik begrijp dat jij als mens zijnde dus nooit fouten maakt?
Ieder mens maakt fouten, de kosten van het product zijn niet relevant.
Begrijp dat je ervan baalt dat wel, maar accepteer dat ergens fouten gemaakt kunnen worden, als ze later maar opgelost worden, voorkomt een hoger cortisol gehalte in jouw lichaam, wat jouw lichaam uiteindelijk prettiger vind.

Ook een lichaam kan dus fouten maken, maar probeer daar zelf maar invloed op uit te oefenen dus.

Als je niet tevreden bent over iemand of een bedrijf in het algemeen, probeer het aan te geven, dan kunnen ze er iets aan doen, en het oplossen.

larsdijkstra

Citaat van: mark29 op  5 juli 2017, 18:19:56
Ik begrijp dat jij als mens zijnde dus nooit fouten maakt?
Ieder mens maakt fouten, de kosten van het product zijn niet relevant.
Begrijp dat je ervan baalt dat wel, maar accepteer dat ergens fouten gemaakt kunnen worden, als ze later maar opgelost worden, voorkomt een hoger cortisol gehalte in jouw lichaam, wat jouw lichaam uiteindelijk prettiger vind.

Ook een lichaam kan dus fouten maken, maar probeer daar zelf maar invloed op uit te oefenen dus.

Als je niet tevreden bent over iemand of een bedrijf in het algemeen, probeer het aan te geven, dan kunnen ze er iets aan doen, en het oplossen.

Goed gezegd  !-! ;)
Megane 1 2.0 16v Aria Cabrio 2003, Laguna lll GT GrandTour 2.0 16v Turbo 2008. Ex: Megane 1 2.0 16v F7R hatchback 1999, 2x 19 16v

mark

Citaat van: puccini op  5 juli 2017, 12:53:56
en die monteur zou ik als hij z'n dag niet heeft een schop onder z'n kont geven.

Probeer maar eens  :D dat doe je dan geen 2e x weer  :D
Dan laat die monteur je alle hoeken van de werkplaats zien haha.

larsdijkstra

Citaat van: mark op  7 juli 2017, 12:53:47
Probeer maar eens  :D dat doe je dan geen 2e x weer  :D
Dan laat die monteur je alle hoeken van de werkplaats zien haha.

:D !-!
Megane 1 2.0 16v Aria Cabrio 2003, Laguna lll GT GrandTour 2.0 16v Turbo 2008. Ex: Megane 1 2.0 16v F7R hatchback 1999, 2x 19 16v

puccini

#44
Citaat van: mark op  7 juli 2017, 12:53:47
Probeer maar eens  :D dat doe je dan geen 2e x weer  :D
Dan laat die monteur je alle hoeken van de werkplaats zien haha.

Volgens mij is mark zelf een monteur of werkt in een garage.
En met een schop onder z'n kont dit is natuurlijk niet letterlijk (lezen en begrijpen is moeilijk)
Het kan niet zo zijn dat als een monteur z'n dag niet heeft en er maar een rotzooitje van maakt, want ik zou mijn garage z'n naam niet laten verpesten door zo iemand !
Megane IV HB TCe 130 Bose

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev