Advertenties


Megane IV Versnellingsbak

Gestart door puccini, 8 juni 2016, 08:42:41

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

puccini

Mijn nieuwe Renault Megane IV HB TCe 130 heeft problemen met een rammelende versnellingsbak/koppeling,  meer mensen met hetzelfde probleem?
Megane IV HB TCe 130 Bose

helmar

Nog niet. De mijne moet nog komen 8)7

De oudere typen hebben dit euvel wel gehad. Opnieuw programmeren helpt soms en anders nieuwe bak. Weet niet hoe ernstig het is maar wat zegt je dealer?

puccini

@helmar
Ben bezig met de dealer, deze zegt dat er bij RN niets bekend is van dit euvel.
Megane IV HB TCe 130 Bose

Mick Jagger

De motoren moeten toch goed zijn en geen rammel geven lijkt mij?
Ik krijg de mijne pas in oktober en hoop dat er voor die tijd meer duidelijk is.
Bij de garage/importeur blijven klagen.
Rij nooit harder, dan je beschermengel kan vliegen.

Manutan

Ik heb ook de TCe 130 maar bij mijn auto (gelukkig) nog geen rammeltje kunnen bespeuren. Sterker nog, ik geniet elke keer weer van de stilte die ik ervaar tijdens het rijden (als mijn Bose speakers tenminste geen fantastisch geluid aan het produceren zijn  ;))
Mégane IV Hatchback Energy TCe 130 Bose Noir Etoile

puccini

@Manutam
Bij radio uit natuurlijk een geluid wat op de 1e dag al begon klinkt als slepend geluid, wordt heviger en storender na verloop van tijd en nu bij invoegstrook oprijden (motor goed belast dus) tijdens het schakelen van 5e naar 6e versnelling een ratelend geluid welke je zelfs hoort met de radio aan.
Ben bezig met de dealer betreffende dit probleem!
Megane IV HB TCe 130 Bose

A110

Zijn ze geen olie vergeten in de versnellingsbak te doen vanaf de fabriek?
Maar laten ze jou er nu nog mee rond rijden??
Je zou verwachten dat de dealer jou in een leenauto neerzet en dat ze jou auto stil houden staan, voordat er nog meer kapot gaat.
www.jwa-autoservice.nl
www.inwendige-motorreiniging.nl

Clio Hybrid 140

mark29

Of die bak kapot of kapot is boeit dan ook niets meer.
Het zal dan wel eindigen met een andere bak eronder.
Of die een beetje of heel erg kapot is maakt niet uit dan, word toch een garantie klus dan.

mark29

Owja en die leenauto is ook alles behalve goedkoop namelijk.

puccini

@mark29
Het is niet zo belangrijk of een leenauto goedkoop is hoor, ik wil gewoon een auto zonder problemen dat is wat ik gekocht hebt en dat is wat ik wil hebben.
Maar wordt vervolgd !
Megane IV HB TCe 130 Bose

A110

Dat bedoelde ik ook eigenlijk te zeggen.
De dealer laat jou toch niet met een defecte nieuwe auto rijden. Die auto moet gewoon blijven staan totdat er een oplossing is en tot die tijd moeten ze jou gewoon in een leenauto laten rondrijden.

En als ik het goed heb kunnen ze die kosten van de leenauto ook bij de garantie aanvraag aanvragen en krijgt de dealer vergoed, of de regels moeten veranderd zijn maar dit was een aantal jaren geleden wel zo.

Maar het zal allemaal wel opgelost worden.
Succes ermee.
www.jwa-autoservice.nl
www.inwendige-motorreiniging.nl

Clio Hybrid 140

puccini

#11
@A110
Het is/wordt netjes geregeld, auto staat bij de dealer en ik rij nu ook weer rond in een leen IV TCe 130.
En we gaan zien hoe het verder uitpakt , en heb er vertrouwen in dat het goed gaat komen.
Megane IV HB TCe 130 Bose

matthew

Citaat van: A110 op 14 juni 2016, 10:31:16
Dat bedoelde ik ook eigenlijk te zeggen.
De dealer laat jou toch niet met een defecte nieuwe auto rijden. Die auto moet gewoon blijven staan totdat er een oplossing is en tot die tijd moeten ze jou gewoon in een leenauto laten rondrijden.

En als ik het goed heb kunnen ze die kosten van de leenauto ook bij de garantie aanvraag aanvragen en krijgt de dealer vergoed, of de regels moeten veranderd zijn maar dit was een aantal jaren geleden wel zo.

Maar het zal allemaal wel opgelost worden.
Succes ermee.

Is nog steeds alleen moet er iets meer werk van gemaakt worden om dit te claimen tegenwoordig.

Maar de klant mag nooit de dupe zijn.
Stukje risico van het dealerschap .

Manutan

Ik vind dat wel altijd opmerkelijk hoor. Er worden duizenden auto's op exact dezelfde manier geproduceerd (massaproductie) en toch zit er af en toe een tussen waarmee het grondig mis is. Dan moet het haast wel zijn dat een productiemedewerker heeft zitten suffen en bv. geen olie in de bak hebben gegooid. Maar er worden ook tal van kwaliteitscontroles gedaan. Ben dus wel benieuwd wat het uiteindelijke euvel blijkt te zijn Puccini.
Mégane IV Hatchback Energy TCe 130 Bose Noir Etoile

DS

Ik heb hetzelfde probleem met het geluid. Ik heken bovenstaande verhaal dan ook helemaal over het geluid.
Het was een zoektocht maar uiteindelijk denkt men dat het inderdaad van de koppelingsplaat komt.
Het kan natuurlijk niet de bedoeling zijn van een nieuwe auto dat daar een rammelt geluid bij hoort.
Helaas is er nog geen oplossing geboden voor het irritante geluid. Ik hoop dat Renault Nederland met oplossing komt.


EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev