Advertenties


ACT reactie's op de projecten topics DEEL 50

Gestart door matthew, 9 september 2014, 20:48:46

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Christian de Vriend

op de testbank zag ik qua vermogen ook geen verschil (met of zonder pijp als kat)
maar wel qua koppel,tis maar net wat je het liefste hebt.
Horsepower is how hard you hit the wall,torque is how far you take the wall with you.

Horsepower sells cars,torque wins races

Megane 16V nu met 147pk en 200Nm schoon aan de wieltjes

mark

#31
Zonder kat accelereer ik beter op de snelweg.  ;)
Ik merk echt een klein verschil, en zie de snelheidsmeter iets sneller bewegen.  !-! Van 120 naar de 130.

En als ik de launchcontrol aan het werken krijg is dat beetje koppelverlies onderin ook niet echt een probleem. Kan trouwens nog steeds met spinnende banden er vandoor, dus nog niks aan het handje  :)

Tedo

Wat doet die launch control precies (bij jouw auto), Mark?

mark

Er zit een schakelaar op mijn koppeling, als ik dan de koppeling in trap en ook het gaspedaal vol in.
Dan word het toerental begrensd op bijv 2500 toeren. (Wat je maar insteld)
En als je dan het koppelingspedaal weer omhoog hebt gaat die begrenzing er af.

Het 2x een launch kunnen doen, en het helpt wel.  ;)

Tedo

En dan word je als het ware gelanceerd?  8) Is een sterkere motor geen betere optie?

Rogier

Met een turbo motor is het eigenlijk beter, dan heb je meteen de beste turbo druk.

Christian de Vriend

#36
yup,zeker voor de grotere turbos een "must have" met lauchcontrol
heeft de turbo de tijd om op te spoelen,zodat als je start,je meteen op
druk bent,en dus meer vermogen ter beschikking hebt.

nadeel,bak en koppeling krijgen het aardig voor hun kiezen meestal
worden deze versterkt.

Horsepower is how hard you hit the wall,torque is how far you take the wall with you.

Horsepower sells cars,torque wins races

Megane 16V nu met 147pk en 200Nm schoon aan de wieltjes

Renault Sport



5 launch controls tegelijk. Ik heb er een keer naast gestaan. Die dingen dreunen goed. Binnen 2 seconden op 100. Mooiste tak van autosport die er is vind ik. :D

mark

Uiteraard heeft het meer nut op een turbo, maar op die van mij was er ook al een grote verbetering.

@ Tedo komt nog wel, moet eerst een eigen beunschuur hebben.
En dan is het tijd voor een f7r turbo project  >:D

Christian de Vriend

#39
how how,een turbo zal er idd meer baad bij hebben,maar een atmospherische motor zal er ook
mee geholpen zijn,ongeacht de motorinhoud. :)

Voor de 16v staat er een standalone ecu op de planning van ViPec,ongeacht of er dan
een dikke haarfohn op zit,gaat de lauchcontrol gewoon actief gemaakt worden,en shiftlight natuurlijk.

Je word er alleen gek van alle mogelijkheden,ook voor lauchcontrole,je kan blijkbaar zelfs de onsteking,injectortiming en algemene afstelling regelen als je een lauche doet.
Horsepower is how hard you hit the wall,torque is how far you take the wall with you.

Horsepower sells cars,torque wins races

Megane 16V nu met 147pk en 200Nm schoon aan de wieltjes

mark

Klinkt goed  !-! Ik heb het gelukkig niet zo ingewikkeld  :P

Christian de Vriend

Voor ieder wat wils,elektra is sowieso mijn vak,komt erbij dat ik schemas heb gekregen lang geleden
van de megane ph1,van een renault dealer,zo kan ik vrij makkelijk de bedrading aanpassen van de
orginele kabelboom,zonder alles te moeten doormeten,ik hou wel van een uitdaging  :q
Horsepower is how hard you hit the wall,torque is how far you take the wall with you.

Horsepower sells cars,torque wins races

Megane 16V nu met 147pk en 200Nm schoon aan de wieltjes

mark

Het is dat ik gewoon geen ruimte heb om te sleutelen.
Anders had ik al wel een Mégane er bij gekocht, voor een langdurig restauratie f7r stofzuiger project.

Had voor die van mij ook gewoon ff een schema er bij bij gepakt, met de pin bezettingen van alle stekkers. Ff dubbel checken en dan solderen die handel. (Soldeerkrimp hulsen)  !-!

Igoranty

Maar Mark, dan moet je toch ook de hele onderstel vervangen(remmen toevoegen, en andere geneuzel) als je van je huidige Megane een monstertje wilt maken? 8)7 8)7
Nieuwe trots *** Renault Megane III 2.0-16v TCe 180 Privilege ***

Oud, maar goud: http://www.meganeclub.nl/fora/index.php?topic=18628.0

FB pagina: https://www.facebook.com/igor.antypov.3?ref=tn_tnmn

mark

Nee ik koop dan een 2e erbij, en bijf dan zolang die nog niet af is in deze rijden.

Onder het stofzuigerproject wil ik toch een cup onderstel onder hebben, en dat ding gaat toch eerst helemaal uit elkaar.  ;) dus dan zijn de remmen ook geen probleem

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev