Advertenties


ACT reactie's op de projecten topics DEEL 50

Gestart door matthew, 9 september 2014, 20:48:46

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

mark

Die van mij komt toch nooit onder de 1 op 12 bij volgas.
En heb dat ding er 10 minuutjes er op gehad, dus daar kan ik nog niks over zeggen. ;)

Christian de Vriend

Anders monteer je een stand alone ecu,bijvoorbeeld een megasquirt ,daar zit meestal een
launchcontrol ingebakken,je kan je motor fijn(er) afstellen,en shiftlight is ook mogelijk.

http://www.diyautotune.com/catalog/megasquirt-iii-c-76.html
Horsepower is how hard you hit the wall,torque is how far you take the wall with you.

Horsepower sells cars,torque wins races

Megane 16V nu met 147pk en 200Nm schoon aan de wieltjes

mark

Die funties heb ik ook gewoon op dat kastje zitten.  :)

Christian de Vriend

ook om je motor te mappen?

zo ja,dan is het een piggyback
Horsepower is how hard you hit the wall,torque is how far you take the wall with you.

Horsepower sells cars,torque wins races

Megane 16V nu met 147pk en 200Nm schoon aan de wieltjes

mark

Nee dat dan weer niet, maar wel shiftlight, launchcontrol en no lift shift. En nog een extra toerenbegrenzer.

Igoranty

waar heb je zo'n ding besteld Mark? en als vragen mag, was het duur? :? o-)
Nieuwe trots *** Renault Megane III 2.0-16v TCe 180 Privilege ***

Oud, maar goud: http://www.meganeclub.nl/fora/index.php?topic=18628.0

FB pagina: https://www.facebook.com/igor.antypov.3?ref=tn_tnmn

mark

#21
Is 160 euro zo'n ding, komt uit amerika.

http://www.npcompleteperformance.com/wotbox

Aansluiten van dat ding is ongeveer 4 uurtjes werk, door het uitzoeken welk draadje je moet aftappen.
Voor de 1.4e e7j heb ik wel een paar schema's  ;)

Igoranty

oke oke, wel beetje prijzig.. ben benieuwd hoe het bij jou zal werken! :q :q !-!
Nieuwe trots *** Renault Megane III 2.0-16v TCe 180 Privilege ***

Oud, maar goud: http://www.meganeclub.nl/fora/index.php?topic=18628.0

FB pagina: https://www.facebook.com/igor.antypov.3?ref=tn_tnmn

mark

Ja ik ga nu eerst een mailtje sturen hoe het kan dat dat kastje met 10 minuutjes kapot is.

Waarschijnlijk omdat die de voeding krijgt van de brandstofpomp  :dunno: en dat dat net iets teveel van het goede is voor dat kastje.  :dunno:.

(De bobine krijgt de voeding van de het brandstofpomp relay, en ik moest dat kastje tussen de voeding van de bobine zetten)

In elkgeval hadden ze gezegd dat ik die gewoon zo volgens de instructies kon aansluiten, dus dat heb ik ook gedaan.  ;)

Christian de Vriend

#24
ik gok zomaar dat je er een relais moet tussen zetten om de verschillende "lasten" te scheiden.

heeft je 1,4e 1 enkele bobine? want als ik het zo lees,heeft die een aansluiting voor 1 bobine,heb je
cops (coil over plug) en dus 4 aparte bobines,dan gaat dit niet (goed) werken denk ik.
Horsepower is how hard you hit the wall,torque is how far you take the wall with you.

Horsepower sells cars,torque wins races

Megane 16V nu met 147pk en 200Nm schoon aan de wieltjes

mark

Heb idd maar 1 bobine blok.

Dan zal ik dus een draad moeten trekken van de accu naar het kastje, en de orginele voeding van de bobine netjes aftapen en achterwege laten.
(natuurlijk wel ff netjes met een relai via het contactslot laten schakelen. )

Yorick

Grappige update Mark! Weet niet of je het ook vaak gaat gebruiken, maar wel leuk om erin te hebben.
Nu klopt je LOW 'N SLOW ook niet meer  :q :q

@Dredan, leuke update man! Zo komt het er bij mij hopelijk ook uit te zien (ooit). Was het moeilijk? Wegzagen van de zwarte grill etc?

@Frank, jammer dat je Mégane weg is! Hopelijk is hij bij een goede eigenaar terecht gekomen. Vast wel.
We zien je onderdelen wel op de site verschijnen dan  !-!

En Patrick en Samantha, hij staat er goed bij zo! Netjes hoor, al die dingen zelf spuiten etc.  Y

mark

#27
Dat is nu ook een beetje mijn bedoeling, iets sneller maken. Zodat ik op de snelweg een beetje makkelijker mee kan komen.
Want dat kleine naaimachientje van mij moet hard werken op de snelweg.  :D

En ik ga als ik mijn rvs spruitstuk heb gemonteerd een afspraak maken bij pm performance, om van voor tot achter van rvs te laten maken.
Als het allemaal rechte stukken buis waren dan had ik dit zelf wel gekund, maar die bochten kan ik zelf niet buigen.
Dus laat ik dit ff netjes doen.  !-!

Heb gemailt met de verkopers, volgens hun is dat kastje de gegevens kwijt, doordat als je start de spanning even wegvalt op de brandstofpomp.
En dus moet ik eerst ff kijken of ik het weer opnieuw kan programeren.  :) maar dat doe ik over een paar dagen, als ik weer tijd heb.  ;)

Christian de Vriend

#28
jammer dat je 1 bobine hebt,als je de dubbele had,had ik nog een set magnecore bougie kabels liggen voor je,je krijgt geen pk beest,maar wel beter reagerende en zuinigere motor.

en als ik nog een tip mag geven,als de kat er van tussen gaat,dan raadt ik aan om
er een goeie demper voor terug te monteren,ik heb een spruitstuk op de 1.6 gehad
en door enkel een rechte pijp te monteren ipv de kat,verlies je koppel,door de tegen
druk van de demper compenseer je dat weer.

Daarom heeft supersprint er ook een set van gemaakt destijds.
Horsepower is how hard you hit the wall,torque is how far you take the wall with you.

Horsepower sells cars,torque wins races

Megane 16V nu met 147pk en 200Nm schoon aan de wieltjes

mark

Ik heb nu een lege kat er onder zitten, heb alleen nog een freeflow eindemper er onder.
Ik heb nu onderin iets minder kopppel, maar bovenin wel weer merkbaar wat winst.

Ik rij bijna nooit in de stad, en rij het grootste gedeelte op de snelweg.  !-!

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev