Advertenties


Wie is wie... stel je even voor

Gestart door Jeroen, 22 september 2004, 11:29:23

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Jacques

Welk type Frans? Een megane cc of een megane F7R bj 1996 t/m 1998.

Nosmo

Hallo Frans, op de diverse auto sites (marktplaats, gaspedaal etc) kun je alle mogelijkheden vinden voor het type cabriolet dat je zoekt.
Als je tips nodig hebt van andere users waar je op moet letten als je hiernaar op zoek gaat moet je wel even wat meer info achterlaten zodat zij een goed antwoord kunnen geven.
•Als een man de portier van zijn auto voor zijn vrouw openhoudt kan je 2 dingen bedenken, 1 zijn vrouw is nieuw of 2 zijn auto is nieuw.

Auto Historie: Golf GTI, Mazda 626, Matra Murena 2.2, Nissan 200sx 1.8i Turbo, Alfa 156 1.8 TwinSpark, Seat Toledo 1.6i, Renault Megane Grand Tour 1.5dci

Tjeerd Stoker

Ook ik zal me ff voorstellen.

Ik ben Tjeerd, 36 uit Breskens.
Sinds 21 januari ben ik in het bezit van een renault scenic van 2004.
Een praktische auto als je 3 kids hebt.

Ben er al helemaal aan gewend, vooral aan de cruisecontrol, haha.
Ik hoop er nog jaren plezier van te hebben.

Oh ja, het vervelende euvel met het display van deze scenic heb ik zelf opgelost door een post op het forum.
En natuurlijk ook mijn gezond verstand gebruikt, en niet zomaar de soldeerbout er op.
Klokje en de rest blijven nu gewoon goed ;)

Ohja, mijn broertje zit ook op het forum, die heeft mij aangestoken, Coupélady79 .


Groetjes en veilige kilometers.

Tjeerd.


Christian de Vriend

welkom.... eindelijk iemand een beetje in de buurt,of allicht in zeeland 😄
Horsepower is how hard you hit the wall,torque is how far you take the wall with you.

Horsepower sells cars,torque wins races

Megane 16V nu met 147pk en 200Nm schoon aan de wieltjes

dodojuice

Goedendag,

Mijn naam is Quincy en ben 36 jaar, mijn nickname is dodojuice en dat verraad mijn grootste hobby, detailen van auto's  !-!

Ik rijd al heel wat jaren VW, maar ben er nu echt helemaal klaar mee.. momenteel rijd ik een Passat van 2006 en dat ding zuigt me echt compleet leeg aan de meest rare storingen en reparaties :?

Via een (ex)collega welke ook altijd VAG heeft gereden, ben ik op de Megane gekomen. Ik zag de auto's wel veel rijden als ik naar mijn werk ga (dagelijks 200 km) maar had eerlijk gezegd verwacht dat ze veel duurder in aanschaf waren..altijd een leuke bijkomstigheid :D

Als tweede auto heb ik eens een Clio diesel gehad (2006) en daarvan kreeg ik plot de melding: STOP! defecte inspuiting tijdens een inhaalactie..de pomp was defect, metaaldeeltjes in het brandstofcircuit en de verstuivers waren kapot.
Deze hebben we toen ingeruild voor een Twingo van 2008, maar die is ook door verandering van banen van mij en mijn vrouw ook alweer weg :D

Nu ben ik me dus aan het oriënteren op een Megane Estate diesel van 2011 of 2012 en dan in een Bose uitvoering of een GT-Line, maar ik neig meer naar de Bose uitvoering..

Zit trouwens op zowel de GT als de Bose altijd een achteruitrijcamera ? En een panoramadak ? Kan deze ook opengeschoven worden?

Ik lees veel dat ze extreem zuinig zijn, maar is dat ook daadwerkelijk het geval ? Is 1:25 een reeel verbruik of moet ik dit idee bijstellen?
Zoals gezegd, rijd ik 100 km enkele reis woon-werk afstand en als ik dan lekker zuinig kan rijden is dat natuurlijk fijn meegenomen :thumb:

Zijn er nog specifiek zaken waar ik op dien te letten? Luchtmassameters, vliegwielen of andere gekkigheid?

Tot slot nog even een foto van de Passat


mark

#5886
Welkom.  !-!

Ik zie de laatste tijd wel vaker vag auto's met rare storingen. (Product eigenschap zeg ik dan maar  :D ) Ook duitse auto's zijn maar gewoon auto's en gaan wel eens stuk. (Ook al zullen de "vag-minded" mensen dit altijd ontkennen.  :D )

Maargoed, de megane zal waarschijnlijk een ex lease auto zijn? Denk dat je vooral op de remmen moet letten. Want tijdens de wissel weken hebben meer als de helft van alle megane's die ik wissel de remschijven ver onder de maat, terwijl er net bij de dealer een beurt is gedaan en nieuwe remblokken op zijn gekomen.  l- Voor de rest controleren op speling op de kogels, en olielekkage op de krukas keering en carter. Heb de laatste tijd niet veel megane's gezien met olie lekkages, maar dit zag ik een paar jaar geleden nog wel eens.  ;) Dat zijn wel de meest belangrijke punten. (Met olie lekkages zul je vast wel bekent zijn met de vw's die je hebt gehad.)

Yorick

Welkom! Ben benieuwd wat het gaat worden. Succes!

mark29

De leasemaatschappijen worden ook steeds moeilijker wat betreft vervangen, dit speelt ook mee.
Iedere euro is er 1 voor hun.

mark

Ja maargoed, ik zie soms gewoon megane's waarvan de remschijfjes achter 5mm dik zijn. Terwijl de minimale maat 7 of 7,5 ? mm is.  :shocked: En als wij dan een setje nieuwe remmen aanvragen, dan mag er meestal ook nog nieuw spul op.

dodojuice

Ik heb afgelopen zaterdag een Megane Estate GT line gekocht, heb me al even voorgesteld met wat foto's op de projectpagina..

Harrie

Hoi, mijn naam is Harrie en heb sinds gisteren mijn 2e megane coupe 1.6 16v gekocht nadat m'n 1e total-loss is verklaard.
ik ben er helemaal voor van Sittard (L) naar Heerhugowaard voor gereden.
Zie je maar hoe mooi de coupe is.

Groet, Harrie.

jarno27


Willem

Welkom, ik heb je voorsteltopic samengevoegd met het daarvoor bestemde topic.  ;)

Guus

#5894
Goedemiddag leden van RMC!

Ik ben Guus, mijn vrouw en ik hebben afgelopen vrijdag onze clio 3.1 dynamique 1.6-16v ingeruild voor een Mégane 2.2 grand tour privilege 2.0-16v.
Er zijn geen hele grote plannen met de auto, aangezien dit onze gezinsauto is.
Wel zullen er het eea aan kleine reparaties/aanpassingen/verbeteringen plaatsvinden.
In ieder geval nieuwe matten, ACB installeren (zat in de clio), led interieur en kentekenplaat verlichting, oplossing voor versleten plaatje van de pook en wellicht andere velgen.

Ik ga sowieso even lekker rondneuzen hier op het forum. !-!

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev