Advertenties


Megane 1.5 Dci 2014 startprobleem

Gestart door MadBull, 11 december 2020, 20:28:16

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

MadBull

Pas geleden accu vervangen bij Accudeal. Een N70 Varta 70AH 760A Start en Stop voor 117,95 euro.
Maar daar startte ie niet beter van helaas. Maar kan nu wel langer doorstarten. De oude was ook al
van 2014. Spanning ophouden hoeft niet. Wel de stekker van start & stop eerst loskoppelen!!!
Anders moet je de zekering (zeer moeilijk te vinden!) waarschijnlijk vervangen uitgelegd in mijn topic.
En na vervanging accu, de optie kiezen "nieuwe accu?: ja".

srooij

Citaat van: MadBull op  7 februari 2021, 19:51:04
Pas geleden accu vervangen bij Accudeal. Een N70 Varta 70AH 760A Start en Stop voor 117,95 euro.
Maar daar startte ie niet beter van helaas. Maar kan nu wel langer doorstarten. De oude was ook al
van 2014. Spanning ophouden hoeft niet. Wel de stekker van start & stop eerst loskoppelen!!!
Anders moet je de zekering (zeer moeilijk te vinden!) waarschijnlijk vervangen uitgelegd in mijn topic.
En na vervanging accu, de optie kiezen "nieuwe accu?: ja".

thanks man  !-! ik gaat is even een accu bestellen en inbouwen zsm!

remie

Ik heb een 1.5 dci uit 2013 (Megane 3 PH2) en die heeft absoluut geen zin met dit weer.
Hij start "goed" als in slaat meteen aan. Maar daarna begint het pas.
Erg onstabiel toerental en als je er mee de eerste kilometers gaat rijden voelt het bijna alsof hij op 3 cilinders loopt ofzo.
Niet vooruit te trappen en veel schudden, turbodruk is er ook niet op te krijgen voor mijn gevoel.
Na een paar kilometer voel je het snel verdwijnen en loopt de motor weer als vanouds.
Gisteren kon ik niets vinden in de computer, vanochtend heb ik het weer gehad dus zal hem vanmiddag nog een keer uitlezen.

Gloeibougies zijn overigens 1 maand terug vervangen.


Is dit gerelateerd aan de niet startende megane's of lijkt dit wel iets anders?

srooij

Citaat van: remie op  8 februari 2021, 09:12:37
Ik heb een 1.5 dci uit 2013 (Megane 3 PH2) en die heeft absoluut geen zin met dit weer.
Hij start "goed" als in slaat meteen aan. Maar daarna begint het pas.
Erg onstabiel toerental en als je er mee de eerste kilometers gaat rijden voelt het bijna alsof hij op 3 cilinders loopt ofzo.
Niet vooruit te trappen en veel schudden, turbodruk is er ook niet op te krijgen voor mijn gevoel.
Na een paar kilometer voel je het snel verdwijnen en loopt de motor weer als vanouds.
Gisteren kon ik niets vinden in de computer, vanochtend heb ik het weer gehad dus zal hem vanmiddag nog een keer uitlezen.

Gloeibougies zijn overigens 1 maand terug vervangen.


Is dit gerelateerd aan de niet startende megane's of lijkt dit wel iets anders?

Ik heb precies hetzelfde ;-) Niks om zorgen over te maken, ik laat de auto meestal een paar minuten stationair lopen en heel klein beetje gast bij te geven. Daarna loopt de auto weer als vanouds.

remie

Citaat van: srooij op  8 februari 2021, 09:17:43
Ik heb precies hetzelfde ;-) Niks om zorgen over te maken, ik laat de auto meestal een paar minuten stationair lopen en heel klein beetje gast bij te geven. Daarna loopt de auto weer als vanouds.

Ah zal dus wel een kwaaltje zijn van sommige 1.5dci.
Mijn andere megane 1.5 dci ph2 heeft overigens absoluut geen problemen met de start en kan meteen wegrijden.
Ook heb ik hem nog uit gelezen maar geen fouten te zien.

srooij

Citaat van: remie op  8 februari 2021, 14:05:54
Ah zal dus wel een kwaaltje zijn van sommige 1.5dci.
Mijn andere megane 1.5 dci ph2 heeft overigens absoluut geen problemen met de start en kan meteen wegrijden.
Ook heb ik hem nog uit gelezen maar geen fouten te zien.

Zoals al eerder aangegeven, blijkbaar kan er vocht ontstaan *ergens*. Hopelijk wordt het snel weer warmer weer :)

remie

Citaat van: srooij op  8 februari 2021, 15:14:38
Zoals al eerder aangegeven, blijkbaar kan er vocht ontstaan *ergens*. Hopelijk wordt het snel weer warmer weer :)

Ik zal de intercoolerslang maar een lostrekken als ik in de buurt ben van mijn oom (hij heeft een brug)
Het kan in dat geval goed verklaren waarom de ene wel goed loopt en de andere niet.
De auto die wel goed start heeft helaas een kapotte turbo gehad en het gehele blok moest uitgebouwd worden.
Toen is ook de intercooler los geweest en is deze ook schoongemaakt.
Omdat dat minder dan een jaar geleden is gebeurt zal er nog niet heel veel vocht in zitten.

MadBull

Vanmorgen de auto ff nodig gehad en ik heb een "trucje" geprobeerd:
Starten en na even de knop indrukken en opnieuw op de startknop drukken.
Dan lijkt het beter te zijn, waarschijnlijk omdat hij dan twee keer voorgloeit.
Met de "oudere" diesels kon je gewoon langer voorgloeien...

mark29

Zal ik je een trucje vertellen.
Als de auto van slot af gaat gloeit ie al.

MadBull

Dat zal best, maar het werkte wel!
En daarom gaan die dingen ook altijd kapot zeker. Want als je even wat uit je auto wilt halen, hoeft het ding niet voor te gloeien...
Maar het gloeispiraal-symbool op het dashboard,
is dat dan voor de sier?

srooij

Citaat van: MadBull op  8 februari 2021, 22:10:15
Dat zal best, maar het werkte wel!
En daarom gaan die dingen ook altijd kapot zeker. Want als je even wat uit je auto wilt halen, hoeft het ding niet voor te gloeien...
Maar het gloeispiraal-symbool op het dashboard,
is dat dan voor de sier?

Ik heb ook altijd het idee dat als het flink heeft gewaaid, dat het dan flink aanwezig is dat 'stotteren'. Als het niet waait, maar wel flink koud is dan gaat het altijd op zich wel.

MadBull

Bij mij heeft het meer met vochtig weer te maken en met de kou.
Start nu altijd op deze manier en het werkt echt. Dus ik blij.

remie

Ik ben echt benieuwd of jullie dit bedoelen met stotteren. (Zie youtube linkje)
Dit heb ik gisteren opgenomen omdat hij weer enorm slecht liep, hij miste zeker 1 cilinder als het er geen 2 zijn.
Ook stinkt hij enorm naar onverbrande diesel. Tijdens dit slechte lopen reageerd hij ook helemaal niet op het gaspedaal. In het filmpje wanneer ik de toerenteller film heb ik vrijwel meteen mijn voet op de klepel en die laat ik pas los als hij een beetje begint op te toeren.

Wat kan dit zijn?

https://youtu.be/6pyERKEDeGg

srooij

Citaat van: remie op 14 februari 2021, 07:33:11
Ik ben echt benieuwd of jullie dit bedoelen met stotteren. (Zie youtube linkje)
Dit heb ik gisteren opgenomen omdat hij weer enorm slecht liep, hij miste zeker 1 cilinder als het er geen 2 zijn.
Ook stinkt hij enorm naar onverbrande diesel. Tijdens dit slechte lopen reageerd hij ook helemaal niet op het gaspedaal. In het filmpje wanneer ik de toerenteller film heb ik vrijwel meteen mijn voet op de klepel en die laat ik pas los als hij een beetje begint op te toeren.

Wat kan dit zijn?

https://youtu.be/6pyERKEDeGg

Qua geluid/symptomen en ik denk diesel geur, precies hetzelfde hier :D
Alleen ik geef de eerste minuut of iets lichtjes gas om deze lage toeren te voorkomen, ik laat de toeren rond de 1100 hangen zoiets. Na een minuut of zo gaat het wel weer. Dus, starten en meteen al toeren op laten komen met het pedaal.

mark

Ik heb gisteren een brandstof filter vangen van zo'n diesel.
De o-ringen waren bevroren en dus keihard. Het zou mij niks verbazen als het systeem hierlangs een beetje lucht zou kunnen trekken.
En daardoor bijzonder slecht willen starten.

Net boven 0 graden had deze auto er geen last van.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev