Advertenties


Megane 1.5 Dci 2014 startprobleem

Gestart door MadBull, 11 december 2020, 20:28:16

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

MadBull

Maar als het een verstuiver probleem zou zijn, dan treedt er tijdens het rijden
toch ook een probleem op lijkt me? En niet alleen maar tijdens de koude start...
Verder geen storingen te bespeuren. Iemand zei nog dat misschien de diesel vlokt.
Verschil tussen zomer en winter diesel. Maar ja, nu is het natuurlijk weer herfstweer
in dit land, dus kan ook niet echt testen nu ik weer de auto heb getankt.
Keep you posted!

mark29

Diesel vlokken geloof ik niet.
De computer geeft tot zekere mate correctie aan de verstuivers, daarom ook altijd de code inleren.
Met starten valt dat een slechter wordende verstuiver misschien net meer op.

MadBull

Kreeg de auto vanochtend bijna niet aan met al dat smeltende ijs...
Lijkt echt een vochtprobleem te zijn. Zodra het buiten droger weer is,
slaat de auto veel sneller aan.
Nog een idee om een additief in de tank te gooien?
Hoor het graag!

mark29

Reiniger kan nooit kwaad.
Heb je niet veel lucht in de leiding?

MadBull

Nee, geen lucht. Alles is nagekeken door plaatselijke garage, maar
zij kunnen niets vinden...
Welke reiniger zou het beste werken?

mark29

Forte is de top. Wynns is heel makkelijk overal te krijgen.
Onderste intercoolerslang, ik zou die eens laten demonteren, en kijken of er water uitloopt.
Bevroren motoren hebben we veel gezien ook.

MadBull

Is die slang makkelijk zelf te controleren?

mark29

Ja wat is makkelijk, als je een brug hebt, of goede krik.
Bodemplaat eronder uit, en dan veer lossen van de intercoolerslang, niet die veer afbreken, want dan dien je een complete slang te bestellen. Volgens mij zat er ook nog een boutje van de slang aan de koeler bevestigd, als je die los hebt, heb je meer speling.

Als er water in zit, hebben we vaker gezien, dan loopt er zo een liter uit, dus als je eronder ligt, doe dat niet met je gezicht eronder.

MadBull

Citaat van: mark29 op 20 januari 2021, 05:37:07
Als er water in zit, hebben we vaker gezien, dan loopt er zo een liter uit, dus als je eronder ligt, doe dat niet met je gezicht eronder.

:neen: lijkt me geen klusje voor op de oprit inderdaad.
Een liter?! Waar komt al dat water vandaan dan?

mark29

Ja hoe dat komt is het grote mysterie van alle vast gevroren renaults de laatste jaren.
Software updates, andere keerringen, schildje voor intercooler, van alles is al bedacht.

srooij

Had zelf vanmorgen met mijn 2012 ph3 estate ook het fenomeen van moeilijk starten. Het starten duurde denk ik 2 a 3 seconden langer en meneer moest even mopperen in het begin (beetje kwakkelend starten). Maar dan na een seconden of 20 loopt ie als een zonnegod. Dit is alleen met koud weer (<0 celcius).

MadBull

#26
Die van ons doet er langer over helaas...
Vanmorgen twee keer moeten starten, maar als ie eenmaal
loopt, dan loopt en start ie alsof er niks loos is :-)
Maar het blijft raar en vervelend.

@mark29  Kan ik de lucht zelf makkelijk nog extra controleren?
Heb geen doorzichtige leidingen kunnen ontdekken. En misschien
nog wat met de handpomp spelen (heb ik ook al gedaan)?

mark29

Bij de rechterkoplamp, daaronder zit het brandstoffilter, als goed is zit er er doorzichtige leiding, beetje gelig is het wel.
Als hij loopt mag er iets wat luchtbellen zijn, maar niet te veel.
Als je met de balg bij pompt zou het een stuk minder moeten zijn.


srooij, wat ook scheelt, de laatste jaren is het geen afkeur meer, als er een obd fout is bij de apk op bijvoorbeeld gloeibougies.
Wat resulteert in dat veel mensen defecte gloeibougies laten zitten, onder het mom van het is toch geen afkeur, en vaak geeft de monteur dit niet eens meer op hierom, dus beland deze informatie niet bij de klant. Of de monteur schrijft het op, en de receptionist geeft het niet door, want die ventileren te vaak hun mening wat er volgens hun nodig is. Terwijl ze vaak niks van autotechniek kennen.
Gevolg is dat deze mankementen vooral met kouder weer meer aan het licht kunnen komen.

MadBull

En zijn die luchtbellen makkelijk te "verwijderen"?
Moet dan de doorzichtige leiding bij het brandstoffilter
eraf en dan...?
Heb bij de beurt het brandstoffilter vervangen.
Misschien daar iets "fout" gedaan?

mark29

Je hoeft niks te verwijderen.
Die luchtbellen zijn een gevolg, dat hij dus lucht kan trekken ergens, een gaatje kan zo miniscuul klein zijn dat het geen lekkage geeft, maar met die hoge druk wel lucht kan aantrekken.
Stel de leiding is niet goed aangedrukt op de brandstoffilter, kan die lucht trekken, maar als die niet goed aangedrukt is, heb je wel een plek diesel onder de auto liggen hoor.
De leiding met die balg erin blijkt ook regelmatig lek te zijn, niks aan te zien dan, maar trekt wel lucht aan.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev