Advertenties


Klets maar raak DEEL 224

Gestart door Tedo, 27 december 2019, 10:37:38

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Jacques

@Mark29 een sterk argument. Je kunt 2 auto's parkeren op de plaats van de brug.

Roadkill (Michiel)

Dat werkt misschien bij jou vrouw, maar die van mij ziet de bui dan direct al hangen en waarschuwt mij dan meteen dat er dus niet nog een auto komt 🤣🤣🤣🤣


Ik heb trouwens gevonden welke velgen het zijn, orginele Twingo RS velgen, maar dus niet de Mainstream 5 spaaks.
Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

mark29

Twingo rs heeft mooie velgen. Staat mooi onder een megane.

Ja met een 4 kolommer kan je er 1 erop zetten en een auto eronder.
Maar ik heb altijd een hekel aan 4 kolommers gehad, alleen leuk voor bedrijfswagens en uitlijnen. Verder zijn het ondingen. Schaarbrug blijft mijn favoriet, het is ook maar net wat voor klussen je veel doet he.

mark29

Oh meerdere autos is hier nooit een issue geweest, maar volgens mij is 4 wel de max, heb er eens 5 gehad, maar dat word wel onhandig met parkeren in de straat.

Jacques

Met een 2 kolom brug kun je gemakkelijk 2 auto's parkeren. Ik doe het al jaren. Toen ik de brug kocht hebben we thuis wel een afspraak gemaakt. Mathilde maakte duidelijk dat het niet de bedoeling is dat er ieder weekend autoklussen voor derden zouden plaats vinden. Ondanks dat de brug best veel gekost heeft, zijn we er alle blij nog steeds heel blij mee.

Yorick

Citaat van: Roadkill (Michiel) op  2 februari 2021, 21:44:55
Dat werkt misschien bij jou vrouw, maar die van mij ziet de bui dan direct al hangen en waarschuwt mij dan meteen dat er dus niet nog een auto komt 🤣🤣🤣🤣


Ik heb trouwens gevonden welke velgen het zijn, orginele Twingo RS velgen, maar dus niet de Mainstream 5 spaaks.

Fotootje? Tof!

mark29

#141
Ik heb ook veel met 2 kolommers gewerkt, ook wel handig, maar, bij iedere beurt een pollenfilter onder het dashboard doen, moet die deur open, staat die kolom in de weg etc. Nee, toen ik op mijn vaste werkplek een schaarbrug kreeg, had ik wel door dat het toch echt een favoriet blijft, kan ik persoonlijk veel sneller op werken.
Thuis stel je uiteraard andere eisen, maar in een garage van 3 meter breed zijn die kolommen ook weer onpraktisch, want dan valt er niet meer langs de auto te lopen.


Yorick, je had het in je project over dat palletje, heb je nu een gat in het raam dus, zat er op je vorige mechanisme dan niet zo ronde pal waar je die plastic vork overheen schoof?
En nu ontbreekt die pal? Wat zit er dan wel, ik vind het wel merkwaardig.

Edit, of is dit dat systeem met die horizontalen geleider waar die rollen in rollen? En dan rubbers onder de ruit en erin geklemd? Er zijn zoveel systemen, ik weet niet altijd precies meer wat er in welk type zit.

Roadkill (Michiel)

@Yorick, fotootje is wel een dingetje, velgen zitten nog niet onder de auto. Maar eerlijk gezegd wil ik pas weer foto's posten als het gebakje gespoten en gewrapped is. Motorkap voorbumper, 16v voorspatborden liggen klaar voor de spuiter, achterklep word gecleaned, moet enkel het gat van de antenne in het dak nog dicht gelast worden en dan is het wachten tot de mannen tijd hebben voor het spuiten
Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

Tedo


Roadkill (Michiel)

Yup, en dan dus onder een Clio 1
Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

Nikk

Clio 1 leuk. Een 4-deurs automaat staat nog op mijn verlanglijstje.
Megane Cc     Tech line     2.0 16v Bleu Crepuscule  Automatic '08
Megane break RXT           1.6 16v Bleu Crepuscule  Automatic '00
Espace           The race    2.0 16v  Gris Titane "02

mark29

En dan een luxe baccara uitvoering.
Of een williams, diverse malen mee gereden, ook leuk speelgoed.

Koppeling zit in de megane van mijn vrouw, nu bak weer terug hangen, wel een getob op de grond zo.

Roadkill (Michiel)

Baccara vind je bijna niet meer, een goede Williams is bijna onbetaalbaar geworden. De Rsi die ik heb is al zeldzamer dan een 16V.
Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

Nikk

Voor mij als extra extra auto. Als ik op reis ben wil de vrouw altijd een reserve auto klaar hebben staan. Tegenwoordig ga ik ipv vliegen wat vaker met de auto naar klanten ( afstanden tot een 1000km ). Als ik dan de Megane pak is ze haar reserve auto kwijt. Momenteel ook het geval nu ik met de Magane in Frankrijk ben. De Espace rijdt ze niet. Duidelijk een groots probleem!  :D Om dit op te lossen zou een Clio I of misschien II automaat oplossing bieden.
Megane Cc     Tech line     2.0 16v Bleu Crepuscule  Automatic '08
Megane break RXT           1.6 16v Bleu Crepuscule  Automatic '00
Espace           The race    2.0 16v  Gris Titane "02

mark29

Espace is met jouw lengte fijn, maar voor kleinere soms wat overweldigend.
Bezoek aan klanten tot 1000 kilometer zijn flinke tripjes, zolang het netjes betaald word, mooi moment om rustig muziek te luisteren etc. Beetje reistijd vind ik toch wel fijn.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev