Advertenties


stotteren 1.2 tce 130pk bij constant rijden

Gestart door Edwin, 7 december 2016, 15:17:52

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

adinsx

Citaat van: mark op  2 juni 2017, 00:20:02
Als je van een superfijne 1.5 diesel naar en zielig 1.2 ecotroep ding overstapt, zal het wel tegenvallen. Dat weet ik wel zeker.  ;) De 1.4 is wel een stuk beter als de 1.2.

Je bedoelt die zuipende 1.4 TCe130? Zo best was die niet hoor, niet voor niets is dat blok al snel de nek omgedraaid. Ok, ook omdat de uitstoot niet heel briljant was, maar echt goed was ie nou niet.

Hier draait de 1.2 TCe130 zijn kilometers. Inmiddels bijna 119.000 op de klok en afgelopen twee weekenden aan het werk gezet door er een ruim 1300 kg achter te hangen. Ging prima, al kwam ik natuurlijk weinig bergen tegen ;)
Verbruiken doet ie wel. 1:6-1:7 en dan houdt het wel op.

Terug op snelheid met volle Mégane IV Estate GT205 in Iron Blue

A110

CiteerJe bedoelt die zuipende 1.4 TCe130? Zo best was die niet hoor, niet voor niets is dat blok al snel de nek omgedraaid. Ok, ook omdat de uitstoot niet heel briljant was, maar echt goed was ie nou niet.

Die mening deel ik helemaal niet.
Ik vind het juist een hele fijne motor en vooral als ie gechipt is zoals de mijne.
In de 2 jaar dat ik er mee rijd heb ik alleen zoals al die andere motoren last van inhouden/schokken bij optrekken. Ik blijf bij een software probleem.

Verder ben ik er enorm tevreden over en verbruik ik rijd op kleine afstanden een gemiddeld verbruik van 1:13 lange afstanden rijd ie 1:14 dit vind ik een enorm goed en normaal verbruik voor benzine motoren.

Jeroen
www.jwa-autoservice.nl
www.inwendige-motorreiniging.nl

Clio Hybrid 140

adinsx

Oh? Ik ken de 1.4 TCe toch vooral als een motor die moeilijk 1:10 haalt. Of hebben de software dermate aangepast (of vooral door jouw chipkuur) dat het nu beter gaat? Hmm... Ik loop achter dus ;)
Terug op snelheid met volle Mégane IV Estate GT205 in Iron Blue

A110

Citaat van: adinsx op  7 juni 2017, 16:22:38
Oh? Ik ken de 1.4 TCe toch vooral als een motor die moeilijk 1:10 haalt. Of hebben de software dermate aangepast (of vooral door jouw chipkuur) dat het nu beter gaat? Hmm... Ik loop achter dus ;)

Voor de chipkuur reed ik ook al gemiddeld 1:13 dus misschien dat de software vanuit Renault inderdaad al aangepast was.

Maargoed ik ben er in iedergeval nog steeds tevreden over.
Hopelijk worden de mensen die nu in de 1.2 TCe Meg IV rijden ook tevreden en worden de problemen verholpen.

www.jwa-autoservice.nl
www.inwendige-motorreiniging.nl

Clio Hybrid 140

DaveV

Citaat van: mark op  2 juni 2017, 00:20:02
Als je van een superfijne 1.5 diesel naar en zielig 1.2 ecotroep ding overstapt, zal het wel tegenvallen. Dat weet ik wel zeker.  ;) De 1.4 is wel een stuk beter als de 1.2.

De 1.5 is HET voorbeeld van een ECO motor. De enige reden dat er daar zoveel van verkocht zijn is de bijtelling die hij had. Ik heb zelf de 1.5 DCi en het is een hele fijne motor maar na in de 130TCe gereden te hebben ben ik erg onder de indruk van deze motor.

Qua trekgewicht zitten ze zo'n beetje op het zelfde al zal de diesel wat sterker aanvoelen. Dus om de 130TCe nu een ecotroep ding te noemen klopt toch niet echt.

Zelf heb ik nu de 130DCi besteld om het simpele feit dat je het voor de knaken niet meer hoeft te laten (en ik MOET diesel rijden). Heel even gedacht aan de 165DCi maar ik wilde perse geen GT-Line meer, die heb ik nu. Anders was het zeker de 130TCe geworden

 

wim1963

Vandaag stond mijn 1.2 TCE130 Bose, van maart 2017, bij de garage voor mijn melding over "het geluid".
Ze hebben opnames gemaakt met een geluidskoffer en inderdaad een vreemd geluid waar genomen.
Dit geluid bleek, gelukkig, in de Renault database van geluiden te staan.
Volgens de dealer is het een probleem met de Hogedrukleiding van de koppeling.
Deze zou dit geluid kunnen veroorzaken en is besteld.
Levertijd 5 werkdagen.
Het bleek dat de productie datum van mijn Mégane ervoor in aanmerking kwam om de leiding te vervangen.
Hoop dat dan het probleem is opgelost.

mark

Dat van die leiding heb ik hier al eens vaker voorbij zien komen.  !-!

Edwin

Dat van die hogedrukleiding is precies wat bij mij ook gaande is en as dinsdag heb ik een afspraak om deze te laten vervangen. heb wel ruim 4 weken moeten wachten tot het onderdeel binnen was. Waarschijnlijk moeten ze er zoveel maken dat de bestelling lang duurt. Na dinsdag laat ik weten of het ook heeft geholpen. ik rijdt een megane IV 1.2Tce 130pk.

Edwin

mooie gt-line Adinsx met de Gt velgen!

Tedo


puccini

Citaat van: Edwin op  8 juni 2017, 13:20:52
Dat van die hogedrukleiding is precies wat bij mij ook gaande is en as dinsdag heb ik een afspraak om deze te laten vervangen. heb wel ruim 4 weken moeten wachten tot het onderdeel binnen was. Waarschijnlijk moeten ze er zoveel maken dat de bestelling lang duurt. Na dinsdag laat ik weten of het ook heeft geholpen. ik rijdt een megane IV 1.2Tce 130pk.

En Edwin heeft het geholpen ? Ben benieuwd !
Mijn auto heeft hetzelfde probleem en gaat 3 juli naar de garage voor o.a. ook vervanging van de hogedruk leiding.
Megane IV HB TCe 130 Bose

Edwin

 Hogedrukleiding vervangen en het heeft deels geholpen. Voor zover ik nu kan beoordelen is het schrapende/schurende/ritselende geluid tijdens het rijden in de versnelling weg. Wat nog wel is maar iets minder is het ratelende geluid wat opgeroepen kan worden tijdens het schakelen. Met een beetje gas geven en de koppeling iets laten slippen, vooral vanaf versnelling 3 en hoger, is er een ratelend geluid hoorbaar alsof er iets los zit. Dit is m.i. wel minder geworden. Al met al dus weer wat comfort erbij.
Daarnaast, gewoon omdat ik dat een prettig idee vind, de motorolie en filter vervangen nu 15000km. Lijkt me altijd beter dan pas bij 30000km zoals voorgeschreven.
Hoop dat jullie er iets aan hebben.

wim1963

Ok, het helpt dus iets.
Mijn Megane gaat 16 juni naar de garage voor vervanging van de hogedrukleiding.
Ben benieuwd!!!
Bedankt voor de info.

Edwin

Tijdens het rijden is het geluid weg. Maar het ritselende/ratelende geluid tijdens het schakelen niet maar dat kan natuurlijk ook ergens anders mee e maken hebben.

wim1963

Ook bij mij is afgelopen vrijdag de hogedrukleiding vervangen i.v.m. het geluid.
Nu heb ik er geen last meer van, dus het heeft geholpen.
Zelfs bij de leenauto, een TCE 100 pk, was het geluid wel hoorbaar, maar stukken minder in vergelijking met mijn TCE 130 pk.
Gelukkig is het opgelost.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev