Advertenties


stotteren 1.2 tce 130pk bij constant rijden

Gestart door Edwin, 7 december 2016, 15:17:52

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Jeroen2016

@ Edwin: nog vorderingen mbt het geluid ?

Ik heb bericht ontvangen van het Juridisch Loket. Renault heeft in dit geval een half jaar de tijd om eea op te lossen (het stotteren). Je dient binnen 2 maanden melding te hebben gemaakt van de tekortkoming. Na deze periode kun je eisen dat er een oplossing komt.
Is er al iemand die verder iets heeft ondernomen ?

Edwin

Dat is mooi. Ik heb een tijd geleden de dealer al in gebreke gesteld maar ze wijzen dit af. Renault geeft aan dat ze het stotteren een producteigenschap vinden.
Vanuit Renault dus geen oplossing en met tuning kom je waarschijnlijk boven de gestelde euro 6 norm qua uitstoot etc. Hoop voor jou dat het wat oplevert. Ik ga er niet verder in procederen.
Wel hoop ik dat Renault tzt zelf met een oplossing kom.


Jeroen2016

@ Ewdin
Ben je al wel verder gekomen met het geluid ?
Ik ga zelf ook geen stappen verder ondernemen maar het blijft frustreren dat Renault zich er zo gemakkelijk van af lijkt te maken.

Ik heb nog wel een andere tip: Ik weet niet of jij ook last hebt van de ruitensproeier die niet goed zijn werkt doet maar er zijn nieuwe sproeiers die je kunt laten vervangen.

@ Lisette: Heb jij nog nieuws of de moed inmiddels opgegeven ....of auto ingeruild ?

Edwin

Dat onderdeel (drukleiding koppelingspendaal naar koppelingsplaat) is nog steeds niet binnen. Duurt inmiddels al drie weken. Zal eens bellen en ook vragen naar de ruitensproeiers want die zijn zomaar matig. Bedankt voor je tip Jeroen.

BK

Nou lekker, ik heb een megane estate bose benzine besteld, maar als ik dit allemaal lees dan hoop ik dat het goed gaat.
Het is er wel een met een automatische versnellingsbak, weet niet of dat nog uitmaakt.
Ik ga ervan uit dat hij dan zelf de juiste versnelling gaat kiezen en niet gaat stotteren.

Tedo

Het stotteren heeft te maken met de (wegens milieu-eisen zuinig afgestelde) motor. Niet met de versnellingsbak. Maar ik hoop dat je geluk hebt!

Jeroen2016

@BK
Heb je wel een proefrit gemaakt met de EDC ? Ik hoop iig voor je dat de EDC er geen last van heeft. Waar ik mij nu echter het meest aan erger is het geluid links voor. Dit zou volgens de dealer aan de "actuator"moeten liggen . Heeft te maken met brandstofdruk en is een klein  grijs blokje.

Edwin

Jeroen, heb je het dan over het aanwezig licht schurende geluid wat je op kan wekken door met de koppeling en gas te spelen voornamelijk vanaf versnelling 3?
dit geluid kan zelf erger worden tijdens schakelen in een wat ratelend geluid.
Bij mij is er een nieuwe hogedrukleiding van koppelingspedaal naar koppelingsplaat besteld. Deze schijnt ook een andere vorm te hebben omdat er iets in ging resoneren.
Helaas nog niet binnen dus weet nog niet of dit daadwerkelijk het probleem is. wordt vervolgt.

BK

@jeroen
Nee heb geen proefrit gemaakt. Ik rij nu een megane type 3 van oktober 2013 en die bevalt prima. Rij nu alleen diesel en de volgende is dus een benzine.
Als die niet goed rijdt dan gaat hij terug naar de leasemaatschappij of garage , net zolang dat hij naar tevredenheid rijdt.
Heb met de huidige auto ook weinig problemen gehad (een keer verstopte verstuivers, een kapotte turbo en water in de kofferbak) en alles werd gelijk netjes opgelost.

gjcvro

En dat noem je weinig problemen? Ik ben blijkbaar verwent.

Nikk

Als het een leaseauto betreft en er vallen geen rekeningen op de mat helpt dat reuze voor de beleving  :D
Megane Cc     Tech line     2.0 16v Bleu Crepuscule  Automatic '08
Megane break RXT           1.6 16v Bleu Crepuscule  Automatic '00
Espace           The race    2.0 16v  Gris Titane "02

BK

Ja , ik vindt het wel meevallen de teller staat nu op 162.000 dus dan mag er toch wel eens een keer wat kapot gaan.
Hoop eind juli de nieuwe te krijgen, dus deze moet het nog even volhouden !-!

gjcvro

Citaat van: Nikk op 31 mei 2017, 22:24:38
Als het een leaseauto betreft en er vallen geen rekeningen op de mat helpt dat reuze voor de beleving  :D
bijna 20 jaar een lease auto gehad, maar als ik ergens een hekel aan had waren het toch wel de garage bezoekjes en de wachttijden.

Tedo

Plus dat het hier in de eerste plaats gaat over vermindering van rijplezier. Dat wil je tenslotte ook in een leaseauto (waar je bijtelling voor betaald).

mark

#224
Als je van een superfijne 1.5 diesel naar en zielig 1.2 ecotroep ding overstapt, zal het wel tegenvallen. Dat weet ik wel zeker.  ;) De 1.4 is wel een stuk beter als de 1.2.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev