Advertenties


stotteren 1.2 tce 130pk bij constant rijden

Gestart door Edwin, 7 december 2016, 15:17:52

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Edwin

Dat zou top zin wanneer het ook de oplossing is. Er zijn al meer software updates voor de inspuiting geweest maar deze hebben het stotteren in mijn auto niet verholpen.
Ik zal er eens naar vragen wanneer ik toch de RLink moet laten updaten

haelewyn

Ik heb bij mijn garagebezoek van deze week het stotteren vermeld en men gaf me achteraf aan dat ze het hadden opgelost (of althans toch geprobeerd) door de inspuiting te herprogrammeren. Of ze gewoon een update hebben gedaan of ze de inspuiting hebben getuned weet ik niet.
Bij het wegrijden leek de auto niet helemaal koud te staan maar ik had het gevoel dat het beter was. ik ga nu nog eens een eind rijden nadat de auto een nachtje buiten heeft gestaan.   Op hoop van zege..

Edwin

Ik ben benieuwd naar jou ervaring. Houd ons op de hoogte!

Timeless

Ik heb zelf ook iets in deze richting, heb niet het hele topic doorgelezen. Maar bij mij stottert de motor bij 35/50KM/h na het schakelen van de 3-->4 versnelling. Dit gaat dan vaak gepaard met ligt vermogen verlies en sissend geluid van onder de auto. Het lijkt alsof er ergens overdruk weg suist.

Ik rij zelf een Megane 3 2015 1.2tce, ik weet niet of die motorisch veel scheelt van de Megane 4 1.2tce. Maar ik dacht ik meld het even.
Horen jullie ook geluid wanneer dit probleem optreed?
"The greatest good you can do for another, is not to share your own riches, but to reveal to him, his own."
- Benjamin Disraeli -

A110

Citaat van: Timeless op  8 oktober 2017, 23:57:10
Ik heb zelf ook iets in deze richting, heb niet het hele topic doorgelezen. Maar bij mij stottert de motor bij 35/50KM/h na het schakelen van de 3-->4 versnelling. Dit gaat dan vaak gepaard met ligt

Met welk toerental gebeurt dit dan??
Ik heb het vermoeden dat jij met de auto dan onder zijn toeren gaat zitten waarbij de motor niet meer lekker rond kan lopen.
Elke auto/motor heeft een toerengebied waarbij het beschikbare vermogen beschikbaar is. Vroeger werd dit diagram in het instructieboekje gezet maar tegenwoordig niet meer, vind ik heel erg jammer.
Als je de motor in een toerentalgebied zet waarbij er geen vermogen beschikbaar is kan deze dus vervelend gaan doen met inhouden en hikken enz. Een turbo heeft ook een bepaalt toerental nodig om zijn werk goed te kunnen doen dit kan jij ervaren met vermogen verlies en een sissend geluid.
Probeer eens in een wat hoger toerental te rijden. Voor het verbruik maakt het niet uit, je gaat juist meer verbruiken in het verkeerde toerental.
Vergelijk het maar als je op een fiets zit en je rijd in een te lage versnelling, dan kost het voor jou ook veel meer energie en je komt ook moeilijk voorruit. Zo gaat dat bij een motor ook.

Ik weet dat mijn Meg III met de 1.4 TCe onder de 2000 t/min zich niet lekker voelt dus daar probeer ik niet onder te komen. Daarom rijd ik gewoon 50 km/h in zijn 3e versnelling ondanks dat mijn schakelindicator zegt dat ik nog op moet schaklen naar zelfs zijn 5e versnelling. Waanzin is dit.

www.jwa-autoservice.nl
www.inwendige-motorreiniging.nl

Clio Hybrid 140

densoft

#260
Mijn Renault Megane gaat woensdag naar de dealer voor de update. IK ben benieuwd of het schokken volledig weg is. Ik zal jullie later op de hoogte houden.


Jeroen2016

Volgende week maandag heb ik een afspraak. Er is idd een update. Ben zeeeer benieuwd.

Timeless

Even een toevoeging op mijn gemaakte opmerking.

Ik probeer altijd zo te schakelen dat bij elke verhoogde versnelling het toerental tussen de 1800 en 2000 komt nadat ik heb overgeschakeld. Dit werkt over het algemeen ook prima. Echter ben ik mij onlangs gaan houden aan de schakel indicator op het dashboard die overigens vrij snel al aangaat. En sinds dien is me het sissen gaan opvallen.

Ik heb eigenlijk niet het exacte toerental maar ik hoor het geluid ergens tussen de 2300 en 3000 toeren. Tis niet het doffe geluid wat je normaal hoord wanneer de auto in een te hoge versnelling staat. Maar echt meer een "tss tik tssss tik tik" van onder de motor. Net alsof je een compressor laat leeg lopen zeg maar.
"The greatest good you can do for another, is not to share your own riches, but to reveal to him, his own."
- Benjamin Disraeli -

Edwin

Moeilijk te zeggen Timeless.
Ik bedenk of het mogelijk het geluid van de turbo is. Mocht je het echt willen weten rijd even langs de garage.

Reactie op de update. Laat het hier weten wat het effect is van de update. Zou super zijn wanneer het de oplossing is tegen het stotteren.

densoft

Inmiddels gisteren de update gehad aan het motormanagement. Helaas is het schokken nog steeds aanwezig. Wel gaf de monteur aan dat het even tijd nodig had om zichzelf in te regelen. Wat ik wel merk is dat de auto wat vlotter reageert op het gaspedaal. Zeker in de sportstand is hij nog wat feller. Mocht het na een week nog niet zijn opgelost, dan gaat hij via de dealer naar de tuning. De importeur overigens werkt hier niet aan mee.... :neen:, dus ben benieuwd hoe ze dat gaan oplossen.

haelewyn

Citaat van: Edwin op 10 oktober 2017, 07:02:51
Moeilijk te zeggen Timeless.
Ik bedenk of het mogelijk het geluid van de turbo is. Mocht je het echt willen weten rijd even langs de garage.

Er is ook nog dat versnellingsbakgeluid waar sommige van deze auto's last van hebben, incl de mijne. Ik heb het aanvaard als een producteigenschap.
De auto is wel erg stil tijdens het rijden. Sommige geluiden komen dan op de voorgrond. Geen idee of het een invloed zal hebben op de levensduur van de bak. Je leest nog te weinig reviews op voldoende km om iets te kunnen zeggen over betrouwbaarheid.

Timeless

#266
Wat bedoel je met het versnellingsbak geluid?

Ik ben er overigens al mee naar de garage geweest. Helaas komt t probleem maar zo weinig naar voren dat ik het nog niet heb kunnen demonstreren tijdens een testrit. En aangezien de auto geen storing aangeeft kunnen ze niks voor mij betekenen.
"The greatest good you can do for another, is not to share your own riches, but to reveal to him, his own."
- Benjamin Disraeli -

Edwin

Ik ben nog benieuwd vanaf welke datum deze laatste update beschikbaar is. Mijn auto heeft namelijk alleens een update gehad. Dat is inmiddels zeker wel een half jaar geleden.

Tedo

De Megane van mijn buren staat ook al een week bij de garage. Ik vermoed ook voor dit probleem.

Jeroen2016

@Edwin; ik zal het maandag vragen.

Ik heb trouwens een 100 TCe. Zou het mogelijk zijn om de software te installeren van een 130 TCe ? Volgens mij is nl alles aan de motor verder hetzelfde .

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev