Advertenties


22 Augustus 2015 - RMC cars & coffee meeting bij Unlimited Tuning

Gestart door Willem, 28 mei 2015, 19:13:32

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Davy180tce

Ik ga mijne voorlopig ook niet chippen heeft meer voordeel met diesel
En alles slijt extra ik ga voor dikkere turbo upgrades etc waarschijnlijk maar dat zijn latere plannen 😁

Benjamin Renon

Je moet ook geen grote vermogens winsten verwachten, maar realistisch blijven.

Chippen kan de motor wat beter laten lopen bij koude start en je van het hikje af helpen. Mij ging het bij chippen niet om het extra vermogen (hoewel dat wel leuk is ;)), maar om het verbeteren van het oppakken van de motor. Nu heb ik zowel bij elk toeren tal wat extra koppel en het rijdt echt geweldig.
Daily: RMC 1.6 8v 90 pk SOLD Clio 1.6 16v Dynamique Luxe SOLD Mégane 2 RS F1 team 2006
Performance parts: www.part-box.com

Renault Mégane Club ook op facebook!
https://www.facebook.com/pages/Renault-Megane-Club-RMC/123715931060265

matthew

#137
En dat benjamin is de voornaamste reden voor chippen.
Daardoor rijdt een auto soepeler/ voelt soepeler aan.

En dan maakt het niet uit of je wel of geen turbo motor hebt.

Bij turbo motor is er alleen wel meer uit te halen, maar bij atmosferische motor kan dat kleine beetje extra net dat beetje extra rijgenot geven wat je zou willen.

En dat is mijn ervaring inmiddels bij 3 gechipte non turbo auto's.

Christian de Vriend

we hebben ooit een goes een megane 2 2.0 16v gehad (atmospherisch) die qua waardes er
maar 5pk en 8nm erbij kreeg,na een testrit viel de eigenaar op dat het een compleet ander
motortje was geworden door het afstellen.
Horsepower is how hard you hit the wall,torque is how far you take the wall with you.

Horsepower sells cars,torque wins races

Megane 16V nu met 147pk en 200Nm schoon aan de wieltjes

Tedo

Dan vraag ik me toch een ding af; laten de fabrikanten die souplesse (en daarmee het rijgenot) allemaal vallen ten gunste van de milieu-eisen en/of extra slijtage? Want anders zouden al die motorblokken toch vanuit de fabriek al zo worden ingeregeld?
Een 2.0 TCe heeft Renault naast de 180 pk versie zelf ook met 190 en 220 pk uitgebracht, dus daar zit kennelijk nog wat veiligheidsmarge in. Al weet ik niet of die 10 tot 40 pk winst bij Renault Sport alleen door chiptuning is bereikt.

Willem

De fabrikant moet ook rekening houden met een verschil in luchtkwaliteit en brandstofkwaliteit bij de afstelling van de auto's.

mark

al die milieu troep is tegenwoordig heel belangerijk geworden.

En er zit altijd een ruime marge in de motorblokken.

Stefan

Nou, ik ben benieuwd wat het bij mij gaat worden dan ;)
Gaat inderdaad om de finetuning, betere loop, en souplesse.
Echt voor de pk's is het niet nodig, hij is nu al knap snel.
***VERKOCHT***VERKOCHT***
Megane III 2.0TCe-180 Privilege (kleur Rouge Dyna)

Paul

#143
Heb pas een week met de Clio 3 rs van mijn broertje gereden, maar die loopt koud voor geen meter.  Puur voor het milieu.
Dit doen ze allemaal, alleen met octaan 102 is het bijna weg.
Als je die laat chippen ben je daar ook vanaf.

Mijn Laguna heeft er ongeveer 50nm bij gekregen en dit rijdt echt super.
Rijden bijna nooit volgas met dat ding, maar dat koppel is geweldig.   _o_
Vooral omdat wij er regelmatig een paardentrailer erachter hebben hangen.
Laguna 3 estate GT 180 dCi

Clio 3 1.616v Initiale

Willem

Het mooiste zou zijn dat er nog een aantal mensen een dyno run willen doen. Om er zeker van te zijn dat we genoeg hebben.

Bobo1.6

Ik zou wel willen, alleen heb er ff de centen niet voor nu.

Willem

Jammer Boy, in ieder geval leuk dat je komt kijken.
Ik ben benieuwd naar de resultaten die we gaan zien.

Misschien zijn er nog mensen die twijfelen om een dyno run te doen. Dat kan natuurlijk ook ter plekke nog beslist worden.  !-!

Edwin Postma

Truckertje

Christian de Vriend

Horsepower is how hard you hit the wall,torque is how far you take the wall with you.

Horsepower sells cars,torque wins races

Megane 16V nu met 147pk en 200Nm schoon aan de wieltjes

Bobo1.6


EhPortal 1.39.5 © 2025, WebDev