Advertenties


De ideeënbus.

Gestart door Dennis Postma, 3 maart 2011, 16:41:26

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Rohald

Je gaat er toch niet met mijn idee vandoor hè?! :D
2001 Renault Mégane Coupe I Phase II 2.0 16V IDE Privilege
The Taz

1ste Renault Mégane Club Mooiste wielen 2015
2de Renault Mégane Club Mooiste Mégane 2015

Willem

Ik zou niet durven.  :whistle:

mark


Rohald

Ik hoop dat jullie er iets mee kunnen. Genoeg positieve reacties die hopelijk ook genoeg geïnteresseerde opleverd. En met een eenmalige actie (zoals korte voorstelde) heb je dan ook nog iets unieks in huis (lees je Megane).
2001 Renault Mégane Coupe I Phase II 2.0 16V IDE Privilege
The Taz

1ste Renault Mégane Club Mooiste wielen 2015
2de Renault Mégane Club Mooiste Mégane 2015

Dimi

Voorstel: andere leden ook laten reageren in de 'projecten' topics, i.p.v. nu een apart topic met reacties te hebben.

Zo hou je het voor mij persoonlijk veel overzichtelijker. Ik vraag bijvoorbeeld af en toe raad in mijn project topic, en als ik bijvoorbeeld 3 maanden later nog eens de antwoorden wil nalezen van andere leden dan moet ik hier enorm veel pagina's gaan doorlezen in één van de 'reacties op projecten' topics. Dan lijkt me mijn voorstel veel handiger.

mark

Ja daar zit wel wat in.   ;)

Bobo1.6

Ik denk juist dat het op deze manier handiger is, zo houd je de projecten in een mooi overzicht bij elkaar. Als je er ook reacties tussen laat worden die weer onoverzichtelijk naar mijn mening. En heb je meteen een reden om meer hier te zijn  :P

mark29

Nee, daarom laat je elke update in de eerste post bij updaten.
Al staan er 50 pagina s met babbels. De eerste post voor de updates.
Dan hou je een project topic overzichtelijk en alle comments slaan alleen op jouw auto.
Zo word het op vele andere fora ook gedaan.

Zoals het nu is vond ik het ook knullig.
Maar goed ik maak me daar niet zo druk om, lees bijna alleen maar de technische topics.

korte

Citaat van: Dimi op 12 september 2015, 19:12:33
Voorstel: andere leden ook laten reageren in de 'projecten' topics, i.p.v. nu een apart topic met reacties te hebben.

Zo hou je het voor mij persoonlijk veel overzichtelijker. Ik vraag bijvoorbeeld af en toe raad in mijn project topic, en als ik bijvoorbeeld 3 maanden later nog eens de antwoorden wil nalezen van andere leden dan moet ik hier enorm veel pagina's gaan doorlezen in één van de 'reacties op projecten' topics. Dan lijkt me mijn voorstel veel handiger.

Vind ik persoonlijk ook handiger (ben het ook gewend vanuit een andere club/forum) maar gezien ik van onze megane geen project maak heb ik er ook niet echt een mening over  ;) het kunnen reageren in het projecttopic heeft inderdaad het voordeel dat je alles nog eens rustig kan doornemen en men gerichter kan reageren op je project.

@ bobo1.6  je kan uiteraard de beginpost van het projecttopic aan te passen waardoor je het overzichtelijk houdt en je in 1 oogopslag door het project kan bladeren.


*edit... Ik ben te laat met reactie  :D

mark29

grappig korte je benoemd hetzelfde als wat ik zei.

mark29

Dit werkt goed als je 10 actieve leden hebt die reageren.
Stel er reageren elke dag 100 verschillende mensen, is er bijna geen overzicht meer, op welke auto slaat die reactie?
Ow vanochtend zei iemand iets over mijn auto, nu 4 uur later en 5 pagina s verder op reageren weet niemand nog waar je het over hebt.

Het idee is leuk, mocht het veel drukker worden, werkt het niet, en moeilijker specifieker op een build in te gaan, wat heel interessante leesvoer kan worden.

korte

Ik zei inderdaad exact hetzelfde, maar het is ook gewoon overzichtelijker op de geschetste manier. Al is mijn project zo goed als klaar ik lees toch nog wel eens mijn topic door, soms voor de fun, soms om echt even iets terug te lezen.

Tedo

Er valt voor beide wat te zeggen. Het is nu op deze manier gedaan omdat dit niet een vreselijk druk forum is, en anders de project topics "vervuild" raken met allerlei reacties. Dan worden de projecttopics allemaal behoorlijk lang, en 10 berichten met ongeveer dezelfde reacties (mooi, goed bezig, staat goed, etc.) in een projecttopic, daar zit denk ik ook niemand op te wachten. Meestal heb je vrij snel reactie op een wijziging in je projecttopic, in het topic "reacties op projecten". Als je die na maanden wil teruglezen is dat natuurlijk zoeken naar een speld in een hooiberg, maar goed; wie doet dat (vaak)? Vrijwel iemand denk ik. Als je echt wat specifieks te vragen hebt kan je daarvoor een apart topic openen. Dan krijg je alle acties op je vraag daarin vermeld, keurig onder/bij elkaar.

Ik vind het echt een goede suggestie, en leg het daarom in de week bij de andere moderators.
We bespreken het in het moderator-klets-maar-raak topic.

korte

De lengte van een projecttopic maakt toch niet zoveel uit? Of het zou forumtechnisch niet handig moeten zijn, dat weet ik niet. Dat je dezelfde reacties kan krijgen zoals je schetst is ook juist leuk, dat is direct waardering op hetgeen je hebt gedaan. En vaak is het niet alleen de reactie "leuk, mooi gedaan" maar soms heb je dan een gesprek/discussie over een bepaald onderwerp wat direct betrekking heeft op je eigen auto/project zonder dat er diverse discussies rondgaan over diverse projecten, ook voorkom je daarmee topicvervuiling in andere topics of het starten van "onnodige"  topics om een vraag te stellen, je bundelt alles mbt een auto in 1 topic.

Just my 2 cents

Tedo

Klopt, die reacties (en ook eventuele kritiek) zijn ook goed, maar die staan dus in het topic "reacties op projecten". Als je na iedere update 10 reacties krijgt in je eigen projecttopic, dan wordt dat topic zo lang dat het niet aantrekkelijk is om te gaan lezen voor anderen. Persoonlijk zie ik liever alleen wat iemand chronologisch veranderd heeft aan zijn/haar auto in de projecttopics. Zodat je een mooie tijdlijn krijgt als je het topic (zelf) bekijkt. En mocht er in het topic reacties een discussie ontstaan over een bepaalde upgrade van iemand, dan kunnen we als moderators dat deel afsplitsen als apart topic.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev