Advertenties


Welke motor is beter, 1.2 TCE 115 of 1.4 TCE 130?

Gestart door dtune_stefan, 29 maart 2020, 22:14:25

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Nikk

#30
Ik zou ook zeggen dat het internet een forums als deze er juist zijn om te informeren en dus zeker wel lezen. Alle gebruikers en monteurs ervaringen leiden er toe dat ik nooit een auto met een direct ingespoten downsize turbo blok zal aanschaffen. Van welk merk dan ook. Heb verleden jaar een vriend er ook van kunnen weerhouden en die snort nu tevreden in een Megane 1.6 16v rond.
Megane Cc     Tech line     2.0 16v Bleu Crepuscule  Automatic '08
Megane break RXT           1.6 16v Bleu Crepuscule  Automatic '00
Espace           The race    2.0 16v  Gris Titane "02

Hans 1982

Citaat van: Nikk op 13 maart 2022, 10:24:41
Ik zou ook zeggen dat het internet een forums als deze er juist zijn om te informeren en dus zeker wel lezen. Alle gebruikers en monteurs ervaringen leiden er toe dat ik nooit een auto met een direct ingespoten downsize turbo blok zal aanschaffen. Van welk merk dan ook. Heb verleden jaar een vriend er ook van kunnen weerhouden en die snort nu tevreden in een Megane 1.6 16v rond.


Toch ben ik heel blij met mijn direct ingespoten down size turbo blok. Al moet ik wel eerlijk zeggen dat ik de 1.3 van de nieuwste generatie heb.

larsdijkstra

@Hans: daar zijn inmiddels de 1e tekenen ook al dat het niet veel beter is dan de 1,2...
Megane 1 2.0 16v Aria Cabrio 2003, Laguna lll GT GrandTour 2.0 16v Turbo 2008. Ex: Megane 1 2.0 16v F7R hatchback 1999, 2x 19 16v

Hans 1982

Citaat van: larsdijkstra op 15 maart 2022, 21:11:20
@Hans: daar zijn inmiddels de 1e tekenen ook al dat het niet veel beter is dan de 1,2...

Heb je eventueel daar iets meer informatie over. Tot nu toe staat er 40.000 op de teller. En elke 20 laat ik de olie enz vervangen. Persoonlijk voelt dat beter dan de onderhouds interval die Renault officieel opgeeft.

Groeten.

Hans

larsdijkstra

Dacht ook iets met ketting,.olie lekkage etc. Mark van hier kan er wel wat over vertellen. Mark, kom er maar in!
Megane 1 2.0 16v Aria Cabrio 2003, Laguna lll GT GrandTour 2.0 16v Turbo 2008. Ex: Megane 1 2.0 16v F7R hatchback 1999, 2x 19 16v

mark29

Mark Mark Mark, welke?

Die nieuwer type had inderdaad ook wat problemen, en vast gelopen motoren etc hoorde ik toen al.
Maar ik maak het niet meer recent mee, en dus niet meer op de hoogte van de problemen, ben inmiddels bijna een 2 jaar uit de renault.

larsdijkstra

Megane 1 2.0 16v Aria Cabrio 2003, Laguna lll GT GrandTour 2.0 16v Turbo 2008. Ex: Megane 1 2.0 16v F7R hatchback 1999, 2x 19 16v


mark

#38
Volgens mij zit ik nog altijd in het oosten hoor.  :dunno:

Heb een paar olielekkages gezien, paar x een dekseltje opnieuw dicht gekit onder garantie. Maar voor de rest nog niet echt gekke dingen gezien.

Btw de ketting spanner blokkeert niet bij de nieuwe motoren. Stond ik de eerste x raar van te kijken, de nieuwe spanner deed het ook niet, dus zal wel zo horen dan.  :D als ik het in de documentatie opzocht, stond er uiteraard nog gewoon de oude spanner afgebeeld.

mark29


Dzep

De tce 1.4 kan indd problemen krijgen met de ketting. Maar dit heeft helemaal te maken met onderhoud, en wat betreft de koppakking. Ik ken aardig wat Renault monteurs en die maken het zelden mee dat van een h4j de pakking poef doet.. maar ook hier weer. Warm rijden is de key hè. Geen enkele motor kan tegen raggen als die koud is

mark29

Jij rijd een 1.4 tce zeker?
Ik heb ze toch veel gezien met geplofte koppakkingen, gescheurde blokken etc.
Herstellen is drama gezien het kleppen stellen met busjes gaat, dus hier gaat extra werk en kosten in zitten.
De meeste garages zitten hier niet op te wachten, daarom dat je vaak bij een garage ook een megane 1.4 tce te koop ziet staan met 'koppakking' defect. En dat ze geen tijd hebben bla bla bla daarom te koop voor de handige harrie, ze willen hun handen niet branden.
En vervangende motorblokken zijn er bijna niet te krijgen.

Ja die ketting hebben veel type motoren nu, onderhoud ja, zeker, vaker olie verversen zal schelen.
Kwalitatief is en blijft het drama, teleurstellend, ja kan het toewijzen op vanalles, maar die ketting is niet veel dikker dan die op je fiets.
Heb je die ketting al eens in je handen gehad, dat is niet meer zoals vroeger.
Mensen die nog menen dat het een goede motor is, zitten in wat we noemen de ontkenningsfase.


Dzep

Nou, ik heb nog geen coupe gezien bij welke Renault dealer dan ook waar er 1 tekoop met kapotte koppakking. En ik was toch een aardig tijdje op zoek naar een goede coupe. En ja ik rij nu een 1.4 tce...Kilometerstand 39K...

Maar goed, we kunnen er over in discussie gaan maar veel zin zal het niet hebben...

mark

Klopt heeft geen zin.  :neen:

Die auto's met motorproblemen gaan rechtstreeks naar de handel.
Komen voor de particulier niet te koop bij een dealer.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev