Advertenties


Welke motor is beter, 1.2 TCE 115 of 1.4 TCE 130?

Gestart door dtune_stefan, 29 maart 2020, 22:14:25

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

mark29

Nee een dealer verkoopt geen auto bewust met motorproblemen aan een particulier, dus een auto waarin ze meteen al zien dat er geen euro aan te verdienen valt gaat door naar de handel.
De meeste dealers hebben dan contacten met een aantal grote handelaren, die dan de netste occasions kan kopen, en doen vaak die groepdeals, dus 10 autos voor de prijs van 8 en daar soort dingen.
De kleinere handelaren vissen vaak achter het net, en hebben moeite om via de kanalen aan nette autos te kopen, en hopen dus vaak op leuke inruil autos, of gaan eindeloos zoeken via marktplaats, wat ze veel tijd kost.

Ik heb 18 jaar bij de renault dealer gewerkt, ik vond renault leuk om aan te werken, maar ik zag echt geen rozen en mooie dromen daar, de realiteit is ook gewoon veel kwalitatieve problemen.
De megane 3 1.5 dci van na 2008-2009 zeg maar, dat was eigenlijk de enige echte goede auto die renault gemaakt heeft.
De megane 1 was ook goed, maar kwa afwerking ja gedateerd, minder luxe dan de megane 3, ook wel aardig gemaakt, maar net minder.

Dzep

Die van ons komt wel van een Renault dealer af. Maar 1 eigenaar, altijd onderhoud gehad waar de coupe nieuw is gekocht. Alle documentatie erbij. 6 maanden garantie.

Weet je Mark . Ik neem het op de koop toe mochten er problemen komen.

We hebben aardig wat Renaults gereden waaronder een Laguna van 2002. Hoeveel problemen had die wel niet.? Nog nooit grote problemen mee gehad. 1 raam motor vervangen thats it.

Ik heb ook rover gereden met de beroemde of moet ik zeggen beruchte k serie motor. Ik heb er 3 gehad, en alle drie de koppakking van moeten vervangen.

En daarbij , ik mishandel mijn auto's niet hahaha

mark29

Rover en mg inderdaad koppakkingen.
De befaamde laguna. Toen kwam er 1 laguna per monteur op een dag voor onderhoud, en je schreef een a4 vol.
Fuseekogels, stuurkogels, achterasrubbers, raammechanismes inderdaad. Pk6 versnellingsbakken. De eerste egr kleppen die ram vast gingen zitten, goed op leren sleutelen ja  :D

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev