Advertenties

Wie is wie... stel je even voor

Gestart door Jeroen, 22 september 2004, 11:29:23

Vorige topic - Volgende topic

Rby

Ik ben bekend met zulke bedrijven helaas, vandaar mij vraag ook als het mogelijk is om de daadwerkelijke kilometer stand in de ecu uit te lezen.

Bij vele merken kan je het simpel weg "corrigeren" op het display, maar blijft de daadwerkelijke kilometer stand in de ecu staan, en is dus ook uit te lezen.

D@nny

2 jaar geleden heb ik me al eens voorgesteld, maar nu in de herkansing:

Ik ben Danny, uit Lopik, ben 30 jaar oud.
2 jaar terug moest ik een auto kopen en kwam ik uit op een Mégane Cabrio... helaas hebben toen mijn ouders een stokje daarvoor gestoken (als ik een andere auto zou kiezen, dan zouden zij de helft betalen).

Dus dat werd een Citroën Xsara Coupé.
Helaas is het daarmee fout afgelopen, toen ik afgelopen winter (door de ijzel) de auto van de afrit bij mijn werk af was gespind... ik reed nog geen 30km/u (geen enkele airbag is afgegaan), maar ben toch 1,5x over de kop gerold.
Gelukkig was ik allrisk verzekerd en omdat ik 60km van mijn werk vandaan woon, moest ik z.s.m. een andere auto hebben... ik heb dus bij een garage in de buurt een Seat Cordoba Sport (Coupé) aangeschaft.
Helaas ging het daarmee ook niet best... in de 6 maanden dat ik hem in mijn bezit had, is hij 4 maanden bij de garage geweest (ECU was overleden en ze konden geen andere vinden... is uiteindelijk wel onder garantie gerepareerd, maar duurde veel te lang). Vervolgens reed ik daarmee van Lopik naar Nieuwegein (begin augustus), over de dijk (erg smal dus) en ben ik van de weg gedrukt, door een BMW X5...
Ik dacht dat het wel meeviel, dus ik reed door, maar 100m verderop ging m'n olielampje branden: Carterpan lek... steen in het gras naast de weg...
Auto naar de garage laten slepen (niet meer mee gereden), daar kwamen ze ijzervijlsel tegen in de filters... expert heeft ernaar gekekeen: Total loss...

Dus ik moest weer naar wat anders kijken: Kwam een mooie Mégane Cabrio 1.6 16V Sport uit '99 (Fase 2) tegen op het net... in de kleur: Blue Méthyl (432), met lederen bekleding, stoelverwarming, een elektrisch bediend dak, GEEN airco (m'n eerste auto zonder), windscherm.
Morgen is hij officieel van mij, dus laat ik me hier maar weer melden!

Dingen die moeten gebeuren:
De voorbumper moet gerepareerd worden, zit een breuk in, waarschijnlijk een trekhaak ertegenaan gezeten... en het dak even onder handen nemen; had al een paar mooie tutorials op het forum gezien ervoor..
Het enige waar ik misschien wat hulp bij nodig heb: Het achterraampje moet worden gepolijst, zie er weinig doorheen!
En ik ga nu z.s.m. op zoek naar een Roadbox in de juiste kleur... Ik zat precies goed met het windscherm en heb in beide oude auto's nog nooit meer dan 1 passagier gehad, dus ik ga de achterbank toch niet gebruiken, daarnaast: Het ziet er zo gaaf uit!
En ik moet een setje speakers voor de deuren vinden (17cm?), die zitten er niet in... wel de originele autoradio, met stuurbediening en de cd-wisselaar in de kofferbak.
Alleen de Parrot nog even aansluiten (ik heb al een MKi 9000 klaarliggen), maar het geluid daarvan gaat over de frontspeakers (achterin zitten wel de 10cm speakertjes).
Foto's volgen z.s.m. zodra ik de auto heb!

Oh ja, tijdens de proefrit heb ik de interieurverlichting gesloopt (ik brak een pootje af, van het kapje...), gelukkig woon ik 200m van een autosloperij en heb een kapje uit een Twingo (eerste model) gehaald, zo op het oog moet die passen... (was gratis, omdat het "zo'n klein plastic dingetje" was)

mark

Welkom Danny.  !-!

Hopen dat het met de mégane toch ietsje beter gaat.  ;) !-!

Karin

Welkom Danny, je hebt wel pech gehad met je andere auto's. Ik hoop dat het met je cabrio beter gaat en dat je er maar veel van mag genieten.

matthew

Welkom Danny, hoop dat je met de megane meer geluk hebt.

Heatzone (Mark)

Welkom hier Danny! heb je foto's van je nieuwe aankoop 8)?

Hoop dat de Mégane je meer plezier beidt dan de overige auto's. Ik heb dezelfde alleen dan in het zilver en het is echt een heerlijke auto inclusief de 1.6 16v.

D@nny

Dank, ik zal snel foto's posten!
Ik heb nu alleen foto's van de advertentie:

traffic.gif
traffic.gif
traffic.gif
traffic.gif

Gister heb ik de Parrot ingebouwd, moest wel even ruimte vinden voor het kastje (en de zekering vervangen... nu 20Amp), en voor de microfoon.
Ik heb de microfoon nu achter het stuur zitten en werkt (tot mijn verbazing) wel super... ik maakte een testritje met de carkit... toen belde mijn grootmoeder (en die is erg hardhorend...)
Tot mijn verbazing kon ze (bijna) alles goed horen! En dat met de kap omlaag bij 100KM/U op de A2!
Mijn vader, die een Mégane Hatch uit 2012 (Eco2 Bose Edition) rijdt, die geeft aan dat ze hem nooit verstaat, op zijn OEM carkit!
Ik ben tot nu toe erg tevreden over de nieuwe aanwinst... beter dan de Cordoba, maar (tot nu toe) een mooie tie met de Xsara (maar die heeft een symbolische betekenis voor mij en mijn familie)

J to the H (Jeroen)

Mooie auto  !-!

Heel veel plezier en geluk ermee gewenst!!

Enne, is je vader hier al lid???

D@nny

Haha, nee hij is geen lid... wil hij ook niet... hij wilde geen Mégane!  l-
Het is een leaseauto, hiervoor mocht hij altijd kiezen, dus de afgelopen 16 jaar hebben er altijd Audi's A4 en A3 voor de deur gestaan... nu kreeg hij afgelopen jaar de keuze: Mégane Hatch of Mégane Estate.

Ik heb wel meteen een vraagje... ik kon het antwoord niet vinden via de zoekfunctie:

Als ik kijk naar de boordcomputer, dan zie ik:
Kilometerstand, Dagteller, Verbruik, etc.
Echter als ik aankom bij hoeveel ik nog kan rijden op deze tank, dan heb ik alleen knipperende streepjes...
Ik dacht, dat het misschien over zou zijn, als ik hem helemaal vol gooi (beetje naïef misschien, maar ik moest toch tanken), maar dit werkt dus niet... verder werkt alles wel.
Enig idee, hoe ik dit wel aan de praat kan krijgen?

matthew

Dit probleem zit waarschijnlijk in de rekeneenheid. (en dan zou ik er dus lekker niks aan doen)

D@nny

Citaat van: matthew op 14 september 2013, 10:13:44
Dit probleem zit waarschijnlijk in de rekeneenheid. (en dan zou ik er dus lekker niks aan doen)

Dat is dan jammer (voor mij), ik vind het altijd wel handige informatie om te bekijken.  ;(

Heatzone (Mark)

Heb je al geprobeerd hem te resetten? zwarte uitstekende knop op de tellerbak? Wellicht dat hij het dan wel weer goed inleest.
Het valt te proberen :)

D@nny

Citaat van: Heatzone (Mark) op 14 september 2013, 12:15:07
Heb je al geprobeerd hem te resetten? zwarte uitstekende knop op de tellerbak? Wellicht dat hij het dan wel weer goed inleest.
Het valt te proberen :)

Ja, ik heb alles gereset, toen ik had getankt, helaas werkte dat ook niet.

Overigens een 2e vraag gevonden:
Ik heb stoelverwarming, dus die wilde ik uitproberen; het lampje gaat wel branden, maar (zelfs na een half uur) er gebeurd niets met de stoelen!
Kan dit een zekering zijn? (heb ik nog niet gechecked, omdat het lampje op het knopje wel gaat branden)

Rogier

het kan inderdaad een zekering zijn, het lampje in de knop staat los van de zekering.

D@nny

Citaat van: Rogier op 14 september 2013, 12:25:26
het kan inderdaad een zekering zijn, het lampje in de knop staat los van de zekering.

Top!  !-!
Ga ik zo gelijk even kijken, moet toch boodschappen doen.

Edit:
Ik heb het zekeringetje vervangen, maar dat haalt niets uit (heb de 15Amp vervangen voor 20Amp, omdat ik geen 15 meer had liggen).

Vervolgens kwam ik bij het wegrijden, wel tot een andere (niet zo fijne) conclusie: Ik keek in m'n spiegel en zag tot m'n schrik een scheur in het achterraampje...
Dat haalt in elk geval 1 twijfel bij me weg, namelijk: Laten polijsten, of vervangen... maar of ik er blij mee ben?

EhPortal 1.40.2 © 2026, WebDev