Advertenties


TFT Schermen

Gestart door peterachterop, 1 oktober 2005, 14:46:51

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

peterachterop

Luitjes ik heb vandaag mn nieuwe headunit in ontvangst mogen nemen.
De Sony X-Plod MEX-R1.
Deze unit heeft een geintegreerde dvd speler en wordt binnenkort voorzien van een schermpje.

Alleen nu is mijn vraag; als je een tft schermpje koopt zit daar een stekkertje aan. Waar wordt deze opgeplugd? op de tekening staat dat er een kastje tussen komt welke de tulp stekkertjes omzet naar de tft stekkertje.

En zijn die kastjes verschilledn qua stekkertjes. Ik zag namelijk dat zanon een andere stekker heeft als kenwood.

Ferdi

het enige wat een TFT scherm nodig heeft is een voeding (zwart-rood) en een signaalkabel, en dat is een tulpstekkertje met de kleur geel, en zit er achterin je headunit dan geen aansluiting voor je TFT scherm? meestal zitten die er wel in..

peterachterop

jawel maar vanaf t schermpje loopt alleen een snoertje met een stekkertje met 6 vierkante gleufjes.

EyesOnly


Ferdi

Citaat van: peterachterop op  1 oktober 2005, 23:50:41
jawel maar vanaf t schermpje loopt alleen een snoertje met een stekkertje met 6 vierkante gleufjes.


??? van welk merk is ie? en welke kleur draden heb je dan?

peterachterop

ik heb nog geen scherm maar heb eens rond gekeken en zag dat de schermen allemaal maar 1 vast snoer hebben met een plugje.
Volgens mij moet deze in een kastje en daarop de drie gekleurde van de headunit.

peterachterop




Deze snoertjes bedoel ik dus.

Tuned

dat ligt helemaal aan de andere kant in deze gaat en tulp(mannetje)
in mijn geval was het 2 zijdes tulp in de radio en in het blok van de tft...

peterachterop

dat ligt helemaal aan de andere kant in deze gaat en tulp(mannetje) (so das ff een duidelijke zin?)

Tuned

dat ligt helemaal aan de andere kant (je radio). In deze gaat en tulp(mannetje)

In mijn geval was het 2 zijdes tulp in de radio en in het blok van de tft...

sorryvoordelangeonduidelijkezin ;)  :embarassed:

Ferdi

ow zo'n aansluiting... bij mij zat er een verlenging aan van een mannetje... die door gaat in een voeding en een gele signaalkabel

die zitten er dus ook nog bij  :D

peterachterop

ik heb nu dus mijn scherm binnen gekregen en wist dus niet dat daar een kabel verloop bij zat.

Vanaf het stekkertje wat ik hierboven bedoelde loopte er een aansluiting af met een verdeel stuk welke over gaan in t volgende:


  • 2 tulpstekkers (geel) video 1 in en video 2 in.
  • een groen kabeltje "back a car signal".
  • een zwart en rood snoertje welke in een zekering kastje gaan en aan het einde uitlopen op de aarde en 12V

Welke moet ik allemaal aansluiten en waarop.
12V kan op de radio 12V.
De aarde neem ik aan dat die ook aan de zwarte vd radio komt.
De groene komt op de remote?
Van de tulpstekkers hoef ik alleen de viedeo 1 in te grbuiken op de video front out.

Ferdi


peterachterop

ok thanks aan een duim heb ik genoeg.
morgen de aansluiting afmaken zodat ik alleen t stekkerte nog in moet pluggen. :angel:

peterachterop

nog ff een vraagje.

welke kleur heeft de remote vanaf de auto?
zit een schema bij met t volgende.

geel-continu voeding
blau-automatische antenne
oranje wit-geschakelde voeding voor verlichting
rood-geschakelde voeding
zwart-aarding

blau wit-amp rem (0.3A)
lichtblau-att
lichtgroen-parkeerrem

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev