Advertenties


TFT Schermen

Gestart door peterachterop, 1 oktober 2005, 14:46:51

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Jesse

Ik zag bij Pimp my ride pas ook dat ze pompjes gebruikten om de schermen omhoog te laten gaan. Maar werd verder niks over verteld helaas.

peterachterop

was gisteren bij die gast die chogelaar was. heb t gezien .

Alex Verloop

@ Peter,

is het geen id om van de sloop een raammechaniek te halen (inc motor) en deze in te bouwen?! Circuit en alles kan je zelf kleiner en passend maken, ben je voor 15 euri klaar :o

peterachterop

heb t scherm er nu al een tijdje inzitten (van t weekend maar eens fotos maken).
Houdt t alleen eerst handmatig.

Bennie Stroo

beste tuners,

ik zit te denken om een tft schermpje aan te schaffen maar nu is de vraag waar zal ik hem plaatsen.
Zelf had ik een idee:

Het dashboard kastje, als ik nou eens van railsjes net zoals bij een lade een soort schuif systeem maak zodat het scherm ingeklapt kan worden en in het kastje kan worden geschoven is gelijk wat minder inbraak gevoelig.

alleen de uitwerking van idee tot product is uiteraard weer wat lastig.

dit is het idee:
van staal een soort bakje maken ietsje breder als het scherm, daar 2 telescoop railsjes in en aan het uiteinde het scherm vast maken.
dat was het makkelijke gedeelte maar nu, om het scherm op te bergen moet het scherm dus horizontaal worden weg geklapt en dan inschuiven zodat het minder ruimte in neemt in het dashboard kastje. ook wil ik het hele apparaat binnenin aan de  bovenkant van het dashboard kastje zodat het scherm uitgeklapt wat hoger staat en als het is ingeklapt er onder nog een beetje ruimte onder over blijft voor papieren enzo.

het is een beetje lastig uitleggen wat ik bedoel maar ik bedoel dus:

ik open mijn dashboard kastje trek het (nog verticaal liggende) scherm naar voren/buiten en klap het boven langs naar voren in verticale stand, en dan moet het een soortje vast klikken zodat het niet terug om kan vallen.
En om het scherm weer op te bergen klap ik het scherm weer bovenlangs naar achter in horizontale stand en schuif het scherm weer netjes in (het kastje) en sluit mijn dashboard kastje en niets meer van te zien.

iemand toevallig ervaring hier mee of heeft wel eens zoiets gemaakt?
Ik ben benieuwd

bvd.
Bennie Stroo

Timo Zuiderduin

neem eens een kijkje in het projectentopic van Peter Achterop,... misschien is dat wel wat voor je? :D

http://www.meganecoupe.nl/rmcforum/index.php?topic=83.30

peterachterop

zo ja neem dan even contact met me op. :D

Bennie Stroo

inderdaad erg mooi gemaakt :D :D :D
maar ik wil het scherm liever in het dashboard kastje :-\ als ik dan in de toekomst de auto verkoop is het makkelijker te demonteren en over te zetten :D

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev