Advertenties


TFT Schermen

Gestart door peterachterop, 1 oktober 2005, 14:46:51

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Robin

schermpje met een rail systeempje , motortje , en 2 eindstopjes.
Is niet zo moeilijk te maken hoor. denk 25 euro aan onderdeeltjes.

M.V.G

peterachterop

het hoeft niet eens elektrisch te gaan ik bedoel meer dat als het in het dashboard zit en je drukt het ligt in dat het dan omhoog komt door een veer.
zoals een balpan simpel gezegd.

peterachterop

Citaat van: Robin op 30 oktober 2005, 15:22:49
schermpje met een rail systeempje , motortje , en 2 eindstopjes.
Is niet zo moeilijk te maken hoor. denk 25 euro aan onderdeeltjes.

M.V.G

wat zou je daar allemaal voor nodig hebben?

peterachterop

daar ben ik niet benouwd voor.
die heb ik wel.
zit nu al een uurtje op google rond te neuzen.

als iemand iets nuttigs ziet hier dumpen aub.

Robin

u neemt :

1x maal een electro motortje 12 v (kan eventueel een uit een accuschroef machiene zijn.
1x een tandwiel
1x een strip met tandjes die in het tandwiel passen  ;)
2x een rond staal stuk van 5 mm doorsnede en 5 cm langer als je scherm
4x geleider tbv die stalen pijpjes.
2x eindstop
1x motor omdraaier (kan je uit de accuschroefmachiene halen
3x relais
1x 2 polig aan // uit // aan schakelaartje.

beetje poly wat kabeltjes en een soldeerbout , en een weekje hobbyen natuurlijk
Ik heb het nog niet helemaal uitgedacht maar ik ben zelf ook al begonnen en de cad tekeningen zijn bijna klaar.
Als het dan werkt kan er eventueel wel wat gemailt worden.

M.V.G

peterachterop

ik ga om 1 uur fflangs de okaphone.

dat is een hobby elektro zaak en die kunnen me zeker helpen.

meganefreak

Hey,
Ik heb een vraagje. Ik wil graag TFT schermpjes in mijn auto. Weet iemand een site waar ik die kan kopen. Want bij Autoshop in Bergen op Zoom en Roosendaal hebben ze die niet. Dat weet ik niet zeker, maar in het grote boek van de auto onderdelen staat er nergens iets over autoschermpjes.
Wie kan mij helpen?
M.V.G. Paul

LVD

Die kan je zelfs bij de kijkshop kijken en bij ieder gereformeerd caraudio zaak...

Timo Zuiderduin

Ik neem aan dat je gerenomeerd bedoeld LVD?  ;)

Maar inderdaad die schermpjes zijn bijna overal te krijgen.

Ik zou zelf ff internetwinkels afstruinen omdat  je het dan vaak goedkoper kan vinden.


peterachterop


LVD

@ Timo, dat bedoelde ik ook ja... was met mn gedachte al bij morgen :angel: 8)   ;)

Maar idd, als je op internet zoekt zal je er genoeg vinden.. die dingen zijn echt overal te koop.. Zelfs bij de wehkamp...

peterachterop

op het showyouyrsound forum heb ik gevraagd of men iets wist om t elektrisch te laten lopen.

kwam ik op t volgende uit.

Daar hebben ze het over een actuator.
dat zijn motortjes welke ook in bedden of elektrisch verstelbare stoelen zitten.
alleen vraag ik me af waar deze te koop zijn en of dat op 12 V werkt.

http://www.linak.nl/

peterachterop



 

 

De lijn Linear Mech compacte lineaire actuatoren is ontwikkeld voor industri?le toepassingen. De actuatoren voldoen aan de eisen van de industri?le en automatiseringstoepassingen en zijn daarom breed inzetbaar. De lijn Linear Mech omvat de series LMI. LME, LMR, LMP, ATL en CLA. De LMI 02 is een inline actuator voorzien van een 12 of 24 V gelijkspanningsmotor (IP66). In de aluminium behuizing is een roestvast stalen stang opgenomen. De serie LME is een serie elektronische voorzieningen en bestaat uit de uitvoeringen 01, 02 en 03. De serie LMR betreft twee lineaire actuatoren met een stang en behuizing van aluminium, waarbij optioneel een pulsgenerator op de motoras leverbaar is. Bij de serie LMPI is de motor parallel aan de actuatoras gepositioneerd en de ATL- en CLA-serie omvat een kleine en compacte serie lineaire actuatoren met verstelbare eindschakelaars en potentiometers.

peterachterop

moeilijk om zoiets te zoeken heb de site van conrad al helemaal uitgepluis.

zelfde systeem zit in systemen van open dakjes printers etc.

zit al een aantal dagen te zoeken. veel sites linken naar industriele leveranciers.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev