Advertenties


olie

Gestart door benjomel, 11 juni 2018, 12:30:29

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

benjomel

renault megane 1.2 bjaar 2016. H5F motor

Welke olie gaat er in deze auto en hoeveel met en zonder filter wissel

kan het niet in het boekje vinden vandaar de vraag hier

haelewyn

#1
RN0710 (norm Renault),  4,60 liter incl filter (ik heb geen gegevens zonder filter);

Bij temperaturen tot -20° :   10W40 of 5W40
De 5W40 is ineens goed tot -25 ook.

Die gegevens heb ik op een print van de dealer gekregen. Als je graag een onderhoudsschema wil hebben, kan ik je sturen. Contacteer me dan via PM met een emailadres waar het naartoe mag.

mark29

Ja 4.6 a 4.8 ongeveer. 5w40 elf olie gooien we er altijd in.

haelewyn

Volgens de faktuur (aanrekening) hebben ze er bij de dealer hier ook 5W40 op gegooid.

Altijd leuk om dat te laten uitvoeren. Elke keer als je met een auto met nieuwe olie erop wegrijdt voelt het weer beter en meer nieuw aan. De motor is weer gelukkig. Ik moet niet eens de peilstok eruit halen om te weten of ze iets hebben gedaan. Je voelt het gewoon.

mark29

Wat je voelt is dat de stoel in een andere stand staat. Omdat de monteur langer of korter is dan jou 😅

mark

Ja  :D zit altijd klem onder het stuur, of kom met instappen met m'n knieën tegen de zijkant van het dashboard.  :D

Dus elke keer hup, stoel een halve meter naar achter haha

Zwollenaar88

Hallo allen,

Ik weet dat dit een oud topic is maar toch een vraag over de olie.
Ik zag op mijn kaartje dat er bij mij 5w30 in is gedaan door de garage waar ik hem heb gekocht,terwijl ik in de onderhoudspapieren zag dat er altijd 5w40 in heeft gezeten tot 100000km.Zou dit kwaad kunnen? Ik heb er toch al 8000km mee gereden en wil de olie weer verversen voordat ik naar Spanje rijd deze zomer.
( Gaat om een megane 4 1.2 tce 2017 )
Ik hoor het graag van de experts hier op het forum.

Groeten,
Zwollenaar

Hans 1982

Waarom geef je Terwolde niet een belletje die moeten het je zo kunnen vertellen door de telefoon.

mark

ze hebben rn17 olie gebruikt, dit geeft renault aan als de vervanger van de rn710 olie (5w40).
alle dealers doen dit.

Kan geen kwaad, dit doen ze omdat ze eerst belachelijk veel soorten olie hadden.
Dus de nieuwe rn17 5w30 olie is zowel geschikt voor de oude motoren als de nieuwe.

Zwollenaar88

Bedankt Mark voor je antwoord! Ik zal de nieuwe RN17 olie dan aanschaffen bij de oliewissel voor de zomer.
@ Hans, Ik heb de Megane niet bij de Renault dealer in Zwolle gekocht maar bij een universele garage in het land. Het betreft ook nog eens een import uit Duitsland. Ik heb dan ook een Intens editie die niet in Nederland zijn verkocht destijds.

Hans 1982

Oke ik snap hem, Maar een telefoontje is nog steeds altijd gratis  ;) .

Succes met de auto, Als je een parelmoer witte megane estate ziet rijden zwaai maar. Ik ben geregeld in zwolle we wonen namelijk in Dalfsen.

MarcN

Je kunt olie ook op kenteken opzoeken:
- Shell
- Castrol
- Kroon-Oil
- LIQUI MOLY
- Eurol

Je kunt dan ook zien of ze de Renault specificaties/goedkeuring hebben.

Zwollenaar88

Ik heb inderdaad op kenteken proberen te zoeken, maar dan kwam er vaak 5w40 uit.
De site van Renault zelf kent mijn auto niet omdat het een import is.
Parelmoer is wel mooier dan mijn standaard witte. De 18inch wielen maakt hem wel lekker sportief.
Ik had hiervoor een Peugeot 308sw parelmoer wit.
Altijd nog lichte spijt dat ik de diesel heb weg gedaan, reed daarmee 900/1000km per tank.
Nu sta ik elke 400km bij de pomp. 8)7  8)7

Hans 1982

Elke 400, Heb je een zware rechtervoet of doet je 6e versnelling het niet. Mijn vorige megane een 1.2 130 pk haalde toch echt wel 500 tot 550 op een tank. De 1.3 160pk die we nu hebben haalt tussen de 550 en 600. En ik rij echt niet netjes 80 achter een vrachtwagen gewoon tussen de 110 op de snelweg en na 19:00 rond de 140.

Zwollenaar88

Ja ik ben wel het type dat altijd al tankt als er nog 100/120km op staat kwa actieradius.
Maar meestal is het 1 op 12 en als de vrouw rijd soms 1 op 14. Ik heb de 1.2 ook laten tunen omdat ik de eco afstelling niets vond. Hij rijd nu heerlijk met 150 pk en 250nm. Wereld van verschil!

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev