Advertenties


stotteren 1.2 tce 130pk bij constant rijden

Gestart door Edwin, 7 december 2016, 15:17:52

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

gjcvro

Citaat van: Jeroen2016 op 16 oktober 2017, 22:35:52
gjcvro:link ?
Mark: Ze gaan nog niet aan mij verdienen bij een km stand van 16000 km.
filmpje staat er toch? andere googelen op reset new renault megane

wim1963

Nog even over het "geluid" wat opgelost wordt door de hogedrukleiding te vervangen.

Tot op heden geen last meer van.
Ik vind wel dat de motor wat "rauw" klinkt als je hem een beetje doortrekt, maar dit hoort zo volgens de dealer.

densoft

#287
Zo, mijn auto is bijna 2 weken geleden naar de dealer geweest voor de software update m.b.t. het stotteren. Direct na de update was het nog niet minder geworden, maar de monteur gaf aan dat het even tijd nodig had om zichzelf in te regelen. En inderdaad na 2 dagen rijden is het stotteren bijna verdwenen. Het is soms nog heel licht waarneembaar, maar na de eerste hik corrigeert de auto(software) zichzelf. Ik merk ook dat de auto wat soepeler rijdt.  !-! 

Edwin

Dat is mooi Densoft. Kan je me iets meer vertellen over de update. Sinds wanneer is deze update beschikbaar want mijn megane heeft een half jaar geleden al eens een update gehad mbt het stotteren.

Jeroen2016

#289
Afgelopen weekend wat kilometers gemaakt. Het stotteren is niet helemaal weg helaas. Het lijkt alsof het tussen 50 en 6o km beter is geworden maar tussen 60 en 70 is het niet weg. (DENSOFT 130 TCE ? ik heb de 100 misschien dat hier ook nog verschil in zit) Wellicht dat het na 1 a 2 weken beter gaat worden.

densoft

#290
Ik rij nu zelf in een TCE 130. Verder kan ik helaas niets meer vertellen over de update. Ik denk wel dat de software pas uit is aangezien ik al maanden klaag over het schokken. 2 weken geleden werd ik gebeld dat ze een nieuwe update hadden en dat dit misschien de oplossing was van het schokken. Tevens had ik tijdens de update een leen auto meegekregen en dit was ook een nieuwe Megane. Bij deze auto was geen enkel hikje aanwezig, dus het is volgens mij wel per auto verschillend.


densoft

@edwin,

Misschien kun je de dealer bellen of er ook voor jouw auto een update beschikbaar is? Ik heb me laten vertellen dat deze update wel speciaal voor de Megane is.


haelewyn

Als een nieuwer model beter reed zou dat normaal kunnen zijn. Een kinderziekte blijft niet noodzakelijk jaren zonder opgelost te worden.
Al hadden auto's als de Citroen CX bv bij introductie en einde van het model nog veel dezelfde kinderziekten.

Edwin

@densoft
As vrijdag heb ik een afspraak staan om het RLink systeem te laten updaten. Dan wordt ook gekeken of er een nieuwe update is tegen het stotteren. Bevindingen meld ik uiteraard.

densoft

@haelewyn,

Dat ben ik met je eens, maar mijn auto is net 3 maanden oud. De leenauto die ik mee kreeg was net zo oud.  :)

Mégane17

Hoi Edwin,
Ik heb niet alle pagina's gelezen maar ik precies het zelfde probleem. Een stotterende Renault Mégane bose met TCe 130 motor nieuw aangeschaft 3 maand geleden. Na de eerste week al geklaagd over een hikkende motor rond 2000 toeren. Met meerdere monteurs rondgereden en allemaal erkennen ze het probleem. Nieuwe software erop en nog steeds niet verholpen. Wederom geklaagd en renault nederland zegt dat het een producteigenschap is.......ahaaa duidelijk dus als mijn koffieapparaat koude koffie zet is het ook maar een producteigenschap en de vaatwasmachine die niet goed schoonmaakt ook.... Gister heeft renault nederland zijn definitieve oordeel gegeven. Ik moest maar harde of zachter gaan rijden zodat hij niet stottert  8)7 en ondertussen maar wachten op een update "mocht hij er ooit komen". Ik vraag daarom ook iedereen die problemen heeft om dit aan de dealer door te geven. Ik ben nou bezig met een brief om de koop ongedaan te maken. Want gezien de gebreken is er sprake van non conformiteit.

roadrunner

Vraagje heeft de auto's met automaat er ook last van ?

Jeroen2016

@ Megane17

Ik had begrepen dat de laatste serie geen problemen meer had, maar niet dus. Jammer. Wil je ons op de hoogte houden van het verdere verloop van je acties richting Renault. Ben zeer benieuwd of Renault in het uiterste geval tot koopontbinding over gaat. nb Betreft het lease of eigen aanschaf ?

Mégane17

@jeroen2016

Vandaag de eerste brief de deur uit gedaan met het verzoek het te repareren of de koop te ontbinden. Deze auto is financial geleased en heb voor 5 jaar onderhoud bijgekocht.
Zal als er nieuws is dit natuurlijk melden.

Edwin

Van Renault Nederland hoef je niet veel te verwachten, maar daar was je al achter gekomen. Ze verschuilen zich achter, dat het stotteren een producteigenschappen is. Ik heb ze formeel ooit in gebreke gesteld omdat ze deze producteigenschappen bij de verkoop niet hadden vertelt maar dat wezen ze gewoon af. Wil je hogerop dan moet je echt juridische stappen nemen maar dat is voor mij niet haalbaar. Ook heb ik tros radar al eens aangeschreven maar daar heb ik ook geen enkele reactie op ontvangen. Ikzelf laat het er nu bij zitten. Heb wel hierdoor een gratis setje dakdragers gekregen om mijn dakkoffer te monteren maar dan moest ik wel de verkopende dealer met rust laten. Dan gaan we toch naar een andere dealer zolang ik fabrieks garantie heb! Misschien laat ik hem ooit zelf nog tunen wanneer hij uit de garantie is.
Hoop dat je de koop kan ontbinden. Wil je zo ver als mogelijk, de voortgang hier delen.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev