Advertenties


stotteren 1.2 tce 130pk bij constant rijden

Gestart door Edwin, 7 december 2016, 15:17:52

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

mark


mark29


gjcvro

Bij Ford hebben ze dat wel voor elkaar gekregen. De 120pk kuga kan naar de 150 pk versie software. 182 lukte niet , volgens mij omdat die 4wd is.
De 150pk focus kan naar de 182 pk software.  Is een kwestie van de juiste spulletjes hebben, alleen de dealer kan het niet (officieel)

Edwin

#273
Hoi Jeroen,

Al heeft het blok dezelfde motorinhoud. De onderdelen zijn iets anders waardoor er minder vermogen haalbaar is dan de 130pk versie. Helaas. Je ziet inderdaad bij veel fabrikanten dat het alleen een softwarematige downtuning is van een sterkere motor.

Jeroen2016

#274
Auto vandaag naar de garage voor de update. Klein stukje gereden en het lijkt beter te zijn geworden maar moet een slag om de arm houden. Komend weekend een lange rit voor de boeg en kan ik meer vertellen of het heeft geholpen. Het was wel een update specifiek tegen het stotteren. Datum update (@ Edwin) was onbekend bij de medewerker.
Iets anders: weet iemand hoe je het lampje voor onderhoud kunt uitschakelen ?

mark

Had je toch ook gelijk een beurtje kunnen laten doen, als de auto toch al binnen stond?  :P

gjcvro


Jeroen2016

gjcvro:link ?
Mark: Ze gaan nog niet aan mij verdienen bij een km stand van 16000 km.

Christian de Vriend

dan nog kan een olie vervanging geen kwaad, of denk je dat als je olie lampje
brand, je nog reserve hebt?
Horsepower is how hard you hit the wall,torque is how far you take the wall with you.

Horsepower sells cars,torque wins races

Megane 16V nu met 147pk en 200Nm schoon aan de wieltjes

mark

tja..... je distributieketting gaat vanzelf een keer rammelen.  :D

Olie optijd verversen is super belangerijk bij motoren met distributieketting rommel.

Jeroen2016

olie is mooi op niveau en helder, geen enkel probleem
voorschrift is ook bij 30000 km

Christian de Vriend

wauw, alles om die paar euro uit te sparen.. weet ik in ieder geval
dat ik niks van jouw moet/ga overkopen.
Horsepower is how hard you hit the wall,torque is how far you take the wall with you.

Horsepower sells cars,torque wins races

Megane 16V nu met 147pk en 200Nm schoon aan de wieltjes

mark

Als de auto alleen onderhoud aangeeft, en niet olieverversen, dan is die aan een a beurtje toe.
Oftewel een interieur filter, en een snelle inspectie.

Maar in het geval van olieverversen..... hoor je vanzelf een keer de ketting rammelen.

mark29

Inderdaad a beurt. Goeie controle van de auto. Vloeistoffen op peil zetten en pollenfilter.
Interval resetten, is niet moeilijk maar dat puzzel je zelf maar uit. Ik werk niet graag aan verkeerde zuinigheid mee.

haelewyn

Stotteren : is voor ongeveer de helft opgelost door de update. Nog niet opnieuw iemand van de garage gesproken over wat er precies aan gedaan werd of welke update erop werd gezet.
Aangezien het een probleem is bij koud rijden en het nu beter is geworden leer ik er verder wel mee leven.

Met wat zuinig rijden heb ik gemerkt dat ik rond de 6 liter zit per 100 km.  1 op 16.666 voor de anderen.
Dat valt mee en ik kan zelfs beter als ik alleen langere ritten zou rijden. Al bij al een extra reden om tevreden te zijn over de auto.
De auto rijdt ook goed bij lage toeren en hogere versnelling. Vanaf 1500 toeren gaat de motor mooi en soepel.
Hopelijk slijt het 2 massa vliegwiel niet te veel bij die rijstijl maar het vangt wel prima alle schokken op. De auto rijdt warm erg lekker. Stoelverwarming van carboluxe laten inbouwen voor deze winter.. prima spul lijkt dat wel.

R link : na de update kan ik de radio niet meer aanpassen met de toetsen op het stuur als het scherm op verwarming staat. Kleinigheidje. .. heb ik al leren mee leven.

Versnellingsbakgeluid : mij lijkt het of de tandwielen van de bak in lage versnellingen meer geluid maken.
Je hoort het bv erg goed als je koud optrekt. Ook daarvoor lijkt me geen garagebezoek noodzakelijk.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev