Advertenties


stotteren 1.2 tce 130pk bij constant rijden

Gestart door Edwin, 7 december 2016, 15:17:52

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Edwin

Uiteraard, maar ik verwacht niet zoveel van Renault omdat dit probleem al heel lang, lees sinds de into van dit motortype, bekend is en er voor de megane nog geen goed werkende oplossing is gemaakt.

mark29

Zover het mij bekend is, speelt dit niet alleen bij de megane maar ook bij de kadjar capture enz enz.
Renault is er van hoger af zeker wel mee bezig.
Maar is dit erg lastig, met de nieuwe euro 6 norm is alles zo gigantisch ver afgeknepen, de sjoemelsoftware van volkswagen is ook geen optie.
Dat alles zo afgeknepen is, komt het rij comfort ook niet ten goede.
Bij de vorige norm was het al moeilijker, veel mensen klaagden al over de megane 3 met de 1500 dci motor dat die geen power had, maar wel was iedereen blij met de 14 procent bijtelling toen. Komt het niet uit de lengte dan uit de breedte?

Ik wil het niet goed praten, maar mensen die meer in de auto wereld zitten en weten hoe moeilijk het is om de normen te halen zullen begrijpen dat dit heel moeilijk is. Ik denk dat de bodem wel bereikt is kwa schoner maken van de auto.
Ik hoor ook uit diverse kanten dat bijvoorbeeld diesel eruit gaat met de jaren, zo afgeknepen maar stinken doen ze nog, echt niet heel gezond hoor.

Op gas moet je koken zeggen ze, maar dat is wel een goede bron, en het minst vervuilend, het is al een afval product wat nuttig gebruikt word. Ik ben wel een voorstander van gas.

Maar goed, ik kan een a4 vol l u ll e n ( doe het maar zo vanwege de censuur hier) maar daar los ik jullie probleem natuurlijk niet mee op. Feit is wel dat je een hoop geld neerlegt voor een prachtige auto met van alles erop, maar je koopt hem om te rijden, dat is niet prettig als die hikt met constant rijden.

Lisette

Inderdaad niet alleen de Megane, maar ook Kadjar, Captur en Clio hebben dit probleem, en ook voor deze modellen is geen oplossing.

Dat is inderdaad het probleem Mark29, maar dat is niet het probleem van de consument. Die verwacht een goede en probleemloze auto. Als dit is zoals de auto zou moeten rijden, moeten ze de consument voor de koop inlichten. Joh je koopt een auto met een kleine afgeknepen motor met turbo, wat je duidelijk gaat merken tijdens het rijden. Dan kan de consument zelf beslissen.

Wij hebben hier met de Clio overigens nooit problemen mee gehad. En hebben voor de aankoop van de Megane gevraagd of er problemen bekent waren bij de auto, maar dit was niet het geval werd er gezegd.

mark

Het word tijd dat ze bij renault met waterstof injectie gaan werken. Er zijn setjes verkrijgbaar in amerika, om het er achteraf bij op te bouwen.
Zo kun je dat afgeknepen spul de deur uit trappen, en gewoon met een 1,6 netjes de normen halen.
zoek maar eens op youtube op aquatune, een mooi stukje techniek. Zo'n setje kost rond de 2000 euro met alle belasting troep er bij.
Dus wel een beetje prijzig, anders had ik het best willen proberen op m'n eigen megane.  :P

mark29

Dat word ook populairder.
Hoorde dat ook van steekproef controleurs en een gasinbouwer.

Edwin

mijn aangetekende brief is ontvangen door Renault Nederland.
Nu nog hun reactie afwachten!

Edwin

Vandaag een reactie van Renault Nederland ontvangen.
Mijn ingebrekestelling is door Renault Nederland afgewezen.
Het komt er op neer dat de door mij stotterende eigenschappen inherent is aan het product.
Ze zeggen dus dat het zo hoort.
Ik koop dus een nieuwe auto die hoort te stotteren!!! Renault waar ben je mee bezig. Hiermee geven ze eigenlijk ook hun eigen fout toe.
Ik ga mijn rechtsbijstandsverzekering verder om advies vragen. Daarnaast wil ik een consumentenprogramma aanschrijven.

Lisette, hebben jullie al iets gehoord?

Tedo

#52
Lekker dan.  8)7

Mijn buren rijden er ook zo een. Die moeten altijd het nieuwste, en gun ik het dan wel weer dat het niet helemaal goed is, hè, hè.  >:D

Ik denk dat ik maar even wegblijf van model IV. Gelukkig rijd ik zelf nog in een type met daarin een krachtbron die het qua milieu niet zo nauw neemt. Heeft de Talisman 1.6 Turbo hier ook last van (want dat zou ooit mijn opvolger kunnen zijn)?

Edwin

Ik zou zeggen, koop een megane GT220. Ook nog eens lekker te kietelen naar 300pk.

Tedo

Dat is een optie om voor een van de laatsten daarvan te gaan. Eerst ooit mijn huidige naar 220 kietelen.  Y

Lisette

Edwin, wat een vreemde reactie van Renault!
Hoe kan je überhaupt een ingebrekestelling afwijzen? Als dit zo zou horen, zouden ze a) hierover de klant voor de koop moeten inlichten, en b) hier ook een onderbouwing bij moeten geven.

Wij hebben nog geen reactie ontvangen, maar weet wel dat als wij ook deze reactie krijgen, we gelijk de rechtsbijstand/advocaat erop zetten. Voor ons dan sowieso geen Renault meer, zo ga je niet met je klanten om!

Edwin

De ingebrekestelling aanvaarden ze juridisch niet omdat ik Renault Nederland had aangeschreven. Blijkbaar moet je toch de verkopende dealer ingebreke stellen. Omdat deze 150km van mijn huis is had ik over deze kwestie alleen met de plaatselijke Renault dealer contact. Inmiddels zijn ze van de hele situatie op de hoogte en heb ik woensdag een telefonische afspraak staan met de after-sales manager.
Ben benieuwd wanneer jij iets hoort Lisette

zapp

Je kunt alleen de partij in gebreke stellen met wie jij een transactie hebt gedaan. Dat is dus de verkopende partij.

Jeroen2016

Ik heb nog niets mogen vernemen van Renault NL.
Dit zou binnen 10 werkdagen zijn en dat is uiterlijk as vrijdag.
Zodra er nieuws is meld ik mij.

Lisette

Aha, ja dan begrijp ik de situatie iets beter Edwin.

Wij hebben donderdag een afspraak bij de dealer.
Ik ben heel benieuwd of we eruit kunnen komen.

Jeroen, je zal toch de dealer waar je de auto hebt gekocht moeten aanschrijven.

Onze rechtsbijstand gaf heel duidelijk aan dat we de dealer moesten aanschrijven, ik verbaasde mij er al over dat jullie werden geadviseerd om dit naar Renault Nederland te moeten doen.


EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev