Advertenties


stotteren 1.2 tce 130pk bij constant rijden

Gestart door Edwin, 7 december 2016, 15:17:52

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Lisette

In het uiterste geval zou dat zeker een mogelijkheid kunnen zijn. Nu eerst afwachten hoe ze hierop reageren.

Ik heb verschillende afhandelingen gelezen hierover, er zijn klanten die de auto terug kunnen brengen en krijgen het aankoop bedrag en/of inruil auto terug, andere klanten krijgen te horen dat dit valt binnen de milieunorm waaraan de auto moet voldoen.

Helaas is onze inruilauto al verkocht.

Ik laat het hier weten mocht ik een reactie krijgen.

adinsx

Citaat van: Jeroen2016 op 16 december 2016, 17:59:21
@ adinsx: is er medio 2013 een wijziging geweest in de TCe 130? Die van ons was van 2011 en zoals eerder gemeld nooit problemen mee gehad , ook geen drup olie (78000 km) verbruikt. Heeft slechts 1 kleine beurtje gehad in 5 en half jaar. Was een super machine, kan iet anders zeggen. 

Je vergist je, jij had de 1.4 TCe130. Die verbruikte best wat en is er vervroegd uitgegaan en vervangen voor de 1.2 TCe130. er was al een TCe115 met 1200 cc, maar nu dus ook een 132 pk versie sinds medio 2013. Motoren zijn overigens niet identiek, injectoren, turbo en nog wat aanpassingen.

Die 1.2 TCe130 waar ik dus ongeveer de eerste mee was zit nu in nagenoeg elk model waaronder de Mégane IV. Of er aanpassingen zijn geweest? Ik denk het wel, maar wat precies geen idee.
Het constant stotteren had ik dus met het nieuwe motorblok binnen 20.000 km waarna de kleppen zijn gereinigd.
Inmiddels 5.000 km verder en geen storingen.

Is er al iemand met zijn inhoudende 1.2 TCe130 bij een goede diagnosesteller geweest? Dus het live uitlezen van de motor op moment van inhouden? De dealers zitten redelijk vast aan hun eigen diagnoseapparatuur en wat Renault NL / FR ze oplegt. Een universeel heeft meer mogelijkheden.
Terug op snelheid met volle Mégane IV Estate GT205 in Iron Blue

Lisette

Onze Megane is tijdens het rijden uitgelezen, ze hadden verwacht dat het stotteren te zien zou zijn geweest, maar dit was niet het geval.


Edwin

mag toch hopen dat de Renault dealer een goede diagnose steller is. Daarnaast mag ik met mijn nieuwe auto niet zomaar naar een niet erkende dealer ivm de garantie tenzij je toestemming heb van de dealer. Mijn auto heeft nu 3300km gereden en stottert vanaf het begin. Vervuilde kleppen is dan nog niet mogelijk toch? alles is splinternieuw. Ik tank overigens altijd V-power en probeer nu even octaan 98. Tot nu toe geen verschil. Hoop dat Renault het netjes oplost maar mijn verstand zegt dat ze dit niet zullen doen  :?

Edwin

Zo te lezen zitten we in hetzelfde schuitje. Mijn inruilauto is ook al verkocht.

Lisette

Wij hebben net bericht ontvangen dat de ze de brief ontvangen hebben, en ze spoedig contact hierover op zullen nemen...

Onze auto stottert ook al vanaf het begin, maar het is ook erger geworden. Ik geloof ook niet dat vervuiling de oorzaak kan zijn met 460 km op de teller.

Jeroen2016

@ Adinsx:
Aah dat is het. Ik was in de veronderstelling dat jij ook de 1.4 had. De 1.4 was idd niet de zuinigste maar was een heerlijke motor om mee te rijden.

Zodra ik iets verneem van Renault NL zal ik van mij laten horen.

Edwin

Lisette, van wie heb je bericht ontvangen? Van Renault Nederland zelf of gezien op Track en Trace?
Bij track en trace las ik net bij mezelf dat de brief niet ontvangen was ivm gesloten verklaring.
of ze daar dan zijn geweest buiten kantoortijden of dat er iets anders is geen idee.
ik heb de brief gestuurd naar boeing avenue 275, Schiphol Rijk.

Lisette

Ik heb de brief naar de dealer gestuurd, volgens onze rechtsbijstand moeten zij het oplossen, en hoef ik mij niet te wenden tot Renault Nederland, aangezien ik met de dealer de koopovereenkomst heb gesloten. De dealer zal dit dan zelf met Renault Nederland moeten uitvechten.

Ik heb van de dealer dus bericht gehad dat de brief ontvangen is, en wij spoedig van hen zullen horen.

Jeroen2016

Edwin en Lisette: Hebben jullie een lease auto of is deze prive aangeschaft ?

Edwin

ik prive, anders zou je klacht naar de leasemaatschappij moeten gaan.


Lisette

#42
Wij ook prive, anders zou ik me er ook niet zo druk om maken.

Ja hahaha, denk dat de zorgverzekering het niet zal vergoeden  8)7

Jeroen2016

Oke duidelijk. In de ontvangstbevestiging stond namelijk in geval van lease contact opnemen met leasemaatschappij.
Die van ons dus ook prive.

larsdijkstra

Citaat van: Edwin op  6 januari 2017, 10:08:18
goed gedaan Lisette. Ook ik heb gisteren een aangetekende brief op advies van mijn rechtsbijstandverzekering gepost naar Renault Nederland.
Wellicht moeten we ook eens gaan denken aan programma's als Radar etc.

Ik zou eerst eens de reactie van je dealer etc afwachten ipv direct naar Radar. Dat doe je pas als het allemaal niet op te lossen is en Renault niets wil lijkt me...
Megane 1 2.0 16v Aria Cabrio 2003, Laguna lll GT GrandTour 2.0 16v Turbo 2008. Ex: Megane 1 2.0 16v F7R hatchback 1999, 2x 19 16v

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev