Advertenties


stotteren 1.2 tce 130pk bij constant rijden

Gestart door Edwin, 7 december 2016, 15:17:52

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

A110

Citaat van: Edwin op 16 december 2016, 09:50:11
Bedankt voor jullie reacties. Jeroen, is jou klacht ook bij Renault Nederland gedeponeerd?

Nee, ik rijd de Meg III 1.4 TCe en ben en heb zelf een garagebedrijf waar wij dagelijks met dit soort problemen te maken hebben. Wij doen voornamelijk Peugeot en je wilt niet zien wat een vervuiling deze motoren hebben. Renault zal zeker niet minder zijn.
Mijn motor is nog een indirecte inspuiting. Ik vermoed dat door de kleine stukjes die ik rijd mijn bougie's teveel aanslaan en zichzelf niet schoon reinigen (branden). Als ik langere stukken rijd met eens lekker doortrekken zijn de problemen zo goed als over. Daarbij vermoed ik dat er nog een probleem in het gasklephuis aanwezig is. Maar ik laat het voorlopig even zitten. Heb zelf ook geen tijd om verder te onderzoeken ivm enorme drukte in de werkplaats.

Maar advies om zeker jullie klachten bij Renault neer te leggen hoe meer hoe beter, dan gaan ze er hopelijk wat sneller mee doen.
en nogmaals mijn advies is om goede brandstof te tanken en niet het nieuwe rijden aan te houden en af en toe eens lekker doortrekken.
Hoe schoner de verbranding hoe minder de interne vervuiling.

Succes ermee en laat ons weten hoe het verhaal afloopt.
Jeroen
www.jwa-autoservice.nl
www.inwendige-motorreiniging.nl

Clio Hybrid 140

Jeroen2016

Ik heb geen idee of de dealer het heeft gemeld bij Renault NL. Kreeg vandaag wel instructies en inloggegevens voor R-Link (app store) toegezonden. Straks proberen. En nog een opmerking van de monteur: geluid bij gasgeven komt van de actuator brandstofdrukregeling en hoort bij de motor. Zegt mij dus helemaal niets. De auto is ook uitgelijnd. Dit gaan we morgen testen of het beter is geworden. Rammel in de motorkap (waarschijnlijk  de vergrendeling) is verholpen alsmede ruitensproeier voor is hoger gesteld.
@ adinsx: is er medio 2013 een wijziging geweest in de TCe 130? Die van ons was van 2011 en zoals eerder gemeld nooit problemen mee gehad , ook geen drup olie (78000 km) verbruikt. Heeft slechts 1 kleine beurtje gehad in 5 en half jaar. Was een super machine, kan iet anders zeggen. 

Tedo

Man, man, man... en dan hebben we het hier over een nieuwe auto.  8)7

Valt me toch wel tegen van Renault.

mark

Door dit soort flauwekul ben ik ook geen fan van kleine motortjes in zware auto's. Downsizen is nergens goed voor.

Blijkbaar hebben ze niks geleerd van de ide in de megane 1.
Zelfde verhaal bij de vag met directe injectie, die troep raakt snel verstopt.

Jacques

Zelfde verhaal voor de Mini en Peugeot THP motoren (1.6 turbo 160 pk). Binnen 35000 km kop vervuilt en 4 zuigers versleten.

Tedo

Hoe zit dat met de 1.6 turbo van Renault (die o.a. in de GT zit)?

rfm

Het advies wat ik hier uit opmaak is lekker hoog in de toeren zo hard mogelijk gaan   Y  ?

mark

Je hoeft natuurlijk niet in de toerenbegrenzer te gaan rijden.
Schakel gewoon normaal bij 3000-3500 toeren ofzo. En af en toe een keer lekker door trekken kan geen kwaad.

Edwin

ik snap wel waarom vw sjoemel software had.
De software waarop de motor wel goed loop komt niet door de emissie normen heen.

mark

Ik heb van het weekend een paar filmpjes gezien over waterstof injectie op een benzine motor. Heel interresant verhaal.
Daarbij is een waterstof systeem er extra bij opgebouwd. De motor loopt dus nog steeds op benzine, maar word extra ondersteund door waterstof.
En die waterstof word ter plekke geproduceerd, dus je rijd niet met een tikkende tijdbom rond.
(zoek maar eens op youtube, aquatune hydrogen)

Als ze zich daar bij renault nu ook eens in verdiepen, je kunt zo een veel schonere verbranding krijgen.
En de auto is zuiniger, met meer vermogen.

Jeroen2016

Ik heb vorige week een offerte aangevraagd voor chiptuning (Ziptuning Hoogeveen). Offerte ontvangen met een keurig rapport erbij mbt vermogengstoename ed . Het verbaasde mij enigzins dat er nu wel software beschikbaar zou zijn voor de TCe100. Na telefonisch contact te hebben gehad bleek dat het idd nog niet beschikbaar is maar de gegevens zijn wel bekend. Kosten € 520,--. Dat was even schrikken. Medewerker heeft alles wel geloofwaardig kunnen uitleggen. Er waren ook al 2 Renault dealers bij hun geweest voor een oplossing. Zowel de 130 als de 100 pk versie hebben problemen in zowel Megane als Kadjar. Het bevreemd mij wel als er software op wordt toegepast dat de motor dan wel goed gaat lopen EN de motor zou nog steeds aan de emissie eisen voldoen. Waarom kan Renault dit dan niet zou je zeggen. Het is ook zo dat als er chiptuning wordt toegepast en je vervolgens naar de dealer gaat voor onderhoud en deze hangt de auto aan de computer alles weer op fabrieksinstellingen terug gaat. Je krijgt dan wel weer gratis software bij Ziptuning. Maar toch blijft het een heel gedoe in mijn ogen en de kosten zijn ook niet mals.
Voor nu: Ik ga een klacht indienen bij Renault NL. Als er nieuws is zal ik dat hier plaatsen.

Edwin

ik heb advies ingewonnen bij mijn rechtsbijstand verzekering. Zij adviseren om Renault Nederland formeel "ingebrekestelling" op te leggen. ARAG rechtsbijstand heeft hiervan een voorbeeldbrief op hun site staan. "ingebrekestelling gebrekkig product tijdens de garantieperiode".
Ook ik heb n.a.v mijn stotterklacht een een brief klaarliggen die morgen aangetekend de deur uit gaat. Ben benieuwd naar de reactie van Renault Nederland.
Ik vind het ook schandalig dat Renault niet met een oplossing komt. Ik houd jullie op de hoogte.

Lisette

Goedenavond,

Ik ben met het zoeken op internet naar problemen met de nieuwe Megane op dit forum terecht gekomen.

Onze nieuwe Megane werd op 2 december afgeleverd, helaas kwamen wij met onze nieuwe auto niet verder dan het einde van de straat. De regelunit tussen accu en computer was stuk. Wat een anticlimax! We gingen naar huis met een Clio van de dealer. Een week later konden we de Megane weer ophalen, helaas geen plezier van het rijden.

Ook onze Megane stottert bij constante snelheden, in welke versnelling maakt hierin geen verschil. 30 in 2 of 3, 50 in 3 of 4, het stotteren gaat maar door. Ook met cruisecontrol stottert de auto in hoge snelheden.

De dealer heeft de auto afgelopen maandag opgehaald en getest en gereden en erkend het probleem. Komen met hetzelfde verhaal over een software update. Of deze er überhaupt komt, hangt er vanaf hoeveel klachten er nog binnen gaan komen. Maw het moet voor Renault rendabel zijn om hierin te investeren. Of dit ook daadwerkelijk het probleem oplost, is niet zeker. We moesten maar even kijken en gaan rijden met de auto.

Wij gaan hiermee niet akkoord, en hebben de dealer gesommeerd een oplossing aan te dragen, ofwel verhelpen van het probleem, ofwel vervanging van de Megane of in het uiterste geval ontbinding van aankoop.

Wij hebben pas 460 km gereden, en het meeste hiervan is van en naar de dealer. Wel hebben we al moeten tanken, met de eerste volle tank konden we krap 400 km rijden (voornamelijk snelweg). Is dit ook iets wat hiermee te maken kan hebben?

Groet Lisette





Lisette

Wij hebben vandaag ook de brief ingebrekestelling in tweevoud aangetekend verstuurd na advies van onze rechtsbijstandverzekering.

Edwin

goed gedaan Lisette. Ook ik heb gisteren een aangetekende brief op advies van mijn rechtsbijstandverzekering gepost naar Renault Nederland.
Wellicht moeten we ook eens gaan denken aan programma's als Radar etc.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev