Advertenties


Wie is wie... stel je even voor

Gestart door Jeroen, 22 september 2004, 11:29:23

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Roadkill (Michiel)

De nieuwe 1.0 tce is ook een 3 pitter he, en eerlijk gezegd bedoelde ik niet specifiek op Renault motoren, maar op ecoblokken van alle merken.
Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

i2paq

Volgens mij heb ik mijzelf nooit voorgesteld  o-)

Het is eigenlijk het verhaal over de auto van mevr. i2Paq.

-------------------------------------------------- Stukje geschiedenis --------------------------------------------------

Van Mégane Cabriolet (2004) naar Mégane 1.5 DCi Hatchback (2012)

Het is eigenlijk het verhaal over de auto van mevr. i2Paq.

In 2014 heeft zij als afsluiting van een moeilijke periode de Cabriolet uit 2004 op LPG gekocht. Over deze auto heb ik in die tijd hier het eea. geschreven, met name technische zaken.
De auto bleek/was een miskoop, tijdens de onderhandelingen gingen bij mij al alle seinen op rood maar stop maar eens een vrouw met borderline waar op dat moment (nog) niet mee te redeneren viel  :x

Nu zo'n 5 jaar verder met de nodige ellende en de bijkomende kosten werd het tijd dat hij er uit gaat. Elke ochtend pijn in mijn buik of hij wel startte en elke avond de vraag of ze zonder problemen thuis kwam.

De vraag was welke auto nu: de Mégane Estate is te groot, de Coupé te duur en daarbij was er een wenslijst met de belangrijkste 2: Automaat en Diesel.

Zoeken, zoeken en zoeken dus tot we gisteren bij toeval op 2 dezelfde Renault MEGANE 1.5 DCi Autom. Hatchback Diesel stuiten van 2012 en 2014 met nagenoeg de zelfde KM stand (110000).

Beiden 10 juni 2019 bekeken en bereden waarbij de 2014 op voorhand onze voorkeur had.

Als eerste de 2012, ex. Defensie auto, alle historie bekend en gewoon netjes en compleet. Niets op aan te merken, rijd als een zonnetje, alles werkt, is schoon en heel.
Daarnaast hebben we een prima prijs bedongen.
De eigenaar/handelaar had er zelf een jaar in gereden maar reed nu een Mégane Estate van dezelfde leeftijd die hij tegelijkertijd in 2017 van Defensie had gekocht.
Hij deed niet anders vertelde hij.
Beleefde en nette man, werden netjes bij hem thuis ontvangen omdat we alleen die dag konden komen gezien de afstand.

Toen op de terugweg de 2014, ook ex. Defensie, deze viel eigenlijk direct af toen we het garage bedrijf zagen (sjacheraar), instapte in de auto en helemaal toen we wegreden :shock:
Airco stuk, vieze auto, motor maakte rare geluiden en hij reed ook heel anders dan de 2012 waarin we eerder hadden gereden. Beetje een afgetrapt gevoel.

Dat met een prijsverschil, van 1750,- was de keuze gauw gemaakt.

Vrijdag 14 juni 2019 is de 2012 afgeleverd en dan begint hopelijk een beter hoofdstuk.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Inmiddels bijna een jaar verder en verdiende de auto een onderhoudsbeurt en een APK.

Fluitend en met 2 vingers in de neus door de APK heen en alleen een setje remblokken en een 3e remlicht-unit.

Yehaa!
Renault Mégane III 1.5 dCI Hatchback (2012)

Edwin Postma

Goedendag allen.

Mijn naam is Edwin Postma.
30jaartjes oud en getrouwd.
samen met onze Old-Englisch bulldog(Dano) en 2 katten (Turbo en (vernoemd naar)Megan)
wonen we in de mooiste stad van ons land. Zwolle.
Ik ben vrachtwagen chauffeur van beroep en vervoer nu nog boodschappen vd albert heijn.
echter begin ik volgende week voor een bedrijf dat groente winkels en markt kooplui bevoorraad.
Als daily auto hebben we een Mitsubishi Spacestar.
Vroeger heb ik een megane gehad en meerdere Renaults.
Het is ruim 7 jaar geleden dat ik mijn megane1 ph2 cabriolet verkocht heb.
daar heb ik destijds elke dag spijt van gehad ;(

Maar sinds afgelopen zaterdag heb ik dezelfde weer terug gekocht in de staat waar ik hem destijds weg gedaan heb.
op een paar krasjes butsjes en een goede 90.000km na.
Mocht je nieuwsgierig zijn.
Dit was de cabrio in zijn beste tijd.




Helaas staat hij er niet meer zo bij.
maar de uitlaat en achterlichtmaskers zijn nog steeds aanwezig.
mijn plan?
Eerst maar eens de auto weer beetje vertroetelen en even wat dingen vervangen in het kader van onderhoud.
Ik ben er mee van plan elke dag te gaan rijden dus dat is even prio nmr 1.

bij vragen vraag gerust.
Truckertje

Roadkill (Michiel)

Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

mark


Nikk

Een 2004 ( Cc ) is niet het meest betrouwbare product wat RN heeft geleverd zoals je wellicht weet i2paq. Ben ooit ook wel eens voor een 2004 Cc gaan kijken. Ook met de vrouw er bij. Tijdens de proefrit werkte de ventilatie niet en motor tokkelde als een oude diesel. We waren snel weg. Wat later een 2008 gekocht waarmee ze nu al drie jaar probleemloos rondrijdt. Jullie 2012 Megane is ongetwijfeld ook van veel betere kwaliteit als de 2004. Succes er mee in ieder geval
Megane Cc     Tech line     2.0 16v Bleu Crepuscule  Automatic '08
Megane break RXT           1.6 16v Bleu Crepuscule  Automatic '00
Espace           The race    2.0 16v  Gris Titane "02

Nikk

Welkom terug Edwin. Wat apart, een auto na 7 jaar terugkopen. Wellicht het onderhoud ven goed op peil krijgen en genieten maar weer!
Megane Cc     Tech line     2.0 16v Bleu Crepuscule  Automatic '08
Megane break RXT           1.6 16v Bleu Crepuscule  Automatic '00
Espace           The race    2.0 16v  Gris Titane "02

Yorick

Welcome back  !-! Mooi dat je ook gewoon echt je eigen terug koopt. Ben je op zoek gegaan?

Edwin Postma

#6459
Citaat van: Yorick op 29 april 2020, 23:28:07
Welcome back  !-! Mooi dat je ook gewoon echt je eigen terug koopt. Ben je op zoek gegaan?

Om eerlijk te zijn ben ik hem al een jaar later gaan volgen doormiddel van een kenteken check.
En zag dat hij net nieuwe eigenaar had en gekeken of hij dan wellicht ingeruild was.
Dat was dus het geval. En gelijk gaan kijken
Truckertje

Fubar (Marcel)

Welkom terug! Waren dat niet die foto's op een meeting in Gronau?
Ik zal nooit sneller rijden dan jouw beschermengel vliegen kan

Edwin Postma

#6461
Ja klopt.
Eind vd dag geen rekening gehouden dat de zon draait
En vol op het leer je achterkant bewerken met 3e graads brandwonden.

Maar dat was wel een top tijd en echt mooie meetings gehad daar
Truckertje

Fubar (Marcel)

Had je daar ook nog foto's van? o-) :D
Ik zal nooit sneller rijden dan jouw beschermengel vliegen kan

mark

Ja.... Daarom geen leer voor mij :D

mark29

Ik heb over het algemeen een broek aan in de auto dus daar geen last van. Of zijn jullie niet zo?

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev