Advertenties


Dagrijverlichting ?

Gestart door Sander, 7 januari 2011, 21:45:10

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Tedo

Ik weet alleen dat bij mijn GT (standaard voorzien van DRL die ook als stadslichten fungeren) in de koplampen ook stadslichten zitten die echter nooit branden. Kennelijk ook softwarematig uitgezet zijn, of niet aangesloten. Ze zitten er dus wel gewoon, en hij komt er ook mee door de keuring.
Verder moet DRL uit gaan of dimmen als je de normale verlichting aanzet. Maar dat zal je wel geregeld hebben.

A110

DRL is een toegestane verlichting zoals je al aangeeft. Er mogen maar 2 dagrijlichten tegelijk branden. Dus als jij de OEM in de computer uitzet branden die niet en dus alleen jou aangebrachte DRL dus goedkeur, het is een visuele controle en maakt niet uit welke er branden als het er maar 2 zijn. Dus elke APK keurmeester moet dat goedkeuren. Als ze alle 4 branden is het een afkeur.

www.jwa-autoservice.nl
www.inwendige-motorreiniging.nl

Clio Hybrid 140

Joske

#107
Duidelijk, thanx.
Heb ze op dezelfde bedrading als de OEM, dus mijne gaan in plaats van deze aan. Kan dus niet deze (extra) DRL zelf aan/uitzetten los van het sysyeem. Gr

Joske

@A110 ;

Als ik de twee aftermarket DRL.s ontkoppel vd APK dan werken enkel de OEM Drl.s. Maar de armaturen vd aftermarkets zijn dan gewoon aanwezig..
Klopte de stelling dat ze dan niet hoeven te werken omdat het enkel 'toegestane' verlichting betreft?

A110

@Joske,

Dat klopt, moet je wel de bedrading los maken, dan word het niet meer gezien als licht armatuur. En hierdoor mag je het laten zitten.
www.jwa-autoservice.nl
www.inwendige-motorreiniging.nl

Clio Hybrid 140

Joske

#110
Top! Zit nu op met AMP-hulsje (knijp) maar dan maak ik er stekkerverbindingen van :)

Joske

#111
Toch nog een nabrander  :neen:

Ben niet zo tevreden over de drl en kon een nieuw Philips setje op de kop tikken. Ga toch komende week wat rommelen.

Zijn er mensen die ervaring hebben met drl in de grille?
Beetje het idee dat o.a de Clio ook heeft qua locatie.

Zal er nog voldoende koeling zijn vd radiator als ik ze daar weet te plaatsen?
Ze zijn overigens 18cm dus moet sowieso eea even passen een meten.

EDIT:

Zie dat het niet goed gaat passen, tenzij de Dremel / zaag er in gaat. Maar dat doen we maar niet.

Is het een idee om ze in deze bumper kapjes te monteren?


Gr

rened

Citaat van: Felix op 19 januari 2017, 16:37:45
Misschien is dit nog leuk?


Wat een vette lampen! Iemand enig id waar deze te bestellen zijn??

Leuk om een beetje een meg4 look aan de meg3 te geven

mark

Die zijn custom....

Zoals altijd bij renaults, als je iets moois wil moet je het zelf maken.  ;)

rened

ja das geen probleem custom made is alleen maar mooier, maar moet ik wel weten waar die strips te bestellen zijn.

Lijkt op een soort van flexible ledstip of neon buis?


rened

thanks! Meteen besteld :)

moet toch eens wat meer rondneuzen naar alle leuke snufjes die ze tegenwoordig hebben voor een appel en een ei :)
Zal het posten als ze erin zitten

Lucas Hermans

Zou je wat foto's van het hele proces willen maken rened? Ben erover aan het denken ook zoiets te doen met de koplampen

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev