Advertenties


Dagrijverlichting ?

Gestart door Sander, 7 januari 2011, 21:45:10

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

PuckStar

Citaat van: robinbeckers op 18 januari 2017, 10:37:18
Ik wil ook graag LED verlichting gaan laten inbouwen.
Helaas vinden niet alle sites meer de onderdelen die sommige hier hebben gebruikt.

Ik twijfel ten eerste al of ik bij de Renault dealer zelf moet gaan om in te bouwen of dat beter iemand kan laten doen? Ik ken verder niemand met daar verstand van en zelf heb ik 2 linkse handen.

Ten tweede wil ik graag ook meteen de binnendeuren, kentekenverlichting en de verlichting aan de voorkant ook in witlicht, net als LED dus en de meeste hier hebben.

Hebben jullie tips voor me en wie kan mij verder helpen?

!-!
Hi Robin,
Het vervangen is echt makkelijk zelf te doen hoor! (in ieder geval bij mijn Megane 3 Hatchback uit 2010)
Alleen de kentekenverlichting moet je even heel voorzichtig doen want ik had daar een keer per ongeluk kortsluiting en kon zelf de zekering niet vinden (bleek bij de zekeringenkast vlakbij de accu te zitten). Dus zorg dat de auto helemaal uit is en ga er dan mee aan de slag.

Ik wil je ook wel helpen hoor, maar dan graag rond Veenendaal of Zuid Utrecht.

Kentekenverlichting heb ik deze:
http://www.lightinthebox.com/nl/t10-car-light-in-een-paar-5050-2w-lumen-lm-60-bz6-kleurtemperatuur-6000-6500k-12v-met-5-led-s-wit-licht_p400189.html
Ik heb er verschillende geprobeerd maar vond ze of te fel of te zacht. Te fel vind ik echt heel lelijk en zie je soms wel bij anderen....LELIJK... :)
Maar deze vind ik dus precies goed :).

Knipperlichten voor:
http://www.autostyle.nl/ba15s-lampen-21w-12v-amber-chroomcoated-set-a-2-stuks.html

Binnenverlichting heb ik op dit moment groen (ik had blauw), dus de vraag is even welke kleur jij zou willen.

Dagrij zal ik effe kijken want ook daarvoor heb ik verschillende besteld en geprobeerd en uiteindelijk een goeie gevonden.

Stefan

Lampjes kan je zelf allemaal prima vervangen.
Wel canbus led lampjes nemen voor de zekerheid.
***VERKOCHT***VERKOCHT***
Megane III 2.0TCe-180 Privilege (kleur Rouge Dyna)

PuckStar

#77
Volgens mij past canbus niet altijd (en is dacht ik ook duurder) dus als het niet nodig is zou ik het niet doen.
Dus altijd effe checken voor jouw model/type auto.

Stefan

Ik heb persoonlijk nog niet meegemaakt dat ze niet passen.
Misschien zijn ze iets duurder, maar het verschil valt ook wel mee. Liever goede lampen erin, dan goedkope die je steeds blijft vervangen.
***VERKOCHT***VERKOCHT***
Megane III 2.0TCe-180 Privilege (kleur Rouge Dyna)

PuckStar

#79
Dat heeft toch niets met de canbus te maken als je auto canbus niet aan kan?
Zowel als je met canbus of zonder canbus koopt moet je lampjes vinden die niet te snel stuk gaan :).

Stefan

***VERKOCHT***VERKOCHT***
Megane III 2.0TCe-180 Privilege (kleur Rouge Dyna)

robinbeckers

Ik ben ook alvast eens gaan informeren bij Renault dealers zelf betreft LED verlichting als dagrijverlichting..

Ik krijg verschillende antwoorden, de een doet het niet niet vanwege bekabeling dat door kan branden omdat het een 'oudere' auto betreft en daarna (reparatie)kosten van € 3500,- mee zijn gemoeid.. hebben ze al eens meegemaakt dus snijden ze hun vingers niet meer aan.
De ander doet het wel zonder aarzeling en de ander weet niet of ze het wel of niet doen.

Zo ga je ook nog aan het twijfelen komen.. maar volgens mij zitten hier zat deskundige die LED wel hebben en wellicht ook nog een Megane uit 2009 hebben?

Tedo

Heeft iemand al goede ledlampen voor de (rode) achterlichten van de Megane III gevonden? In de Clio heb ik ze wel, maar die kreeg ik in de Megane niet aan de praat.

Stefan

IK rijd al jaaaren met led lampen in mijn dagrijd verlichting

Echt zo'n bangmakerij dealer ### verhaal 8)7
***VERKOCHT***VERKOCHT***
Megane III 2.0TCe-180 Privilege (kleur Rouge Dyna)

Lucas Hermans

In mijn Meg. 2 is (op het groot- en dimlicht na) alles vervangen voor LED's. Ik had alleen een probleem met de knipperfrequentie, maar dat was na het plaatsen van wat weerstandjes ook opgelost. Oftewel geen probleem voor een "oudere" auto ;)

@Tedo ik heb deze sinds een week erin zitten. Zien er heel mooi uit! Ik weet alleen niet of de III dezelfde fitting heeft als de II :?

robinbeckers

Dit kreeg ik vandaag dus aangeboden van de dealer die het wel kan/wil inbouwen (ik heb nog niet onder de knie na 15 minuten hoe ik de afbeeldingen daadwerkelijk kan plaatsen ipv enkel een link):

http://www.shoprenault.nl/media/catalog/product/cache/1/image/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/l/e/led_dagrij_verlichting.jpg
https://lh3.googleusercontent.com/lB4mIL-jRUkPu_fxIOiOU77J25aFwbW-Wv9l32XJYrNx9vaIvN8gcBl9PRxnLm6bC_XEGQ=s114

LED Daylight 4 van Phillips, universeel.

Ik moet wel zeggen dat het erg klein oogt, is dit ook zo of is het net zo'n 'grote' strip als de meeste hebben en verkijk je je op de foto gewoon makkelijk?
Nu nog even afwachten na wat navraag te hebben gedaan hier op het forum wat ik nou het beste zou kunnen doen met verlichting, waar ik het beste kan kopen/bestellen en natuurlijk WAT.. uiteindelijk laten inbouwen ergens door zelf te zoeken of wellicht iemand hier die weet hoe en wat.

De twijfel is er dus nog of ik de LED strip voor dagrijverlichting bij Renault moet gaan kopen en laten inbouwen of zelf kopen en laten inbouwen.. daarnaast wil ik dus ook alles graag witlicht hebben zodat alles dezelfde kleur heeft (dus geen geel en wit door elkaar) en of ik dan LED/Xenon moet pakken? Dit geldt voor de gehele voorkant + kentekenverlichting achter + 4 binnendeuren + dak van de auto 1 of 2 lampjes + eventueel kofferbak.. indien alles mogelijk is.

Nu zie en heb ik meer gelezen ook voor de achterverlichting en knipperlicht? LED/Xenon geen idee..

Tedo

#86
Citaat van: Lucas Hermans op 18 januari 2017, 19:42:22
@Tedo ik heb deze sinds een week erin zitten. Zien er heel mooi uit! Ik weet alleen niet of de III dezelfde fitting heeft als de II :?

Ongeveer die had ik ook in mijn Megane II (en heb ik nu dus in de Clio III), maar die kreeg ik in de Megane III niet aan de praat.
Verder heeft de III nog twee extra achterlampen die alleen branden (dus niet feller worden bij remmen). Deze zijn een stuk kleiner.

@Robin; wat betreft dagrijverlichting las ik op een ander forum: "als de auto het niet af-fabriek heeft, zien DRL's er over het algemeen niet uit". En daar ben ik het eigenlijk wel mee eens.

Felix


gjcvro

Gt line bumper monteren? Daar zit de drl toch in de bumper? Of moeten dan ook de koplampen vervangen worden?


EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev