Advertenties


Dagrijverlichting ?

Gestart door Sander, 7 januari 2011, 21:45:10

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

BadEend

Denk dat hier 2 dingen door elkaar gehaald worden.
Bij het voeren van dagrijverlichting hoeft er alleen licht aan de voorzijde te branden en bij het voeren van stadslicht en dergelijke moet er ook verlichting aan de achterzijde zijn.

mark

Kijk dat bedoelde ik dus.  !-!

Maargoed ze kunnen het er soms ook zo krom neerzetten.  ;)

tweety12

#62
Sorry jongens, maar het is nog steeds niet helemaal wat ik bedoel.

lStadslicht

Stadslicht is de verlichting om een geparkeerd voertuig zichtbaar te laten zijn. Een betere naam zou dan ook standlicht of parkeerlicht zijn geweest. De naam stadslicht stamt nog uit de jaren vijftig, toen het gebruikelijk was binnen de bebouwde kom uitsluitend stadslichten te voeren. In sommige steden (Parijs bijvoorbeeld) was het zelfs verboden grotere lichten te voeren, omdat de accu's dat vaak niet trokken.

Bij stadslichten branden de achterlichten, de kentekenplaatverlichting en twee kleine lampjes aan de voorkant. Deze lampjes aan de voorkant maken het voertuig wel zichtbaar, maar verlichten niet het weggedeelte voor de auto.

Het is niet toegestaan om op momenten dat verlichting verplicht is uitsluitend stadslicht te voeren. Stadslicht moet dan branden in combinatie met dimlicht of de mistlampen voor (alleen bij mist). Stadslicht is verplicht als je 's nachts (of bij slecht zicht overdag) buiten de bebouwde kom of op de rijbaan parkeert.
uiten.



maar laten we nu er maar een punt achter zetten, we worden het denk ik niet echte eens

mark

#63
In elk geval mag stadslicht (dus de 5w lampjes voor en de achterlichten + kenteken) voor de apk wel gewoon branden zonder dat er andere lampen bij branden.

Hoop dat het zo duidelijk is.  ;)

Dat ze in de verkeersregels veranderen dat je niet alleen stadslicht mag voeren, heeft de apk keurmeester niks mee te maken.

http://www.rdw.nl/SiteCollectionDocuments/APK/handleidingen/Regelgeving%20APK%20-%20Keuringseisen%2001-01-2013.pdf

BLZ 39 tot 46 als de verlichting hier aan voldoet, dan is het goed. Verdere regelgeving heeft de apk keurmeester niks mee te maken en kan die het ook niet afkeuren.

m0nk

Citaat van: bazzio op 13 augustus 2013, 21:46:46
ZO vandaag de LED'jes binnen gekregen en geplaatst (viel 100% mee, gaat een stuk makkelijker dan bij de Laguna).

Voor de DRL heb ik ook deze gekocht:
http://www.immers.info/Webwinkel-Product-19574389/2x-BA15s-12-5630smd--Wit-(480lumen)-12v.html

Hier het resultaat.


Voor de stadslichten heb ik deze genomen:
http://www.immers.info/Webwinkel-Product-38734443/2x--T10-6x5630smd-Wit-12v.html (180 lumen)

Hier het resultaat stadslicht met de Xenon.



Even een vraag betreffende de stadslichten die je hebt gemonteerd, zie je geen kleurverschil tussen je Xenon en deze ledjes met name in het donker?
Ik dacht dat de originele Xenon een kleurtemp van 4300k hadden en deze stadsledjes hebben een kleurtemp van ± 6000-6500k.

bazzio

Ja klopt  ;(  Volgende Xenon lampen worden dus 6000K. Ik vind het zonde om ze nu te vervangen. maar het is nu tig keer beter dan die originele kaarsjes. ;)

Ewing

Een vraagje aan m0nk,
Ik ben van plan om LED DRL en stadslicht-lampjes te bestellen bij Immers. Dat zijn dezelfde als die jij hebt besteld daar.

Nu is mijn vraag, heb jij ook de resistors erbij besteld, of zijn deze niet nodig bij de Megane?

Stefan

***VERKOCHT***VERKOCHT***
Megane III 2.0TCe-180 Privilege (kleur Rouge Dyna)

Ewing

Ok bedankt voor de snelle replay !

Stefan

***VERKOCHT***VERKOCHT***
Megane III 2.0TCe-180 Privilege (kleur Rouge Dyna)


bazzio

Voor de prijs hoef je het niet te laten... ik heb er leds besteld voor de lamp boven de eethoek. Hou wel rekening met lange levertijden bij DX (ook de Europese site levert gewoon vanuit Hong Kong).
Het voordeel van een Nederlandse site zoals Immers waar ik ze heb besteld, is de garantie. Ik had na een paar dagen al een defecte DRL lamp, deze is na contact zonder gezeur en snel opnieuw opgestuurd.

Milcoi

idd, besteld dus, heb jij ze al eens moeten vervangen in de afgelopen jaren?

bazzio

Nee, doen het nog prima... (afkloppen ;) )

robinbeckers

Ik wil ook graag LED verlichting gaan laten inbouwen.
Helaas vinden niet alle sites meer de onderdelen die sommige hier hebben gebruikt.

Ik twijfel ten eerste al of ik bij de Renault dealer zelf moet gaan om in te bouwen of dat beter iemand kan laten doen? Ik ken verder niemand met daar verstand van en zelf heb ik 2 linkse handen.

Ten tweede wil ik graag ook meteen de binnendeuren, kentekenverlichting en de verlichting aan de voorkant ook in witlicht, net als LED dus en de meeste hier hebben.

Hebben jullie tips voor me en wie kan mij verder helpen?

!-!

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev