Advertenties


Nieuwste kaarten R-link 2?

Gestart door ROBIN GT, 15 juli 2020, 17:03:08

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Hans 1982

Zo ver ik weet is het waar je rijd ook erg van belang. In mijn woonplaats heb ik ook geen 3D objecten maar als ik en keer naar Amsterdam of Den-Haag ga bijvoorbeeld zie ik wel 3D gebouwen.

Groeten

Hans

ROBIN GT

Citaat van: MikeVV op 24 maart 2021, 12:48:59
Misschien beetje off topic maar kan er geen ander over vinden. Ik zie geen gebouwen als ik de navigatie aan heb? ook geen hoogte verschillen terwijl wel alles op On staat...
Ik heb het 1x heel even gezien en de volgende dag was het weer weg, is dit ene bekend iets?

Hoelang heb je (vanaf nieuw) gratis? 3 jaar toch?
Megane lV GT 205


knight-rider

Citaat van: ROBIN GT op 26 maart 2021, 11:48:34
Hoelang heb je (vanaf nieuw) gratis? 3 jaar toch?
Ik denk dat je misschien mij wilde quoten, maar per ongeluk het bericht onder dat van mij hebt gequote?
Inderdaad, de kaartupdates zijn 3 jaar gratis.
Mijn Megane is in februari 4 jaar geworden, dus heb al 1 jaar geen gratis updates meer.
Maar je zou de updates toch nog altijd moeten kunnen zien op de R-link pagina om ze te kunnen downloaden tegen betaling.
Ik krijg echter totaal geen updates meer te zien.

Voor de Digital Services en de TomTom Traffic heb ik mijn abonnement voor 3 jaar verlengd (tegen betaling).
Maar voor de Map Update Services (en ook de Discovery Services) is dat blijkbaar niet mogelijk.
Volgens de informatie die ik gekregen had is het gewoon betalen voor de kaarten wanneer die er zijn, maar ik krijg gewoon geen nieuwe kaarten meer te zien.

knight-rider

Ik heb gisteren nog eens een "fingerprint" genomen in de auto, om te zien of er nieuwe zaken te downloaden zijn.
Op de r-link website krijg ik totaal niks te zien.
Wanneer ik de r-link 2 toolbox opende en mijn usb stick gebruikte toonde deze mij opnieuw de kaarten van begin vorig jaar 2019_06 om te downloaden, terwijl ik die al lang geïnstalleerd heb in de auto.
Ik krijg dus nog altijd geen nieuwere kaarten te zien, ik weet echt niet meer wat ik nog moet doen om nieuwe kaart updates te kunnen downloaden.

robinbeckers

Ik zie dat er meerdere topics zijn betreft het R-Link systeem.

Nu heb ik nog niet veel bekeken e.d. maar de vraag is;

Ik heb een Renault Megane Estate 2017. Nu wil ik graag de kaarten up-to-date hebben. Hoe, wat, waar moet ik zijn of wie kan mij helpen what to do? Is dat naar eerder genoemde site:
https://www.renault.nl/renault-connect/r-link-2-kaart-updates.html

Ik las ook ergens Android-auto? Is dat ook een bepaald systeem (ik heb zelf Samsung)?

Bedankt alvast voor de hulp  !-!

R.J. Mulder

In principe zou dat via die site + de instructies moeten kunnen. Was zelf ook benieuwd naar nieuwe updates voor het systeem en de kaarten maar mijn VIN nummer wordt sinds een paar weken niet meer herkend....

Hawkeye123

Ik gebruik gewoon Flitsmeister via Android Auto, of Google Maps. Altijd actuele kaarten en verkeersinformatie. Oké kost data, maar werkt beter dan TomTom. 

robinbeckers

Dat klopt in feite wel wat je zegt, gebruik zo af en toe ook Maps op telefoon als navi mocht er haast zijn bijvoorbeeld. Echter houd ik niet van 'dingen' tegen het autoraam plakken. Daarnaast, het zit waarschijnlijk tussen mijn oren, vind ik dat ik niet voor niets een ingebouwde navi heb en er dan ook graag gebruik van maak gezien er voor betaald is destijds, ik moet zeggen dat zelfs files op tijd worden aangegeven (geen idee hoe overigens). Voor mij nog nieuw dus moet ook nog erachter komen wat de kosten zijn voor een update.. daar heb ik ook een grens voor dat ik dan liever op een oude kaart nog even blijf rijden of toch af en toe die telefoon in tussenconsole zet.

robinbeckers

#24
Ik ben nu via eerder genoemde site de updates op USB aan het zetten.. alleen vraag ik me toch af, zijn dit dan de updates die je normaal gesproken ook laat doen bij de dealer zelf? Ik bedoel, ik mijn herinnering hoorde ik altijd mensen praten over dat je dat makkelijk honderden €'s gaat kosten voor een nieuwe update.

Kan iemand hier uitleg over geven of er wel/geen verschil in zit via de site/USB (toolbox) of dealer? Wat is dan het verschil ect.?

Heb zojuist ook via internet gezocht naar Renault kaarten update gratis en dan kom ik via hun site eerst op een scherm waar ze 22% korting aanbieden op kaartupdate en als je op pijltje drukt dan zie je dus de optie voor toolbox / gratis kaartupdate. Dus of ik zie het echt niet of ik verwar mezelf met iets anders wat wel bij de dealer gedaan 'moet' worden?

mark29

De dealer heeft toegang tot meerdere portals voor updates.
Of bij bepaalde klachten stuurt renault nederland patches naar de cotech monteur die dan weer dat installeert. Etc.
Maar als particulier kun je tegenwoordig al veel zelf met een account.

Felix

Als je nog een lopend abonnement hebt kan je gewoon gratis kaartupdates downloaden via R-Link Toolbox.
Er zijn uiteraard ook andere manieren om aan gratis kaartupdates te komen, maar dat vergt wat handigheid met computers.

Grote kans dat Android Auto ondersteuning aanwezig op je R-Link. Zo niet dan kan je dat activeren.

Mocht je niet weten wat Android Auto is, daar staat het internet vol mee.
https://www.android.com/intl/nl_nl/auto/

robinbeckers

#27
Bedankt voor jullie antwoord!

Je zegt lopend abonnement.. dan doe ik het denk ik dus fout?

Als ik het goed begrijp: ik moet dan via site van Renault een abonnement afsluiten en dan kan ik via Renault site i.c.m. USB nieuwe updates downloaden en zelf installeren in de auto? Of dus bij Renault zelf maar daar betaal je dan ook meer voor ga ik vanuit?

Ik heb namelijk geen abonnement op het moment, kreeg wel het e.e.a. op USB gedownload maar in de auto de melding: 'kan nieuwe kaarten niet installeren, huidige blijven bewaard'.

Daarnaast, er stond bij de update: versie 1.0 / datum update 4/5/19. Dit kan toch niet de laatste update bij kaarten zijn?


Ik heb me wel aangemeld bij R-Link store, iets gevonden op internet dat in auto dat ook geactiveerd moet worden of voorwaarden geaccepteerd moeten worden.. maar het app icoontje blijft wat ik ook doe doorzichtig.

Sorry voor mijn onkunde maar het is allemaal wat nieuw, dus ben nog zoekende en wil graag niet zomaar wat doen.

Bedankt voor jullie tijd!  !-!

knight-rider

Sinds 2020 is mijn abonnement voor de "Map Update Services" vervallen en er is blijkbaar geen enkele manier om dat te verlengen / vernieuwen.
Ik heb al alles geprobeerd, maar niks werkt.
Voor andere zaken ("Digital Services" en "TomTom Traffic") heb ik de abonnementen wel kunnen verlengen / vernieuwen, maar voor het downloaden van de laatste nieuwe kaarten is dat niet gelukt. En ook bij Renault kan niemand mij helpen.

robinbeckers

Ik heb Renault op 28-05 bericht met de vraag betreft updaten van maps, nu ik nog geen abonnement heb en of wat online staat (versie 1.0 / datum update 4/5/19) wel de meest laatste is?

Nog altijd geen antwoord gekregen.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev