Advertenties


ACT reactie's op de projecten topics DEEL 49

Gestart door Stefan, 3 juni 2014, 14:53:16

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Renault Sport

#75
Ja klopt, woon in Marssum. Klein wit huisje tussen Marssum en Leeuwarden in. De auto staat daar echter niet. Die staat in Doezum (Groningen). Mijn neef heeft daar zijn eigen autobedrijf en dat is veel praktischer daar dan hier. Als je niet alle gereedschappen hebt en geen brug hebt, is het bijna geen doen. Als hij klaar is, komt hij misschien wel weer terug hier. Dan kun je wel langskomen, geen probleem. Nu ook wel alleen er valt nu niet veel te zien. :D


J to the H (Jeroen)

goed bezig Rogier!

Welke kleur xenon heb je erin gezet?
Was uiteindelijk toch goed te doen hè? die bumper demonteren.


mark

Goed bezig rogier !-!.

Ik denk iets van 6000k.

Ik heb een setje 5000k lampen besteld, heb er nu 6000k in zitten.

Rogier

Ik heb inderdaad 6000k erin zitten, 1 min punt me bumper klikt niet meer vast in 1 wielkast. Even uitzoeken hoe dat kan

Tedo

Schroefje erdoor. Zit het gelijk veel beter vast.  Y

Dennis Postma


Rogier

@ Tedo, dit is inderdaad een goede oplossing heb jij dit ook gedaan? Ik weet namelijk met een boutje en een moertje dat het goed gaat alleen op een gegeven moment scheurt de bumper bij de bout uit. Dat gebeurde in iedergeval bij de Megane 1 met een Polyesther bumper.

Tedo

#82
Ik heb er een RVS inbusbout met trilring en borgmoer doorheen gedaan. Sorry voor de onscherpe plaat, het lukte me niet om goed scherp te stellen in de wielkast:



Zit goed vast (maar je moet het wel even bij de garage melden dat het zo vastzit, anders gaan ze er hard aan lopen trekken en gaat het inderdaad scheuren).

EDIT: betere foto

Rogier

Het is inderdaad een onscherpe foto, maar ik moet het ermee doen :P

Moest je hier nog voor boren?

Ik zal morgen is kijken mocht het droog zijn.

Bedankt voor de tip !-!

Tedo

#84
 :)

Betere foto gemaakt (aan de andere kant was meer licht, dus scherper.)

De foto staat ook op z'n kant: het boutje gaat er van boven naar beneden door. Wat je ziet is de plaats waar de bumper het zijscherm en de wielkuipbekleding raakt (op het punt waar het normaal gesproken geklikt zit). Dit is een snelle, maar niet zo handige oplossing van Renault; je ziet er heel veel waarbij de bumper en het zijscherm aan een of beide kanten niet in lijn staan omdat het eruit klikt. Het kan ook met een groffe torxbout (waarmee Renault zelf ook veel delen vastzet), maar ik vrees dat bij meerdere keren loshalen van de bumper je dan het e.e.a. beschadigd aan het kunststof.
En ja: volgens mij heb ik eerst een gaatje voorgeboord op de diameter van de RVS bout.

Rogier

Dan wordt het de bumper losklikken boormachine weer onder het stof vandaan halen en gaan met die banaan. heb je dit aan beide kanten gedaan?

Tedo

Ja, meteen beide kanten. Overigens zonder de bumper eraf te halen. Voorzichtig boren, dat wel.

matthew


mark


Willem


EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev