Advertenties


project van Ferdi

Gestart door Ferdi, 14 september 2004, 22:52:53

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ferdi

Hallo mensen, fijn dat jullie even interesse tonen in mijn project.
In Oktober 2003 was het zover ik mocht mijn coup? gaan ophalen en zo trots als een pauw natuurlijk? totdat ik op deze site kwam?  >:(   :o. Wat keek ik mijn ogen uit zeg . Toen had ik zoiets van.. Ja dat wil ook allemaal. Begon maar eens aan mijn kale coup? waar wel een kofferbakspoiler op zat en OZ Evo F1 velgen. Wat wilde ik nou eigenlijk.. moeilijk toen heb ik een soort plannetje uitgestippeld en als eerste waar ik aan begon waren de zijskirts, nl. de Elia Meran zijskirts dus gespoten en gemonteerd.(was niet makkelijk dan dat ik nu zeg hoor!)



Toen begon dus de ziekte helemaal aan te slaan en ben ik maar eerst verder aan de binnenkant gegaan met traanplaten, Neon onder dashboard en een mooie chrome versnellingspook met 6 blauwe LED?jes erin.



Op een gegeven moment dacht ik aan perfomance stickers dus die er ook maar opgeplakt, en mijn remklauwen voor en trommelremmen achter blauw te spuiten

Toen kwamen de Lexus style lights ook van de partij

Later ben ik begonnen aan in mijn ogen extreme verandering namelijk een motorkap met luchtgaten erin. Na veel gezoek en getwijfel over de risico?s wat het met zich meebrengt heb ik toch besloten om het te gaan doen. Het werden de F-50 luchtinlaten van Autostyle . Op het moment dat ik mijn slijptol in de motorkap zette was er geen weg meer terug en het deed pijn om je eigen auto te mollen, maar in mijn gedachte dacht ik er iets moois voor terug te krijgen. Met deze gedachte ging ik aan de gang, na 2 weken elke doordeweekse avond, schuren, zuchten en schelden kon ie naar de spuiter waar ik ook gelijk mijn ruitenwissers voor en achter heb laten spuiten 1 dag later kon ik hem ophalen en ik was trots op mezelf en het resultaat.





Nu heb ik bij MCC sport een dubbele uitlaat links rechts met ovale eindstukken en een RS achterbumper besteld. Neem aan dat iedereen wel weet waar ik het nu over heb.
Ook heb ik bij hen een setje Sparco Chrom sportpedaaltjes besteld.

Ik heb ooit iemand hier op dit forum horen roepen dat een net geklede auto ook mooie schoenen nodig had. Aangezien mijn OZ Evo F1 velgjes aardig beschadigd zijn heb ik gelijk nieuwe velgen besteld namelijk de OZ Record in 16?



Ook heb ik gelijk nieuwe banden gekocht namelijk de Toyo Proxes T1-S in de bandenmaat 205/45/R16

Als laatste heb ik bij Tuning-world een nieuwe voorbumper besteld



Ik hoop hem binnenkort snel af te hebben en dan komen de foto?s van het resultaat hier zekers bij te staan!!!!

Ik ben ook nog ff met mijn interieur bezig geweest ik heb namelijk de luchtroosters in zilver metallic gespoten, en nu binnenkort mijn bumpers ook naar de spuiter moeten, spuit die gelijk mijn deurhendels mee in de kleur dus moet ik die ff demonteren en dan ben ik van plan de de deurhendel en greep van de binnenkant ook te spuiten in zilver metallic.

Bedankt voor de interesse?

Ferdi

ik heb ondertussen mijn motorkap vervangen door een andere motorkap, omdat deze helaas begon uit te lijnen  :'( en daar hebben ze het logo netjes van dichtgelast en geplamuurd alles gaat volgende week naar de spuiter :D

Ferdi

31-7-2004



zoals ik zal zei de motorkap die vervangen is.... met dank aan Michel en Jan voor de tips :D



De remklauwen voor en de trommelremmen achter een nieuw kleurtje gegeven ( de velgen komen maandag!!!)



De handgrepen netjes verwijderd deze worden netjes mee in kleur gespoten..



De achterbumper is verwijderd en daar komt de maandag een RS achterbumper voor in de plaats

dit was weer ff een update van mijn project

de maandag (2-8-2004) volgen meer foto's van MCC sport!!


Ferdi

02 - 08 - 2004

Vandaag mocht mijn megane een dagje uit naar MCC sport in Veghel voor een complete metamorfose...



Hier hangt ie er mooi bij....



Hier Is de SK achterbumper netjes gemonteerd...



De Laser custom made uitlaatsysteem... ( Puik werk Frank!!  :D)



Mijn nieuwe velgjes de OZ racing Record 16" en nieuwe banden van Toyo Proxes T1-S in de maten 205-45-R16



Ook eventjes vlug de Sparco Chrom pedaaltjes gemonteerd (beetje rommelig daar beneden maar goed :-\)



En zie hier het eindresultaat van een dagje uit naar MCC sport
Ik wil hier gelijk Frank bedanken voor zijn geweldige inzet vandaag!!

Morgen 3-8 gaat hij naar de spuiter en binnenkort het echte eindresultaat..

Ferdi

03 - 08 - 2004

Zo, alles is naar de spuiter gebracht... hij spuit de volgende dingen.

- Voorbumper van Tuning-world
- SK - Achterbumper
- Logoloze motorkap
- Alle Ruitenwissers
- de Handgrepen

Hij zei dat hij er 2 ? 3 dagen voor nodig had :-[ Nu maar afwachten dus en hopen dat de auto klaar is voor 8-8

Het zal druk worden...

Ferdi

04 - 08 - 2004

Vandaag even een kijkje wezen nemen bij de spuiter fototoestel vergeten.. alles zat netjes in de grondlak en vandaag kwam de laklaag er nog op morgenavond klaar dus...
Alle hens aan dek voor 8-8  :-[

Ferdi

06 - 08 - 2004

Na veel zweetdruppeltjes en geduld is deze missie voldaan zie hier het eindresultaat!!  ;D









Ook is het 1 en ander gespoten in het interieur...



Ik wil hierbij iedereen bedanken voor de belangstelling en de tips  :D

Ferdi

23-08-2004

Zo, morgenvroeg mag mijn auto'tje weer op stap, nu voor een raamband eigen design.
de band word blauw ongeveer dezelfde kleur als mijn lak en de tekst word zilver dezelfde kleur als de stickers op deuren.
ben vrijdag langs geweest en de kleuren en het lettertype uitgezocht, kon kiezen uit 2000 lettertype's :o dus daar was ik wel ff zoet mee maar goed. de tekst die er komt te staan is "blue spirit" de meeste onder ons weten het, ook komt er voor en achter de tekst een renault logo te staan... morgen de foto's  :D

PS. ze hebben me beloofd dat het met de spelling goed komt  ;) (sommige mensen weten nu waar ik het over heb)

Ferdi

24-08-2004

Zoals beloofd de foto's van de raamband de kleur blauw wijkt iets af van mijn autokleur wat ik een beetje jammer vind maar zoiets blijf je altijd houden helaas... :D




Ferdi

10 - 09 - 2004

Zo, mijn auto is vandaag feilloos door de APK keuring gekomen ondanks mijn booskijkers die op de voorlampen zijn gemonteerd, daar was het enige waarvoor ik bang was....
 

Hoge Evo Spoiler en hoge bovenraamspoiler zijn ook besteld ik hoop ze volgende week op te kunnen halen... en dan meteen naar de spuiter te brengen... de foto's volgen zeker nog!!

Ferdi

17- 09- 2004

Met dank Erik van Rijn heb ik vandaag zijn oude subwoofer met versterker gemonteerd, dat is wel een vooruitgangetje ivm de muziek nogmaals bedankt Erik  :D

Ferdi

#11
24 - 09 - 2004

Vandaag heb ik mijn hoge bovenraamspoiler van Autostyle kunnen ophalen.
Ook heb ik met dank aan Popke? :D bij Stroeve deze set M1 spiegels besteld met uiteraard vlakke adapters, ik hoop ze in de loop van volgende week binnen te hebben... zodat het allemaal meteen naar de spuiter kan

Zoals jullie misschien al gelezen hebben in een Topic kan ik helaas voorlopig geen hoge evo spoiler erop zetten omdat mijn gaten niet uitkomen met die van de Evo spoiler.. dus moet mijn kofferbak opnieuw gespoten worden, maar aangezien ik toch nog plannen had om mijn kofferbak strak te maken laat ik dat nu even varen... om het hopelijk snel weer naar binnen te halen  ;)



Ook zal er naar alle waarschijnlijkheid een Neonkit onder de auto komen... waar ik nog over twijfel over welke kleur...

Ik heb ook een HP 2210 met Tomtom 3 navigator besteld zodat ik nooit meer de weg hoef kwijt te raken in europa? ;)


Ferdi

30 - 09 - 2004

Zo, vandaag de M-1 spiegels binnengekregen en meteen naar de spuiter gebracht, ook de doet de spuiter gelijk mijn bovenraamspoiler....   ;D   Ik heb zelfs 50% korting van hem gehad omdat ik altijd bij hem kom, dus ik zal denk ik niet meer van spuiter ruilen...  :D  ;)
Als de bovenraam spoiler gespoten is zal ik daar een leuk FAQ-je over maken  :D

Ferdi

#13
07 - 10 - 2004

zo vandaag eindelijk alles afgehandeld...? :D



De M1 spiegels...



de bovenraamspoiler..



en niet te vergeten mijn navigatiesysteem...

nu op naar het volgende... mijn ruiten blinderen? :D

Ook wordt mijn raamband er afgehaald omdat deze me enorm stoort ivm kleurverschil  :( maar nu heb ik besloten dat er alleen de renault tekens opkomen en "blue spirit" in het zilver dus geen geen raamband meer..

wordt vervolgd

Ferdi

Doordat ik vanochtend met mijn grote schrik en teleurstelling zag dat mijn auto bekrast is op de motorkap en mijn rechtervoorkant. :'(  >:(  Wordt mijn auto opnieuw op die plekken opnieuw gespoten...
nu mijn auto toch gespoten wordt neem ik de linkervoorkant mee en clean ik dus de "voorzijkanten" van de zijknippers..
Tevens kriebelt het weer om iets met mijn motorkap te doen... maar wat is nog niet duidelijk...
zo zie je maar elk nadeel heeft zijn voordeel  ;)  :D

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev