Advertenties


Schade?

Gestart door yamf, 26 juni 2006, 16:34:25

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

yamf

Hallo!


Ik heb een probleem.. ben op 13 juni naar de garage geweest om mijn auto te laten keuren voor de APK
opzich was alles goed aan mijn auto  ;)

Maar... nu komt het:

Ik heb een leen-auto gekregen van de garage.. heb niets voor getekend of wat dan ook.. heb zelf nog geen
eens auto papieren gekregen van de leen auto.. het was een Opel - Astra stationwagen, iig het was een grote bak!

ik had echt een pech dag.. alles ging fout en ja.. hoor.. ik rijd even de bumper van die auto naar de klote.. hij is aan de
rechte kant helemaal kapot gegaan.. de bumper dan..  ;(

ik kom bij de garage en ik laat zien wat er gebeurt is en alles uitgelegd.. en dan zeg hij tegen mij.. ja mevrouw.. de schade
komt ong op 1600 euro neer..  N

nou.. ik kreeg hast een hart aanval.. nu ben ik vrijdag gebeld door de garage en ze zeggen dat ik 950 euro moet betalen
en ik vraag me af hebben ze dat geen all-risk verzekering? hij heeft niets tegen mij gezegd over de verzekering en of
eigen risico, ik ben me nu ten einde raad! weet niet meer wat ik moet doen..  ;(



dennis (red-devil)

volgens mij is bij elke gerage een eigen risico van 500 euro wat ik zo weet
maar 950 euro vind ik wel erg veel wat je dan zelf moet betalen zal ik niet doen als ik jou was
Red-Devil

EbOoZ

Is zo'n garage daar niet voor verzekerd? In de categorie bedrijfsongevallen ofzo?

EyesOnly

Misschien wel maar ze zullen het natuurlijk altijd proberen om op de klant te verhalen.

yamf

Ja.. nou.. maar wat doe ik dan? die mensen blijven zeggen dat ik dat moet betalen  ;(  >:(

Ik heb gezegd dat ik dit via de rechtsbijstand ga spelen.. en zo.. ze vonden het wel goed
en ik heb bovag gebeld om te vragen of ze dit wel konden maken en ze zeiden.. ja.. als je een
boek leent dan breng je hem toch weer netjes terug.. anders betaal je een nwe  :?

Edgar

Je kan het volgens mij verhalen op de verzekering van je eigen auto. Als jouw auto tenminste all-risk is verzekerd. Anders is het 950 nog coulant... Verder zou je je WA verzekering kunnen proberen en bovenal blijf in goed contact met de garage samen moeten jullie immers de schade oplossen. Bij de meeste garages hebben ze hier ervaring mee dus komt het wel tot ee goed eind. Geld kost het zowieso de vraag is alleen hoeveel.

Succes met de afhandeling van deze vervelende kwestie.

Wendy

Wat dacht je van je eigen WA verzekering... Je hebt schade aan iemands anders eigendommen aangebracht.. denk dat de WA dat dekt...

Paul

Was die bumper van goud????? 8)7
Ze kunnen het waarschijnlijk verhalen op hun eigen verzekering, maar het eigenrisico is dan voor jou.
Een leenauto niet all-risk verzekeren is gewoon dom.
Laguna 3 estate GT 180 dCi

Clio 3 1.616v Initiale

GVR

Hebben ze geen algemenevoorwaardes??

vdwaldennis

950 euro voor een bumpertje, zijn ze niet goed wijs?
Heb je ook gevraagd hoe ze aan zo'n hoog bedrag komen?

yamf

Mijn auto verzekering vergoed niets.  ;(

WA verzekering nog niet geprobeerd.. ik ga ze morgen bellen..

Verder.. het is niet dat ik het gratis wil of zo.. ik wil best wel betalen
alleen geen 950 euro! kom op.. ik kan de hele auto voor 1200 euro's kopen
het is een oude auto.. als het een gloed nieuw wagen was geweest
tja.. oke! maar het is een oude bak!

De auto is nog niet gerepareerd! desnoods zeg ik wel van.. ik doe het wel repareren
bij een andere garage! dan maar een buper uit de sloop! ik ga geen nieuwe bumper voor
hun betalen! echt niet!  N

Pff.. echt waar never nooit meer een leen auto voor mij! wat een trut ben ik toch!  >:(





yamf

Citaat van: vdwaldennis op 26 juni 2006, 20:28:11
950 euro voor een bumpertje, zijn ze niet goed wijs?
Heb je ook gevraagd hoe ze aan zo'n hoog bedrag komen?

Ja.. ze deden een beetje moeilijk om het te vertellen..
ik heb dan maar voor een specificatie gevraagd over
alles wat ze gaan doen! ik ga niet zomaar dokken! echt niet! 

yamf

Nee.. maar ik ga ze morgen maken.. ik ga ook de paal waar ik tegen aan gereden heb meten.. het was zo'n betonpaal.. ik had geen camara op dat moment en ze gingen bijna dicht.. en ik moest mijn auto halen.. alles was.. snel.. snel.. snel.. en daarom heb iks chade gemaakt!  ;(

EyesOnly

Het probleem is alleen dat je niet al te veel te eisen hebt. Je hebt de schade zelf gereden en als de garage zegt dat ze het perfect gerepareerd willen hebben is dat hun goed recht (nieuwe bumper etc).

yamf

dan kom ik alsnog goedkoper uit denk ik dan!

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev