Advertenties


Schade?

Gestart door yamf, 26 juni 2006, 16:34:25

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

GVR

Juist....een onafhankelijke schadeherstelbedrijf instellen. !-! (tuurlijk niet de duurste kiezen he. :D )

yamf

#31
Citaat van: rs50jochem op 27 juni 2006, 17:41:13
Ik volg het na al sinds de start van deze topic..

Als ze in 3min kijken een bedrag van meer als 1000,- kunnen vaststellen kan dat enkel een schatting zijn..

Enkel, jij praat over een betonnen paaltje.. Wij hebben allemaal nu geen enkel specifiek idee van de schade, mogelijk heb je wel zover tegen of op die paal gereden dat er schade is aan een subframe. Dit loopt snel in de kosten, ik heb namelijk al 2 collega's dit zien doen met hun bakkie in de sneeuw en ze zijn allebei niet minder dan 1700,- kwijt geweest.. En dan was er van buiten amper schade te zien..

Nou.. er was niets tot het frame.. althans daar hebben ze het niet over gehad.. de man heeft tegen mij  gezegd dat hij nog steeds de auto uitleen.. dus.. het lijkt mij niet verstandig.. want als er iets meer met die auto gebeurt dan kunnen ze het bij mij claimen of niet? hij zegt dat hij de bumper met een metale strip vast gemaakt heeft.. ik ben niet de eerste die al een schade gereden heeft aan die auto.. ben al de 2e

over de schade.. weet ik weinig.. hij vertel ook niet zo veel.. het heeft wel 2 weken geduurd voordat hij mij belde om te vertellen dat het 950 euro ging kosten.. heb hem gevraagd voor een uitdraai van de " factuur" of zo iets en toen deed hij al moeilijk.. uiteindelijk zei hij: ja ik maak een uitdraai voor je, maar die moet ik nog maken en gaat tijd kosten.. nou dan vraag ik me af waar hij dan de bedrag vandaan haalt! als hij het nog geen eens op papier heeft staan.. en daarna zeg hij nog.. eh.. ik ben nog steeds bezig met mijn verzekering.. terwijl hij al tegen mij had gezegd dat het 1600 euro zou kosten, maar omdat het via de verzekering loop moet ik dat niet de hele bedrag betalen maar 950 euro  :?



Citeer

Ik geef als advies laat het schade bedrag niet door hun vaststellen, maar eis dat dit gebeurd bij een schadeherstel bedrijf.. Daarna kun je nog in overleg praten over hoe te repareren..

Jij bent verantwoordelijk voor de schade en schadeloos stellen, enkel jij mag in overleg bespreken hoe dit te doen, heb jij een spuiterij die het goedkoper doet, dan mag jij dit opperen, willen hun dit niet, dan mag jij de prijs van schade verlagen.. Alles in goed overleg.. Dit moet dus ook allemaal naar redelijkheid en staat van de auto.. Dus een auto uit 1995 mag best al met 2e hands onderdelen opnieuw opgebouwd worden, hier houden sommige schade experts ook zeker rekening mee..


Oke.. dat kan ik nog doen ja.. ik wacht nog even op mijn verzekering ze zouden morgen terub bellen.. Bedankt voor je advies  Y

cornelis

maar aan de andere kant is het hun probleem.
hun hebben jou niet laten tekenen dus hebben ze ook geen poot om op te staan  :D
laat ze eerst dan maar bewijzen dat jij die auto mee heb gehad.

als hun moeilijk gaan doen kan jij het toch ook :q

EbOoZ

Ja zo zit ik nu ook na het lezen van het laatste bericht van yamf... best een stel stakkers zijn het eigenlijk  >:(

Stefan

Ik zou toch ook denken dat leen-auto's van een garage onder een verzekering vallen.
Dit komt wel eens vaker voor natuurlijk
***VERKOCHT***VERKOCHT***
Megane III 2.0TCe-180 Privilege (kleur Rouge Dyna)

yamf

Ja.. ik heb gewoon het gevoel dat ze mij gewoon willen oplichten..  >:(

Nu wacht ik nog steeds geduldig af op de telefoontje van mijn verzekering! helaas
ben ik niet all_risk verzekerd anders hadden ze het wel kunnen oplossen voor mij  l-


Maar goed.. ik heb nog steeds hoop dat het allemaal goed komt en dat ik niet al te veel
hoef te betalen!  Y

Timo Zuiderduin

die All-risk geld alleen voor de wagen die je all-risk verzekerd hebt.
dus ook al had je een All-risk verzekering dan is die niet geldig als je in een andere wagen dan die van jezelf rijdt.

je bent dus echt afhankelijk van hun verzekering en dat is dan ook de enige die jou verder zou kunnen helpen. dus achterhaal het telefoonnummer van hun verzekeraar en vraag de Garage om het polisnummer. als ze je die niet willen geven dan zal er al een lampje moeten gaan branden dat er iets niet in de haak is.

ook van enig belang,.. is er een schadeformulier ingevuld??
zonder zo'n formulier doen de verzekeraars volgens mij helemaal niks!!! en dat formulier moet ondertekend zijn door de bestuurder (en op dat moment was jij dat!!).
dus als je nooit een schadeformulier hebt gezien dan zou je zeker ff aan de bel moeten trekken.

yamf

Kolpt.. sorry.. hij zei als ik een Casco verzekering had gehad, hadden ze wel iets voor mij kunnen doen!

De verzekering heeft net gebeld.. ze kunnen niet veel meer doen, ze zouden wel met de garage bellen om
het een en ander te zeggen maar ze geloven niet dat het gaat helpen..

dus wordt het nu voor mij:

stap 2: Wat timo zegt.. de garage bellen en de polisnr vragen, en over schade formulier is niets gezegd.. :s
als ik niet met ze uitkom dan moet ik naar stap 3 gaan.

Stap 3: Rechtsbijstand inschakelen

GVR

Als ik in iemand ander zijn(of haar) auto rij en ik maak schade dan is(hoe lu..ig het ook klinkt) de eigenaar de gene die er voor opdraait en niet de bestuurder.  N Helaas pindakaas maar zo is het toevallig wel(tenzij er sprake is van joyriding wat hier in dit geval niet opgaat) :x

yamf

Ja.. maar ik vind het weer niet netjes.. maar als ze niet omlaag gaan met de prijs..
tja.. dan zal ik wat minder eerlijk moeten spelen..  Y

GVR

Minder eerlijk of minder gallant.

yamf

tja.. het is net hoe je het noemt.. maar goed.. als het goed
bekijkt zijn ze ook niet al te eerlijk bij de garage.. ik heb niets moeten
tekenen en ze doen een beetje moelijk als ik info vraag... tja.. ze
kunnen niet verwachten dat ik ga betalen zonder eerst goed na te gaan
of ik werkelijk zoveel moet betalen toch?

GVR

Ze moeten gewoon openkaart spelen. En niet van dat stiekeme gedoe.

GVR

Citaat van: Remko de W. op 28 juni 2006, 22:29:49
Citaat van: GVR op 28 juni 2006, 21:56:14
Als ik in iemand ander zijn(of haar) auto rij en ik maak schade dan is(hoe lu..ig het ook klinkt) de eigenaar de gene die er voor opdraait en niet de bestuurder.  N Helaas pindakaas maar zo is het toevallig wel(tenzij er sprake is van joyriding wat hier in dit geval niet opgaat) :x

weten jou vrienden dit... :q
want ik ga jou dus geen auto uitlenen... :D

als er bij ons een leenwagen word meegegeven,moet je een formulier tekenen,
waarop staat dat je zeker wel verantwoordelijk bent voor de auto zolang ie in jou bezit is,
dus voor de schade's en de bekeuringen...

Als er geen afspraken zijn gemaakt en er is niets ondertekend ben ik/jij niet verplicht ook maar iets te betalen. Tussen moeten en doen zit wel een verschil maar daar ging het niet om.

yamf


EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev